Welke albums zijn de beste SACD opnames

Gestart door HiFi gek, oktober 14, 2009, 17:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Wat zijn de beste SACD opnamens , dus welke albums hebben een zeer goede geluids kwaliteit .

Noem jullie persoonlijke favorieten .


Eventueel cd albums zijn ook welkom .


Tevens wil ik vragen of jullie ook het Label + bestel nr + het jaar van uitgifte willen vermelden  :yes:
Dit heeft als voordeel dat een eventuele zoektocht naar een SACD/CD aanzienlijk vergemakkelijkt wordt .

Aan het jaar van uitgifte kun je dan weer zien of je met het origineel te maken hebt of met een eventuele heruitgave .
Heruitgaves klinken vaak klankmatig weer anders dan het origineel , dit is natuurlijk niet altijd het geval .
In de meeste gevallen heb ik zelf liever het origineel , van een heruitgave of digital gerémasterd versie ben ik al gauw huiverig .
Deze ervaring heb ik dan eerlijkheidshalve voornamelijk met cd's , sacd's op een heruitgave heb ik geen ervaring mee , maar ongetwijfeld geld dan hetzelfde .

SACD's worden over het algemeen later uitgebracht dan de originele cd's van dezelfde album tietel .
Een bepaald label sluit dan een overeenkomst met de desbetreffende rechthebbende om van een bepaalde mastertape een X aantal sacd's uit te gaan brengen , of de mastertape wordt gekocht van de rechthebbende .



Groeten  EDWIN  B

Ad58

#1
Nou, hier gaan we dan:

"Closer to the music" vol 1, 2 en 3 van het Stockfisch label (singer-songwriter)
"The spirit of Gambo" Stockfisch (klassiek)
"Autumn Leaves " Peder af Ugglas, Opus 3 label (pop slideguitar))
"The girl in the other room" Diana Krall  Virgin records (multichannel) (jazz)
"Dark side of the moon" Pink Floyd (multichannel-pop)
"War of the worlds" (multichannel-pop)

Met als absolute toppers toch wel "Closer to the music".

Harmonie

#2
Op SACD
- Ludwig van Beethoven :Symfonie 5 &7; Wiener Philharmoniker o.l.v. Carlos Kleiber D.G. 471630-2
- Maurice Ravel : Bolero; Ma mere l'oye e.a.; Berliner Philharmoniker o.l.v. Pierre Boulez D.G. 00289 477 0742
- Olivier Messiaen: Turangalila-symfonie; Concertgebouw Orkest o.l.v. Riccardo Chailly Decca 470 627-2
- Serge Rachmaninoff: pianoconcert no. 3; Pianist: Arcadi Volodos; Berliner Philharmoniker Sony SS64384
- Johann Sebastian Bach: Toccata en Fuga BWV 565 e.a. Bram Beekman organist Pentatone PTC 5186003
- Tchaikovsky: Serenade voor strijkers; Concertgebouw Kamerorkest o.l.v. Marco Boni Pentatone PTC 5186009


De opnamen van de Beethoven symfonieen laat zien hoe 'oude' analoge opnamen middels een SACD behandeling tot hun recht kunnen komen. Behalve muzikaal gesproken is deze opname technisch ook een topper!

Olivier Messiaen's symfonie met het Concertgebouworkest is behalve een fantastische uitvoering van dit werk ook geweldig door Decca opgenomen. Het is eigenlijk een 16 bits opname maar de omzetting op SACD is zeer geslaagd te noemen. Een zeer dynamische opname om je set uitstekend op te testen. Van fluistermomenten tot zeer hard. Als je installatie die goed kan verwerken dan heb je een goede set! notworthy



HiFi gek

Ik heb nog even een aantal aanvullingen gegeven in mijn openings topic .



Mijn eigen SACD lijst volgt later .



Groeten  EDWIN  B

Ad58


HiFi gek

#5
Hier volgt mijn lijst van sacd's die eruit springen qua opname kwaliteit .

De beste opname plaats ik als nr 1 .
En nr 2 ,3 ,4 etc steeds ietsje minder van opname kwaliteit .
Ik plaats hier enkel de beste sacd's qua opname die ik in huis heb , alles wat minder dan uitmuntend en zeer goed is laat ik dus achterwege .



