Marantz PM14KI revisie

Gestart door HAL9000, augustus 16, 2016, 17:23:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb voor het eerst een marantz PM14KI op de tafel. Ik moet zeggen dat deze heel erg lijkt op de PM16, Alleen zie ik hier en daar wat kleine verbeteringen. En natuurlijk het temp metertje.

Alles werkte nog goed maar de mooie klank was een beetje weg.
Elko's vervangen alle print bindingen door gesoldeerd En een nieuw relais+lampje geplaatst.









































Erg mooie versterker klinkt fantastisch goed warm ook. Merk op dat Mr ischiwata veel BB opamps gebruikt heeft ipv de standaard JRC opamps. Wellicht is dat wel een upgrade punt voor andere marantz versterkers.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Zep

Puik werk!  HB
Kan dat wel waarderen zoiets  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WimPeu

Blijf het nog altijd een mooie versterker vinden. Mooier imho dan de huidige Premium serie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Rob46

#3
Dat is alweer een tijdje geleden dat ik een puzzel hier op het forum heb gezien. Ik heb dit echt gemist! Wat een knap staaltje vakmanschap wordt hier weer getoond! Chapeau! :yes:

@Hal, heb je dan de technische handleidingen met de juiste instellingen van een PM14KI, en zo verder?

AkTeVox

Lekkere dikkerd die 14. Vind deze reeks toch imposanter dan de huidige 11 reeks.
Mooi werk Jon!!


HAL9000

Citaat van: Rob46 op augustus 16, 2016, 19:40:58
Dat is alweer een tijdje geleden dat ik een puzzel hier op het forum heb gezien. Ik heb dit echt gemist! Wat een knap staaltje vakmanschap wordt hier weer getoond! Chapeau! :yes:

@Hal, heb je dan de technische handleidingen met de juiste instellingen van een PM14KI, en zo verder?

meeste instellingen bij marantz zijn altijd hetzelfde.

ja ik vind deze ook veel mooier dan de huidige serie.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Zoldar

Prachtige amp om te zien en idd mooier dan de huidige premium reeks en ook die nieuwe uber reeks.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Mooi werk, geweldige machine! Echt de moeite waard om zo'n apparaat in ere te herstellen.

Brutus

Mooie versterker, knap staaltje werk!!!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

i2Paq

Inderdaad, leuk weer een verhaaltje te lezen!

En een mooie bak overigens!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Cornelis1921

Pracht van een versterker, en voor jou, Jon: Wederom een dikke chapeau! hello notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

andriessen

Prachtige versterker , zeker een revisie waard.
Heb hem nu al een jaar of 6 en nog nooit de behoefte gehad om te upgraden.
Alleen het lampje gaat snel stuk.
Leuk verslag !
:gp: