5.1 kabels van panasonic blue ray speler op sr 7200 aansluiten.

Gestart door Mauvries, september 21, 2014, 17:45:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mauvries

Beste

Ik heb net even een nieuw account aangemaakt vorige kreeg ik niet mee aan de praat. Ik ben bekend hier onder e naam MauriceV.
In april ben ik verhuisd van een klein dorp Andijk, naar Grootebroek waar ik heel blij mee ben.
Nu kan ik mijn surroundset aansluiten hoe het hoort. Front speakers naar de luisterplaats toegericht en de surround speakertjes naast de bank op stands, wat in het vorige huis niet kon. Heb nu ook een veel grotere woonkamer.

Gister nieuwe kabels gehaald voor de surround set en nu loop ik tegen het aansluiten van de 5.1 kabels aan van de panasonic blue ray naar de Marantz sr 7200.
Die kabels moet ik die nu aansluiten op de pre out aansluitingen of geld dit alleen voor de subwoofer.

Had ze net even op de pre out aangesloten geluid was hard maar kon het volume niet meer regelen op de reciever.
Snel uitgezet anders word de buurvrouw gestoord (^>^)

Of moet ik ze op de gewone aansluitingen doen die naast de pre out aansluitingen zitten .

Kom er even niet uit, had ze op de gewone aangesloten maar leek ook niet zo goed te werken.

Peter Kudelstaart

1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Mauvries

#2
Ik heb een panasonic BD 80 er zitten 5.1 aansluitingen aan de achterzijde.


Peter Kudelstaart

Dat ziet er hetzelfde uit als op mijn Panasonic. Ik weet niet of je de gebruiksaanwijzing nog hebt, maar als het goed is staat het daar duidelijk in. Die kan je ook vanaf panasonic.nl gratis downloaden. Je neemt een setje rca kabels (tulpstekkers rood en wit).  Die sluit je aan op de links en rechts front aansluitingen van je versterker en het andere uiteinde op de links en rechts front van je blurayspeler. Datzelfde doe je ook voor je surround back. Je hoeft niets op de pre out aan te sluiten. De subwoofer- en centerspeaker aansluitingen kan je volgens de gebruiksaanwijzing van mijn blurayspeler met 1 setje rca kabels met elkaar verbinden. Hoop dat het zo lukt!
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

QuattroNL

Ik heb ook een SR7200 (op de kamer van m'n vrouw).
Die heeft een 7ch input. Daar sluit je de fronts, center en surrounds op aan die komen van de 5.1 output van je BR speler.
Kies op je SR op de voorkant voor '7ch input' (weet niet meer uit m'n hoofd hoe die precies heet) et voilá,  je hebt geluid  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mauvries

#5
Hoe hij op de blue ray speler aangesloten moet worden dat weet ik wel.
Het gaat mij even om de aansluiting op de reciever. De subwoofer moet wel op de pre out dat weet ik wel.

De vraag is waar moeten de kabels op die van de blue ray speler op de reciever aangesloten moeten worden
ik heb bij het pre out een pijl gezet en het gedeelte daaronder zonder die witte rastertjes een blauw kader gezet.  (ex subwoofer pre out)
De kabels op het blauw om kaderde gedeelte of op pre out  :-)

ik ben gewoon vergeten hoe het in mijn oude woonplaats  zat namelijk er is zoveel veranderd en nu pas toe om de surround set aan te sluiten  nopompom




Mauvries

Citaat van: QuattroNL op september 21, 2014, 20:50:26
Ik heb ook een SR7200 (op de kamer van m'n vrouw).
Die heeft een 7ch input. Daar sluit je de fronts, center en surrounds op aan die komen van de 5.1 output van je BR speler.
Kies op je SR op de voorkant voor '7ch input' (weet niet meer uit m'n hoofd hoe die precies heet) et voilá,  je hebt geluid  pompom

Poosje geleden gaf je mij de tip om hem toen op 7ch input te zetten toen had ik dus geluid dat was toen gelukt pompom

Mauvries

#7
Heb hem nu goed aangesloten,en alles werkt goed.