1       High End Audiophile test demo sacd - 12th edition   (STS-Digital , 611199)  jaar 2009 , SACD

2       The Anthony Wilson Trio - Jack of Hearts    ( Groove Note , GRV1046-3 ) jaar 2009  ,  SACD

3       Patricia Barber - Verse   ( Mobile Fidelity , UDSACD 2027 ) jaar 2005  , SACD

4       Patricia Barber - Companion  ( Mobile Fidelity , UDSACD 2023 )  jaar 2003   ,  SACD

5       Ray Brown , John Clayton , Christian McBride  -  Superbass 2  ( Telarc , SACD-63483 )  jaar 2001 , SACD

6       Ian Shaw - Drawn to all things " The songs of Joni Mitchel "   ( Linn records , AKD 276 ) Jaar 2006 , SACD

7       Patricia Barber  - Nightclub   ( Mobile Fidelity , UDSACD 2004 )  jaar 2002  ,  SACD

8       Fourplay  -  Energy   ( Heads up Records , HUSA 9146 )  jaar 2008  , SACD

9       Barb Jungr  -  Every Grain of Sand " songs of Bob Dylan "  ( Linn Records , AKD 230 )  jaar 2004  ,  SACD

10     Jacintha - Jacintha Goes to Hollywood  ( Groove Note , GRV1040-3 )  jaar 2007   ,  SACD

11     Hugh Masekela - Hope   ( Analogue Productions , CAPJ 82020 SA )   jaar 2008    ,  SACD

12     Greetje Kauffeld  -  My Shining Hour  ( In + Out Records , IOR 77052-6 )  jaar 2005   ,  SACD

13     Rickie Lee Jones  -  It's Like This   ( Analogue Productions , CAPW 51056 SA )  jaar 2008   ,  SACD

14     Denon High End Audiophile Demo SACD - 1st Edition  ( STS-Digital )  er staan verder geen gegevens op

15     Acoustic Solutions - A journey into Sound with Judith Nijland ( STS-Digital , 611191)  jaar 2008  ,  SACD






Opmerking :     SACD  nr 14 is niet in de winkel verkrijgbaar omdat dit een promotie sacd is van Denon , daarom staan er ook geen bestel gegevens op , uitgebracht door STS-Digital .



Ik heb nog veel meer SACD's , maar die zijn allemaal een iet wat minder tot en met veel minder van opname kwaliteit .
Vaak als ik een SACD/cd wil gaan aanschaffen dan huur ik deze eerst bij de Bibliotheek ( Centrale discotheek Rotterdam ) zodat ik van te voren weet hoe het met de opname kwaliteit is gesteld , en uiteraard of de muziek mij ook aanspreekt (de belangrijkste faktor nog altijd) .
De opname kwaliteit staat bij mij dus op de 2de plaats , echte bagger opnamens koop ik trouwens niet meer .






Groeten  EDWIN  B 



thepioneer

Hallo Edwin,

Ik had even een vraag over hoe ik aan zo'n marantz demo cd kan komen. Ik heb al gemaild naar sts digital maar helemaal geen reactie. Heb nu een sa8003 staan en daar moet even een goede sa demo cd bij. Via de link naar muziek.nl heb ik gezocht maar die staan er niet bij.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

Citaat van: thepioneer op november 16, 2009, 23:15:54
Hallo Edwin,

Ik had even een vraag over hoe ik aan zo'n marantz demo cd kan komen. Ik heb al gemaild naar sts digital maar helemaal geen reactie. Heb nu een sa8003 staan en daar moet even een goede sa demo cd bij. Via de link naar muziek.nl heb ik gezocht maar die staan er niet bij.

Groeten Ronald


De beste opname kwaliteit die STS-Digital heeft met ook nog eens heel mooie muziek erop is de :  HIGH END AUDIOPHILE TEST DEMO SACD --  12TH  EDITION .

Deze sacd raad ik je dan ook aan .

Als je op de website kijkt van STS-Digital vind je daar het telefoonnummer ook , vraag dan naar Fritz de With .
De sacd zal hij dan waarschijnlijk naar je opsturen .


www.sts-digital.nl



Klik dan aan in de linker keuze balk : informatie   
Helemaal onderaan zie je het adres + telefoonnummer staan .


SUCCES




Groeten  EDWIN  B

thepioneer

Gisteren lag de High End Audiophile test demo sacd - 12th edition op de mat, ik gauw naar de cd speler gerend cd erin en gaan luisteren. Ik stond werkelijk verbaasd. Mijn ogen snel weer open gedaan om te kijken of dezelfde muziek installatie er nog stond. Nu ben ik nog niet echt gewend aan mijn sa8003 omdat ik deze pas afgelopen zondag heb gehaald. Ik heb een sacd van de dire straits hier en die klonk echt goed in verhouding met de gewone cd. Maar de opname kwaliteit van de sacd van sts slaat echt alles. Wat een dynamiek, detail en hoe zuiver dit klinkt, echt fenominaal. Er staat echt mooie muziek op. Heb nog een tijdje met Frits gesproken en je hoort gewoon de passie van die man als het over muziek en apparatuur gaat.

Ik ga echt meer van het sts digital label kopen,. echt pure luistergenot. Al zou het muziek niet je smaak zijn wat er op de cd staat, je geniet gewoon van de puurheid van de opnamen en de realistische weergave van de instrumenten.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Heb je die rechtstreeks bij Fritz besteld?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Ja ik heb hem bij Frits besteld. Echt een super fijne kerel,
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

bramdg

Citaat van: thepioneer op november 22, 2009, 19:16:02
Ja ik heb hem bij Frits besteld. Echt een super fijne kerel,

Heb zonet ook zo een sacd (High End Audiophile test demo sacd - 12th edition ) besteld 

....zeg wel een topkerel die Fritz  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

en om terug on topic te geraken....

Heb nog niet zo veel Sacd's ....


maar Tom Barman & Guy Van Nueten LIVE (2de cd is een Sacd) klinkt echt wel jammie  :kwijl: :kwijl: :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

HiFi gek

ThePioneer  en Bramdg


Als jullie al gek waren van de SACD 12th Edition van STS-Digital dan weet ik nog een heel mooie sacd van Fritz .
IS ook mooie muziek met een zangeres , genaamd Judith Nijland , zij zingt de hele sacd vol .
En de opname kwaliteit is tevens ook perfect .

ACOUSTIC SOLUTIONS VOLUME FOUR --- A JOURNEY INTO SOUND ( JUDITH NIJLAND ) .


Label     --- STS-Digital
Bestel nr ---611191


Kun je het beste rechstreeks bestellen via Fritz de With , heeft hij hoogstwaarschijnlijk op voorraad liggen .



Groeten  EDWIN  B 


Marantz 81

idd een goeie relaxte CD ,ik heb hem van fritz gehad toen we op bezoek gingen bij marantz