+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Brutus

Onlangs viel mijn oog op een Aurelic Aries Mini, al lezend werd ik steeds enthousiaster over dit apparaatje. Toen kwam de afknapper..........alleen goed bedienbaar met een Ipad en ik heb helemaal geen enkele I, behalve die in de koelkast liggen  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pameijer

Citaat van: pameijer op januari 26, 2016, 11:40:12
Oké, dat ding kan dus nog meer dan ik al wist  notworthy. Je kunt dus de rekenkracht van je PC gebruiken om games te spelen via de shield als ik het goed begrijp. MITS je een Nvidia graka hebt.
Ik lees nog wel wat over problemen met Kodi/Shield vwb het synchroon lopen van audio en video met DTS streams. Ook ben ik erg benieuwd hoe de Shield omgaat met ouderwetse interlaced DVD-iso's en DVD-menu's.
Gisteren een Nvidia Shield gekocht, met 2 controllers én een remote. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Eerste indrukken? Wat een fantastisch apparaat! Snel, heel snel, Kodi (of eigenlijk SPMC, een Kodi-fork speciaal voor de Shield) start onmiddelijk en speelt alles af, meteen, probleemloos, alles met menu's, ook DVD-rips. Heerlijk. Spelletje spelen is toch ook leuk. Kortom, veel geld maar de Shield is het waard.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Paul

Citaat van: pameijer op april 26, 2016, 20:22:10
Gisteren een Nvidia Shield gekocht, met 2 controllers én een remote. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Eerste indrukken? Wat een fantastisch apparaat! Snel, heel snel, Kodi (of eigenlijk SPMC, een Kodi-fork speciaal voor de Shield) start onmiddelijk en speelt alles af, meteen, probleemloos, alles met menu's, ook DVD-rips. Heerlijk. Spelletje spelen is toch ook leuk. Kortom, veel geld maar de Shield is het waard.
Een waardige opvolger dus.  :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Citaat van: Paul op april 26, 2016, 20:26:07
Een waardige opvolger dus.  :evil:
Zeker. Ik had een Apple TV 1st Gen met XBMC voor enkele DVD-rips, een Vero voor het echte Kodi werk en een Apple Tv 3rd Gen voor Qello, Netflix en Airplay én een Chromecast met ethernetadapter voor casting. Los van Airplay kan de Shield alles aan. Heb lang getwijfeld, kost wel €269 alles bij elkaar, maar dat geld ben je na een dag alweer vergeten.

Veel plezier Paul met de Vero! Je eerste stappen in het streaming gebeuren?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Paul

Citaat van: pameijer op april 26, 2016, 20:53:33
Zeker. Ik had een Apple TV 1st Gen met XBMC voor enkele DVD-rips, een Vero voor het echte Kodi werk en een Apple Tv 3rd Gen voor Qello, Netflix en Airplay én een Chromecast met ethernetadapter voor casting. Los van Airplay kan de Shield alles aan. Heb lang getwijfeld, kost wel €269 alles bij elkaar, maar dat geld ben je na een dag alweer vergeten.

Veel plezier Paul met de Vero! Je eerste stappen in het streaming gebeuren?
Haha de doos is geopend en daar staart een vreemd apparaat mij aan. Morgen ga ik een poging wagen Paul.
Dank voor de snelle deal en eventuele hulp bij de aftersales.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

sjoek

Citaat van: pameijer op april 26, 2016, 20:22:10
Gisteren een Nvidia Shield gekocht, met 2 controllers én een remote. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Eerste indrukken? Wat een fantastisch apparaat! Snel, heel snel, Kodi (of eigenlijk SPMC, een Kodi-fork speciaal voor de Shield) start onmiddelijk en speelt alles af, meteen, probleemloos, alles met menu's, ook DVD-rips. Heerlijk. Spelletje spelen is toch ook leuk. Kortom, veel geld maar de Shield is het waard.

Schijnt inderdaad een geweldig alles in 1 apparaat te zijn. Veel plezier er van.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Ik vraag me wel eens af of dit nu een tijd is om een dure netwerkspeler/streamer te kopen. Je zou bijv. ook een Node II kunnen nemen en eens rustig afwachten wat er de komende jaren gaat gebeuren. Op versterker gebied is dit niet zo heel spannend meer zeker als je alleen een klasse AB versterker wilt zonder verdere toeters of bellen.

Maar die netwerk/streaming markt lijkt zich toch steeds verder te ontwikkelen, wat denken jullie??
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op april 27, 2016, 03:10:31
Ik vraag me wel eens af of dit nu een tijd is om een dure netwerkspeler/streamer te kopen. Je zou bijv. ook een Node II kunnen nemen en eens rustig afwachten wat er de komende jaren gaat gebeuren. Op versterker gebied is dit niet zo heel spannend meer zeker als je alleen een klasse AB versterker wilt zonder verdere toeters of bellen.

Maar die netwerk/streaming markt lijkt zich toch steeds verder te ontwikkelen, wat denken jullie??

Ik zeg elk jaar de nieuwste versie weer kopen houd de markt draaiende :-P :-P . Nee zonder gekheid, ik zou gewoon een streamer zoeken die bij de rest van de set past. Je weet nooit hoe lang het duurt voor er een betere, mooiere of luxere geproduceert wordt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Brutus op april 27, 2016, 03:10:31
Maar die netwerk/streaming markt lijkt zich toch steeds verder te ontwikkelen, wat denken jullie??

Denk dat er heel wat aan staat te komen op streaming gebied, vandaar dat ik ook nog even wacht om mijn NA6005 te vervangen en ook niet voor een losse dac ga.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Kwam onlangs dit tegen:

http://ecliving.electrocompaniet.no/components/?lang=en

Ben erg benieuwd wat de Rena S-1 in huis heeft, niet als wireless streamer maar gewoon als streamer.
Even afwachten tot deze uit komt........
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Mooi ding, een chique verschijning.

Citaat van: Brutus op mei 11, 2016, 00:18:03
Kwam onlangs dit tegen:

http://ecliving.electrocompaniet.no/components/?lang=en

Ben erg benieuwd wat de Rena S-1 in huis heeft, niet als wireless streamer maar gewoon als streamer.
Even afwachten tot deze uit komt........

TurboMarco

Citaat van: pameijer op april 26, 2016, 20:22:10
Gisteren een Nvidia Shield gekocht, met 2 controllers én een remote. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Eerste indrukken? Wat een fantastisch apparaat! Snel, heel snel, Kodi (of eigenlijk SPMC, een Kodi-fork speciaal voor de Shield) start onmiddelijk en speelt alles af, meteen, probleemloos, alles met menu's, ook DVD-rips. Heerlijk. Spelletje spelen is toch ook leuk. Kortom, veel geld maar de Shield is het waard.
Goed om te horen  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Radiant

Hoe kun je in vredesnaam sacd's rippen ? Ik wil mijn sacd's op de pc zetten (dsd) file, maar hoe ?!

sjoek

Citaat van: Radiant op mei 17, 2016, 23:35:48
Hoe kun je in vredesnaam sacd's rippen ? Ik wil mijn sacd's op de pc zetten (dsd) file, maar hoe ?!

Een oude playstation 3 werkt sowiezo , maar hij moet nog wel een bepaalde oude firmware hebben. Dus geen upgedate versie. Op google wel te vinden welke. En heel soms zie je ze nog wel eens voorbij komen op mp. Dat is de enige manier die ik ken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Radiant

Ik had gehoopt op een programma. Ik heb wel een ps3 staan die sacds leest, maar heb eigenlijk geen zin om er foute software op te zetten / 4 a4tjes door te moeten bladeren.