De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Yo Mars,
Ik wil de FA950 graag voor mijn 900 serie set hebben ,daar zit nu een FA910 versterker bij en die is toch te licht bevonden ,nu zou een FA930 op papier genoeg ballen moeten hebben om mijn luidsprekers goed aan te kunnen sturen maar dan wil ik ook maar meteen voor de grootste amp uit die serie gaan.....vandaar  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

update,

Vandaag is de Rotel pre verkocht ,ik heb besloten lekker bij de Onkyo te blijven want die is prima in staat de luidsprekers aan te sturen ,ok op hoog (maar dan ook echt hoog)volume kakt het in ,maar ruim voor die tijd staan de buurtjes allang in een rij voor de deur  nonono frusty

De CD10 cd speler stond vandaag weer in de belangstelling ,men wou die ook maar meteen overnemen.....dat feestje ging dus niet door ,het is immers mijn laatste haai end toestel die ik bezit  :wink: ....nee serieus die speelt nog steeds erg goed en ik vind het gewoon mooi om naar te kijken  :-D

Ik moet wel een langere luidspreker kabel halen voor de rear speakers ,dat gaan hoogstwaarschijnlijk de Transpuls worden die als achterspeaker worden aangesloten ,dus alle vijf speakers met een nominale impedantie van 4 Ohm op een €549,- kostende ht receiver ,en dat te bedenken dat er mensen zijn die beweren dat die Onkyo dat niet gaat trekken  :schater:

Dus mijn woonkamer set ziet er als volgt uit:

Onkyo TX-SR604E receiver.
Sony BDP-S350 br speler .
Marantz CD10 cd speler .
Seas EX4 front luidsprekers .
DLS R55 center luidspreker .
Magnat TP35 achter luidsprekers .
Diverse kabels van A tot Z .

Misschien komt daar voor filmgeweld toch nog een subwoofer bij .

En de geplande line source luidsprekers zijn volledig van de baan ,ik ben zo wel tevreden  :yes:

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Geniet ervan Marco. Goede keuze denk ik :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Volgens mijn vrouw is dat ook een goede keuze  :-D ,ach we luisterde al een geruime tijd naar deze setup ,mijn vrouw vind de ingebouwde tuner erg prettig en ik ben meestal te lui om de andere set steeds weer aan te sluiten,en om eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ik tegenwoordig andere prioriteiten heb,zoals het maken van een studio annex luister ruimte op zolder ,mijn jongste zoon kan daar mooi met de gitaren spelen en binnenkort mooie dingen produceren dmv een pc met een hele fraaie Creative geluidskaart ,ik ben ook meestal in die ruimte die nu nog een pokkezooi is aan het gamen en uiteraard muziek aan het luisteren ......vandaar dat het daar nog steeds een zooitje is  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Mooi verhaal  pompom
Idd de juiste prioriteiten en daar aangekoppelde keuzes stellen en maken.
Succes met de klus, maar dat gaat wel goed komen voor zover ik je ken. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

 stupid

aha oke ,

Ja ik belde je laatst al eens op maar je was op je werk , dus kreeg ik Linda aan de Foon.
Toen had ik namelijk nog niet gelezen dat je voor de 950 wilde gaan, ik zag namelijk bij cash converter hier een 931.

Hey maar op zolder staan dus ook jouw ''projectjes''? :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Klopt mars ik gaat voor de 950 ,de diy speakers komen daar ook te staan aangesloten op een complete Philips 900 serie incl het originele Philips rack ,ik gebruik uiteraard ook nog de Reckhorn amp en misschien de Audio Alchemy ev ....als die tenminste niet verkocht is voor die tijd .
Ik ga trouwens hele maal over op parametrische eq regeling in een semi actief systeem ,dit om de luidsprekers aan te passen aan de akoestiek ,maar eerst in de winter de rommel op ruimen en de boel verder af bouwen  :angel:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

#52
oke gaaf :yes:

Ik ben ergens wel blij dat je in iedergeval de seas speakers houdt, want wat mij betreft HOREN die bij jou.
Ik zal nooit mijn eerste bezoek bij jou vergeten , en dat we op ''oorlogs sterkte'' draaiden, en dat we elkaar op een bepaald moment allebei tegelijk elkaar alleen maar met een vette grijns aankeken HB.


Zowiezo, kom ik als mijn huidige klus is afgerond jou kant op.


O ja en als je de audio alchemy echt besluit weg te doen, geef mij dan een seintje ( volgens mij sluit dat naatloos in mijn set)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik houd het in gedachten mars  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

viceadmiraal61

marco ik heb de hele set gehad van philips...ga naar mijn side www.sts-digital.nl en in de copyroom
stonden deze geweldige grey line,zo noemde ik deze amp.cd.tuner ect..

TurboMarco

#55
Ik had tijdens het bezoek bij jou de dcc uit de "grey line" zien staan ,ik vind de looks van die serie zeer geslaagd + dat het technische aspect ook wel snor zit .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Een beetje late reaktie  :oops: ,dat was hem dus  clown1

Aangezien ik nu de Cambridge heb ben ik niet meer in de markt voor een andere versterker ,vanaf het moment dat ik hier een media-player heb staan(te leen) ben ik helemaal om,en er zal dus een media-player komen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Cambridge en streamen.... We beginnen op elkaar te lijken Marco! pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Wim krijgt een soulmate !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4