help firmware

Gestart door robarts, december 24, 2008, 01:07:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robarts

Hoi allen, ben nieuw hier...

Ben in bezit van Marantz SR7000, DV 7010 en een dv7001....
Over de dv7001 gaat het probleem:

Ik heb de firmware gedownload (V9.0) en uitgevoerd op de speler. Dat is allemaal goed gegaan....
het zou de hdmi uigang verbeteren of zo...

Laat ik het maar kort houden:

Door mijn eigen stommiteit heb ik het flash-ceedeetje laten liggen en dacht dat het audio cd was...., met alle gevolgen van dien. Nu zit ik met een apparaat wat niet eens
meer aan wil gaan :( Ik heb het apparaat pas een paar dagen, en baal natuurlijk als een stekker....

Moet ik nu vrezen dat de DV7001 is overleden, of kan Marantz dit herstellen, of kan ik het zelf  ?

Bedankt voor evt. reacties,

Gr. Rob

Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W

Maurice

Ik zou even contact opnemen met Marantz zelf. Probleem ken ik niet, maar ik denk dat zij wel een oplossing hebben (al dan niet geld kostend).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Indien je hem nieuw kocht, dus met garantie, zou ik niks zeggen over de (mislukte) firmware upgrade.  :angel:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

robarts

#3
Heb de speler al weggebracht....gaat naar Marantz, ben speler natuurlijk enkele weken kwijt  :|
Er zit een aansluiting voor pc op, dus wellicht zetten ze zo juiste firmware weer terug. Hoe kan ik
zo dom zijn  violent1 
Maar goed...als het maar weer gaat werken. Misschien krijgen ze het nog wel onder de
garantie ook nog, afwachten.....

Vreemde is dat je op internet nets vindt over dit probleem....ik zal toch niet de enige zijn ?
Wanneer iemand meer weet, laat maar horen....

Hebben er inderdaad over gehad hem zo aan te bieden, zonder firmware verhaal... :evil:
En er zit nog een jaar garantie op....

Bedankt voor reacties !

Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W

sattie

tja eerlijkheid duurt het langst.....

robarts

Citaat van: sattie op december 24, 2008, 15:47:18
tja eerlijkheid duurt het langst.....


Probleem wordt wel doorgegeven.....ook van de firmware....

Wat men bij dealer wel vreemd vond is dat er helemaal geen geen stroom op
apparaat komt, je hoort alleen een klikje, maar geen lampjes, display o.i.d.
Dat zou niet door firmware moeten komen, dachten ze....

Nah jah, al die feestdagen ertussen, kan weer ff wachten...
Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W

sattie

#6
Gelukkig, dan zullen ze er denk ik niet moeilijk over doen.
Das idd wel vreemd ja dat je alleen een klikje hoort, dat zou misschien het st-by relais kunnen zijn die door de frontprocessor aangestuurd wordt en dat de firmware die jij geprogrammeerd hebt van deze dvd processor zelf is en dat die dan niet opstart waardoor er niets op display verschijnt.
Hopelijk zijn de onderdelen op voorraad en heb je het app snel terug zodat je kunt genieten van je speler.



Stadium III

je hebt dus eigenlijk de update compleet gedraaid en geslaagd
en toen nog een keer en afgebroken

Naar die actie deedt ie niks meer ?

Mmm ik heb er nog nooit van gehoord

Iig suc 6 ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

robarts

#8
Citaat van: sattie op december 24, 2008, 17:51:02
Hopelijk zijn de onderdelen op voorraad

O ? Is het niet een kwestie van firmware erop zetten dan ?

En inderdaad...de eerste keer verliep prima, alles functioneerde....laatste keer is afgebroken, maar weet niet hoe dat is gebeurd....dealer had het ook over een ingebouwde beveiliging....Ook vreemd dat de upgrade (van de Marantz-site overigens) gewoon eroverheen knalde, terwijl deze er al op stond.....

Zal wel weer wat eurootjes gaan kosten :(

Fijne kerst trouwens ! :)

(Kan ik tijdens Kerst weer terugvallen op mijn trouwe dv7010, ook niet verkeerd overigens...,maar toch minder....)
Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W

Stadium III

je zit iig niet zonder !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

robarts

Update:

Via ander forum zag ik dat je de DV7001 kunt resetten (uitschakelen ,stop-button inhouden, vervolgens aanzetten met stop ingedrukt houden, dan geeft display aan reset, en vervolgens reset ok....)

Dus ik terug naar hifi-shop waar speler staat, dit geprobeerd, en er kwam zowaar "reset" op scherm.....maar vervolgens niets meer, nog eens herhaald, weer hetzelfde...helaas, maar het was te proberen...
Goede nieuws is dus dat display en dus de speler reageert op de reset, maar er valt waarschijnlijk niets te resetten daar firmware onjuist is.....
Neem aan dat Marantz dit via de RS232 interface kan verhelpen. Dinsdag hoor ik meer....

Groet,
Rob
Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W

sattie

Het zal best wel goedkomen.

sattie

En hoe staat het ermee ? Inmiddels opgelost ?

robarts

#13
Gelukkig...alles werkt weer.....zaterdag opgehaald.
(wilde het hier al posten, maar griep hield me tegen)

Naar Marantz opgestuurd op 30-12-2008
Terug op 9-1-2009, dus best vlot !!

Wat hebben ze gedaan ?

- mpeg servoboard vervangen (45 euro)
- firmware (de laatste) erop gezet
- coulance toegepast

Totale kosten 94 euro (incl onkosten, opsturen e.d.)
Maar toch zeker de moeite waard voor deze speler !
Ik ben er enorm blij mee in ieder geval !

Dus let op bij firmware update, het kan dus het e.e.a. beschadigen !!
Marantz geeft nu nog steeds de gewone garantie.

(En markeer je cd met firmware  :oops: )

Bedankt voor reacties !
Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W

robarts

O ja....

Tijdens de afwezigheid van de DV7001 is mijn DV7010 ook overleden, niet door firmware overigens  nonono
Maar het apparaat diende vervangen te worden na jaren trouwe dienst...wellicht nog wat te knutselen...
Hij start niet door....loading, dan zwart scherm...tja....weekooknie

Uhm....misschien hier nieuwe firmware op  HB   ?
Marantz SR7000; Marantz DV7001 ;Marantz DV7010; Marantz CD63 SE; Synthese Floating 2;Mordaunt Short; B&W