Set van Cheese

Gestart door cheese, april 17, 2009, 22:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

nog een paar foto's,

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Ha die kees

Zeker mooi veranderd ! en verder een stuk beter kwa luister positie !!!

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Mooi hoor Kees, jij zit daar op een prachtige plaats  notworthy
Kun je die switch op de Denon met je AB schakelen of moet je dan even naar de versterker lopen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

ja ben er met mijn vrouw super uitgekomen.....zij en ik allebei helemaal tevreden en blij met hoe het nu staat.....nee Wim helaas kan dat niet op de afstandsbediening maar moet ik op staan.....maar in de praktijk prima te doen.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Citaat van: gerard op mei 01, 2009, 19:32:50
:-D :-D :-D wel lief kees, is ze blond of gewoon wat onhandig soms  :roll:  :-)

Ps. klopt je kabellijstje nog wel  :?  :angel:



ja ze is inderdaad blond.....wel uit een potje telt dat ook?
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

Citaat van: cheese op juni 29, 2009, 15:55:52

ja ze is inderdaad blond.....wel uit een potje telt dat ook?

Voor mij wel! Die matamorfose heb ik namelijk zelf ook al een aantal keren gehad   redface  HLP  :-D
Onherkenbaar    :roll:  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Mooie opstelling zo, kees!

Bij jouw staan de luidsprekers toch zeker ook wel een meter of 3 uitelkaar?
Wil je ze niet iets dichter naar 't meubel zetten ivm het "stereobeeld" ?
Tenmiste er wordt vaak over zo'n 2,5 meter gesproken als ideale situatie...

Nu nog een spuitbusje zwart voor de Denon...  clown1

Heb je zo'n subje nog nodig met zulke speakers? Die gaan toch laag zat :?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Stadium III

goeie subwoofer goed ingeregeld altijd meerwaarde !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

Citaat van: Stadium III op juni 30, 2009, 19:48:05
goeie subwoofer goed ingeregeld altijd meerwaarde !

En dat is vandaag gebeurd door Stadium ne ja het heeft inderdaad weer meerwaarde.

Vanmorgen om 11.30 kwam Rob en zijn gezin bij mij langs voor een gezellige zondagmiddag en natuurlijk het nodige aanpassen in mijn installatie. We hebben eerst wat gedronken en toen gingen onze vrouwen met de kids lekker naar de speeltuin en konden Rob en ik ons gang gaan.

Ik heb eerst een live cd van Dire Straits gedraaid om Rob te laten horen hoe mij  set nu klinkt na alle veranderingen sinds hij ongeveer een jaar geleden bij mij was......en hij was onder de indruk en mijn set is echt veel verbeterd het afgelopen jaar.

Toen zijn we aan de slag gegaan en hebben alles opnieuw ingesteld.....afstanden van de speakers in de sr 7001....decibellen in de reciever......welk laag gaat naar de sub.......alles uitgeluisterd met een decibel meter.....
en weer bijschaven tot we uiteindelijk tot een goed resultaat waren gekomen en de sub perfect in mijn set is geintegreerd......en dat resulteerde in een meer uitgebalanceerd geluid.

Het midden en hoog was iets te veel aanwezig en nu is alles meer in balans door een betere verhouding tussen hoog mid en laag.

Kortom hier zit een tev reden man waar zijn geluid weer iets mooier en completer is geworden......en natuurlijk hebben we aan het eind van de middag weer die cd van de dire straits gedraaid om de verschillen goed te kunnen horen....en ja die zijn er echt.


groetjes Cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Kort maar krachtig Kees

Ik moet zeggen dat je met de upgrade van de Denon de CD17 en de nieuwe Canton's het geluid echt stukken beter is geworden !!!!

