marantz ud7007 netwerk problemen

Gestart door andre sprang, januari 17, 2014, 20:40:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andre sprang

goedenavond marantz leden,

ik ben nieuw hier op het forum dus als het topic verkeerd staat of dingen anders moeten zeg het maar tegen mij.

tot mijn blijdschap ben ik in sinds maandag in het bezit van een marantz ud7007.
maar wat mijn niet lukt is het streamen van muziek vanaf mijn laptop naar de ud7007.

de marantz ud7007 is verbonden met een kabel met de wifi/router UBEE evw321b die ik gekregen heb bij het ziggo abonnement.
de laptop is vebonden via wifi met de wifi/router.
de netwerk verbinding is ok zegt de ud7007 en kan ook youtube functie gebruiken.

via het menu kan je dlna zoeken alleen als ik hier op druk gebeurt er niks.
op mijn laptop het ik gedeelde mappen aangemaakt alle fire walls uitgezet maar de gebeurt niks.
ik heb op mijn telefoon ook de dlna functie en daar kan ik via windows  media player alle muziek die op mijn telefoon staat afspelen. deze wordt ook zichtbaar in het netwerk en de ud7007 niet op de laptop.
als ik inlog op de router worden de apparaten wel zichtbaar als gebruikers.

heeft iemand hier ervaringen mee en kan diegene mij daarmee helpen.
of heb ik een verkeerde indruk van wat de ud7007 kan.

alvast bedankt en een fijne avond verder.

groetjes andre

Faxe

Je bent denk ik nog een DLNA server nodig op je laptop. Mediamonkey is een programma wat volgens mij een DLNA server heeft ingebouwd: http://www.mediamonkey.com/

RHK

Hall Andre, ik heb er ook een en stream van alles via mn laptop naar de UD7007. Doe dit via Nero Home 4, een streamprogramma wat prima en eenvoudig werkt.  Dit heb ik op mn laptop geinstalleerd, de Ud ziet het en voila. pompom
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

andre sprang

hallo, ik heb net media monkey gedownload en geinstalleerd alle muziek geimporteerd.
wat nu? moet de ud7007 wel iets vinden of moet ik via media monkey naar het apparaat zoeken?
sorry ik ben nog geen held in hoe deze techniek werkt.
groetjes andre

Faxe

In media monkey kijken of de DLNA server standaard aanstaat. Verder moet je denk ik nog aangeven welke map hij moet gebruiken. Dit zal de map zijn die je zelf ook al gedeeld hebt. Vervolgens op de UD 7007 zoeken naar de DLNA server (media monkey). Vervolgens zou het moeten werken. Heb zelf geen ervaring met media monkey.

andre sprang

mag ik jullie hartelijk bedanken. het is gelukt met media monkey.
groetjes andré