Welke sub lijkt jullie het beste?

Gestart door Bounty, februari 09, 2016, 22:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bounty

Hallo,

Sinds vorige week ben ik de gelukkige bezitter van een SR 7010!  :-D
Natuurlijk hoort daar in een 5.1 opstelling ter aanvulling van de Phonar P3.5.Edma's een sub bij. Door een samenloop van omstandigheden ben ik nu in het bezit van 2 subs. 1 tje mag er blijven maar welke.........

Mirage S8 of de Rel Quake?

De subs komen te staan op een houten vloer met daaronder een holle ruimte. De open woonkamer heeft een opp. van 80m2

Wat geniet de voorkeur volgens jullie?
Alleen met een RCA kabel aansluiten?
Gebruiken bij stereo of voorbehouden aan film?

Veel vragen en ik ben benieuwd naar wat jullie voorkeur heeft.


Phonar: http://www.stassen.nl/luidsprekers/luidspreker/phonar-veritas-p3.5-edma
Mirage:  http://www.miragespeakers.com/subwoofers/?sku=OMNI-S8
Rel:       http://www.besteproduct.nl/subwoofers/31883/specificaties

Frits Denon

Ik gebruik Rel in zowel stereo als in de surround opstelling. Beide installaties bieden mij veel plezier en de Rel's doen het bij mij gewoon goed. Ik heb niet de indruk dat ik iets mis. Maar men zegt dat een sub met een poort beter is voor films. Ik heb daar dus geen ervaring mee. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit. Jij hebt tenminste iets te kiezen.

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Bounty

Citaat van: Frits op februari 09, 2016, 22:30:49
Ik gebruik Rel in zowel stereo als in de surround opstelling. Beide installaties bieden mij veel plezier en de Rel's doen het bij mij gewoon goed. Ik heb niet de indruk dat ik iets mis. Maar men zegt dat een sub met een poort beter is voor films. Ik heb daar dus geen ervaring mee. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit. Jij hebt tenminste iets te kiezen.


Dat is ook weer waar. Het hebben van keuzes maakt het echter niet altijd makkelijker  :yes:

Van die poorten had ik ook gehoord, maar het waarpom is mij nog niet geheel duidelijk. Tot nu toe vind ik de Quake behoorlijk fel en overheersend. De Mirage, waar de Sr nu op is ingeregeld, geeft een heerlijke volle bas. Van het weekend worden ze beiden uitvoerig getest. (sorry buren)

Wordt dus nog vervolgd

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin


Gertjan Verboon

Heb zelf de Mirage s10 spelend op een SR6007 in combinatie met Klipsch. Ben hier erg tevreden over heb ook nog een Yamaha Sub en een Pioneer Sub maar deze halen het niet bij de Mirage. Ik heb deze jaren geleden bij Correct in de koopjeskelder aangeschaft voor iets meer dan honderd euro als tijdelijke vervanger van mijn Klipsch Sub die gerepareerd moest worden. De Klipsch daarna verpats aan een collega. De Rel ken ik alleen uit de showroom en heeft mij daar nooit kunnen bekoren. De Mirage is als hij goed is ingeregeld volgens mij de perfecte match.

natuursteen

Ik heb zelf de phonar 5.5 edma. Ik ben van een sunfire hrs10(gesloten) naar een rythmik fv15hp-se(gepoort) gegaan. Het verschil  is dat de rythmik veel strakker klinkt maar ook veel meer druk geeft vanaf 14 hz. De bank trilt ervan bij bijvoorbeeld war of the worlds, in de scene waar de grond open scheurt. Dat kunnen gepoorte subs veel beter. Voor film is het echt een toevoeging.

Bounty

Heb beide subs aangesloten gehad.

De Rel maakt een enorme herrie zeker als je dat afzet tegen de kleine afmetingen. ik vond het echter wel een 'boom, boom" sub. Nu zou je denken dat verwacht je toch ook van een sub?

De Mirage S8 doet alles veel gerafineerder. Mooi strak laag en het knalt niet zo. Ik zie het een beetje als het verschil tussen een Marantz en Harman Kardon receiver. Beetje kromme vergelijking, maar die laatste is meer gericht op knallen waar de marantz zeker in combi met de S8 een wat geciviliceerdere ( is dat een woord?) indruk achter laat.

De Rel weer goed verkocht en de S8 staat nu hier te shinen.

Bounty

Citaat van: natuursteen op februari 12, 2016, 06:52:59
Ik heb zelf de phonar 5.5 edma. Ik ben van een sunfire hrs10(gesloten) naar een rythmik fv15hp-se(gepoort) gegaan. Het verschil  is dat de rythmik veel strakker klinkt maar ook veel meer druk geeft vanaf 14 hz. De bank trilt ervan bij bijvoorbeeld war of the worlds, in de scene waar de grond open scheurt. Dat kunnen gepoorte subs veel beter. Voor film is het echt een toevoeging.

Dat is de volgende upgrade. De 3,5jes inruilen voor een mooi setje 5.5 Phonars of Een setje mooie Cantons.
Ach er is zoveel te koop. Eerst maar es hiervan genieten.

jan2238

hi

ook dit onderwerp is veelzijdig

zoals het kiezen van een sub , een goede sub geeft de frequenties weer die je kunt horen dat is wat anders dan het geluid voelen wat je niet kunt horen.
frequenties kleiner dan 25 hz nemen in db snel af
daarbij ook nog de leeftijd van de persoon die luisterd dat en nog een paar zaken is dat wij het geluid verschillend beoordelen .
het inregelen van de sub moet als resultaat hebben dat het laag lijkt alsof het uit de normale speakers komt
een goede regeling op de sub is een pre omdat geen enkele luister ruimte het zelfde is.
ideale beoordeling is om thuis verschillende uitvoering te kunnen beluisteren
muziek blijft een ding van nemen en geven je kunt het nooit allemaal hebben



Stadium III

Zou het bijna zelf geschreven kunnen hebben  :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Citaat van: jan2238 op april 02, 2016, 02:21:01
hi

ook dit onderwerp is veelzijdig

zoals het kiezen van een sub , een goede sub geeft de frequenties weer die je kunt horen dat is wat anders dan het geluid voelen wat je niet kunt horen.
frequenties kleiner dan 25 hz nemen in db snel af
daarbij ook nog de leeftijd van de persoon die luisterd dat en nog een paar zaken is dat wij het geluid verschillend beoordelen .
het inregelen van de sub moet als resultaat hebben dat het laag lijkt alsof het uit de normale speakers komt
een goede regeling op de sub is een pre omdat geen enkele luister ruimte het zelfde is.
ideale beoordeling is om thuis verschillende uitvoering te kunnen beluisteren
muziek blijft een ding van nemen en geven je kunt het nooit allemaal hebben

:gp: :gp:
En dat voor een eerste post  hello. Welkom op dit forum!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15