De set van Marcantz

Gestart door Marcantz, februari 24, 2018, 13:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcantz

Zojuist heb ik mijn eerste vraag gesteld in een ander deel van dit forum. Wel zo netjes om me even kort voor te stellen. Marc uit arnhem Marantz liefhebber sinds eind jaren 1980. Mijn eerste receiver was een MR-2XX uit de jaren 1970. Gekregen. In 1991 volgde mijn eerste CD-speler. Een Marantz CD41. Gekocht bij Versloot in Arnhem. Half jaren 1990 ging ik mee in de surround hype die de kop op begon te steken. In 1996 kocht ik een SR-73 surroundversterker. In 2000 werd deze vervangen door een SR-5000. Inmiddels ben ik helemaal terug bij stereo en is enkel de SACD-speler nog van Marantz. De zolder is wat men tegenwoordig een 'mancave' zou noemen. Gelukkig heb ik een goed huwelijk en luisteren mijn vrouw en ik daar samen muziek. De set op zolder bestaat uit:

Myryad Z142/Z162 versterkers
Triangle Esprit Altea EX luidsprekers
Marantz SA-7001 SACD speler Audio Technica VM530EN element
Pro-Ject Xpression II platenspeler met Ortofon Red element
Akai GX-210D bandrecorder
Oehlbach Powerstation 909

In de huiskamer staat een Pioneer SX-450 receiver met Dali Zensor 1 luidsprekers. De receiver 'moet' eerdaags vervangen worden door een Marantz uit de jaren 1970. Ik zit te kijken naar een MR-2XX, 15XX of 22XX. Vooral vanwege die oriƫntatie leek het me goed om me aan te melden op dit forum.

Op de foto's Johan Ketelaar die mijn platenspeler onder handen neemt en mijn bandrecorder.

Vinyl_Fuchs

Welkom Marc en mooie spullekes trouwens. Meer foto's zijn welkom.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Hallo,  byebye succes met je vintage zoektocht.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

Welkom en inderdaad als je wat vintage apparaten scoort, zit je hier ook goed op het forum met een paar handige forumleden die weten wat ze doen met het herstellen en restaureren van mooie vintage apparaten.

sjoek

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 24, 2018, 15:40:21
Welkom Marc en mooie spullekes trouwens. Meer foto's zijn welkom.

:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Audiophylia Nervosa

Goedemorgen Stadsgenoot,

Welkom hier op het forum.

Ik lees toch enige overeenkomsten m.b.t. systemen namelijk ook een zolder ingericht als audio mancave en ook een vrouw die mee doet/geniet van de hobby HB

Groeten en veel plezier hier op het Marantz forum,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Rob46

Citaat van: jrm op februari 24, 2018, 16:41:01
Welkom en inderdaad als je wat vintage apparaten scoort, zit je hier ook goed op het forum met een paar handige forumleden die weten wat ze doen met het herstellen en restaureren van mooie vintage apparaten.

Welkom! En absoluut waar wat JRM schrijft!  :yes: