+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Citaat van: TurboMarco op januari 26, 2016, 11:08:59
Het is logisch dat je mij niet begrijpt ,je kan immers niet in mijn kop kijken .
Het is namelijk zo dat ik ook in de markt ben voor een Nvidia shield ,en wel om de volgende redenen .
Ik wil fims,muziek,en games streamen ,vooral dat laatste vraagt veel rekenkracht  :-)

https://shield.nvidia.com/game-stream

Wat ook een optie is de Steam link , deze kan je ook gebruiken voor Kodi ,maar daarvoor heb je wel een Steam account nodig .

http://store.steampowered.com/hardware/


https://youtu.be/xxHmXMr3aXc

Oké, dat ding kan dus nog meer dan ik al wist  notworthy. Je kunt dus de rekenkracht van je PC gebruiken om games te spelen via de shield als ik het goed begrijp. MITS je een Nvidia graka hebt.
Ik lees nog wel wat over problemen met Kodi/Shield vwb het synchroon lopen van audio en video met DTS streams. Ook ben ik erg benieuwd hoe de Shield omgaat met ouderwetse interlaced DVD-iso's en DVD-menu's.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Ik ben daar ook benieuwd naar  :yes:
Maar als het goed is gaat mijn maat een Shield aanschaffen ,dus ik wacht zijn bevindingen wel af .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

In relatief korte tijd heb ik de SBT voorzien van een fraaie dac in de vorm van de NA11 en sinds heden ook een stabiele, storingsarme voeding. Hetgeen ik al geruime tijd vermoedde wordt nu voor mij duidelijk bewezen; hetgeen het verschil maakt bij een streamer is diens dac en de voeding. De SBT welke zich als renderer al ruimschoots heeft bewezen, speelt nu i.c.m. de Kingpin voeding en over de dac van de NA11 echt hemels, met 'slechts' Spotify Premium als content.

Met bovenstaande ervaring/uitkomst zal de komende tijd juist de NA11 zich als renderer moeten gaan bewijzen, anders zal deze enkel nog ingezet worden als fraaie dac. Volgend weekend beide renderers i.c.m. flac maar eens met elkander de strijd aan laten gaan.

TurboMarco

Had je voorheen wel storing in de gebruikte voeding ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Betreft de voorgaande kan ik daar niets zinnigs over aangeven, maar van de huidige heb ik echter een meting; die is bewezen storingsarm  8-).

Citaat van: TurboMarco op januari 29, 2016, 15:59:43
Had je voorheen wel storing in de gebruikte voeding ?

pameijer

Citaat van: TurboMarco op januari 26, 2016, 11:44:07
Ik ben daar ook benieuwd naar  :yes:
Maar als het goed is gaat mijn maat een Shield aanschaffen ,dus ik wacht zijn bevindingen wel af .
En, heeft je maat hem al binnen? Ik had hem afgelopen week al besteld bij Amazon, maar toch weer gecancelled omdat ik absoluut zeker wil zijn van goede DVD-ISO playback en Amazon niet altijd heel happig is op het retourneren van aanbiedingen.

Aan de andere kant, ik las ook het volgende (bron):

Nothing officially, but one senior executive from nVIDIA has privately informed an AnandTech reviewer that HDMI 2.0a and HDR will be supported in a future firmware. SATV already outputs 10-bit Rec. 2020 from Netflix 4K. 10-bit output is only a software limitation (app) on SATV.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

CiteerEn, heeft je maat hem al binnen?
Ik heb geen idee .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rob46

Pffff ik wil graag HiRes muziek downloaden. Maar waar vandaan? En dan nog belangrijker; hoe moet ik dit fixen? Het moet mogelijk zijn om de gedownloade muziek direct op de Vault schijf te plaatsen......kom er niet uit....

xander32

Dat kan toch via Tidal?

Citaat van: Rob46 op februari 05, 2016, 19:04:33
Pffff ik wil graag HiRes muziek downloaden. Maar waar vandaan? En dan nog belangrijker; hoe moet ik dit fixen? Het moet mogelijk zijn om de gedownloade muziek direct op de Vault schijf te plaatsen......kom er niet uit....

Rob46

Daar kan ik direct streamen Robert. Kwaliteit is HIFI allemaal FLAC. Een album binnenhalen en op de schijf van de Vault dumpen gaat niet.....er moet een mogelijkheid zijn om een HiRes album te downloaden en deze direct op de schijf van de Vault te toedelidokieen. Echter hoe? En waar kan ik die muziek vandaan halen. Het liefst een aanbieder waar iemand al ervaring mee heeft....

sjoek

Ik weet niet hoe de vault werkt maar als het mogelijk is zou ik gewoon een usenet server nemen... kan ontiegelijk veel vinden wanneer de vault dat ondersteunt zelfs sacd iso's. Maar dan moet de vault nzb download ondersteunen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

cz79

Waarom zou je dat willen, gewoon via spotnet downloaden op de pc. Zorgen dat de juiste tags erbij staan (is niet altijd goed bij downloads), goede images en dan naar de vault....makkie

sjoek

Citaat van: cz79 op februari 05, 2016, 22:50:47
Waarom zou je dat willen, gewoon via spotnet downloaden op de pc. Zorgen dat de juiste tags erbij staan (is niet altijd goed bij downloads), goede images en dan naar de vault....makkie

Dat is zeker ook een goede mogelijkheid. Alleen als de vault nzb ondersteund kan je alles gemakkelijk en snel regelen vanaf telefoon bijvoorbeeld. Zo werk ik met telefoon (opzoeken) nas (downloaden en opslaan) squeezebox (afspelen) op deze manier hoef ik ook bijna niks meer te rippen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

DansaN


Citaat van: Rob46 op februari 05, 2016, 19:04:33
Pffff ik wil graag HiRes muziek downloaden. Maar waar vandaan? En dan nog belangrijker; hoe moet ik dit fixen? Het moet mogelijk zijn om de gedownloade muziek direct op de Vault schijf te plaatsen......kom er niet uit....
https://www.7digital.com

http://www.hdtracks.com

Zoiets?