Je hebt een groter volwassen geluidsbeeld gekregen dat je met veel plezier kunt beluisteren
Voor de subwoofer erbij zat op de high level wat idd het hoog maar zeke het mid goed aanwezig
Door de inregeling van de subwoofer via de high level erbij hebben we dit wat kunnen verminderen zodat er een homogeen geluidsbeeld kwam dat prettiger is om te beluisteren  pompom

Voor films hebben we idd alles afgesteld met een DB-meter en de subwoofer hebben we er ook goed ingekregen met de juiste fase

Ook met de subwoofer van de Gemini naar de Gemini II is het zeker een mooie upgrade die de set net wat beter kan aanvullen en dit alleen maar door een grotere driver en kast !

Al bij al een zeer leuke dag geweest waar ik weer een set heb beluisterd waar men veel plezier van kan hebben iig

Kees en vrouw + kids thanks again ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

ja dat was ik eigenlijk vergeten we hebben niet alleen verbeteringen aangebracht maar ook een gezellige middag gehad.........met de kids die lekker aan het spelen waren en lekker met zijn allen even genieten van een heerlijk gebakken broodje met een verse jus.....

Al met al een hele leuke dag.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

#26
Citaat van: cheese op augustus 10, 2009, 08:50:53
ja dat was ik eigenlijk vergeten we hebben niet alleen verbeteringen aangebracht maar ook een gezellige middag gehad.........met de kids die lekker aan het spelen waren en lekker met zijn allen even genieten van een heerlijk gebakken broodje met een verse jus.....

Al met al een hele leuke dag.

gr cheese
Leuk verslag! Gaaf dat je door het optimaliseren van verschillende instellingen weer zo`n sprong voorwaarts kan maken. Is Rob dan echt zo goed  :roll: ... denk dat idd. de sub M&G onder leiding van Rob bij ons thuis moet gaan plaatsvinden  :yes:.

@Rob: hoe ben jij aan betreffende kennis en ervaring gekomen? Vanuit interesse / hobby of ben je daarnaast ook beroepsmatig met geluid bezig?


Sander.

Stadium III

Beroepsmatig ben ik Loodgieter  :-P

Verder is dit puur een hobby MAAR ik ben er nu al denk ik wel een 10 jaar mee bezig vanaf mijn 16
Ook stapje voor stapje verder gegaan en ooit eens bij rel uitgekomen

Zo heb ik het princiepe gevonden naar veel testen zelf thuis hoe het beste alles te kunnen inregelen
Laten we zo zeggen dat deels techniek is en een deel gevoel/smaak is

Er staat verder nergens uitgelegd hoe en wat te doen als je nieuwe aankopen doet
Men koopt vanalles maar echt 100% weten wat ermee te doen en zeker uit te halen is moeilijker omdat er wel zoveel verschillende dingen zijn
Ikzelf ben daar al lang mee bezig geweest en ook op subwoofer gebied en zo jah leer je nog eens iets :-D

Zo ben ik begonnen met een JBL subwoofer toen snel naar de Q100e,Quake II 2x,Strata 5,Stentor,Strata II,Storm

Ik heb er al meerdere gehad en ook samen gehad dus met 2 subwoofers spelen
MAAR ik blijf erbij dat hier de stadium III er nog lekker niet uitgaat

Ik heb ook losse monoblokken gehad en verschillende recievers die steeds luxer werden

Dus al bij al is het hobby  :-D :-D :-D :-D

En de sub M&G lijkt me zeer leuk om mee te doen en ook eens om meer BK te zien en horen !!!

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

Citaat van: xander32 op augustus 10, 2009, 10:32:39
Leuk verslag! Gaaf dat je door het optimaliseren van verschillende instellingen weer zo`n sprong voorwaarts kan maken. Is Rob dan echt zo goed  :roll: ... denk dat idd. de sub M&G onder leiding van Rob bij ons thuis moet gaan plaatsvinden  :yes:.

@Rob: hoe ben jij aan betreffende kennis en ervaring gekomen? Vanuit interesse / hobby of ben je daarnaast ook beroepsmatig met geluid bezig?


ja het geluid is meer in balans en zoals ik al vertelde was het ook weer gezellig......en je deelt natuurlijk dezelfde hobby.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Ja, die was ik vergeten: het betreft ook een gezamelijke hobby, en als het dan ook nog eens gezellig is ...

Sander.