B&W of focal

Gestart door boerboel, mei 24, 2013, 22:59:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

boerboel

ik ben in het bezit van de marantz 7007  en ga mijn polkt rti 100 verruilen voor de B&W CM9  of de focal 826w

graag jullie mening of ervaring.   gewoon effen jullie gedachten  over deze speakers.



ron

renes59

#1
Mijn gedachte: ga luisteren, aan mijn voorkeur heb je niks. Mijn voorkeur is B&W.
Je houdt niet van het Polk geluid?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

AndreC

#2
Citaat van: boerboel op mei 24, 2013, 22:59:41
ik ben in het bezit van de marantz 7007  en ga mijn polkt rti 100 verruilen voor de B&W CM9  of de focal 826w

graag jullie mening of ervaring.   gewoon effen jullie gedachten  over deze speakers.



ron

Ik kan alleen oordelen over de dali Zensor 7 icm de sr7007, ben meer dan tevreden.

Uiteraard het beste is zelf luisteren, en het liefst thuis zelf met je eigen akoestiek.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Was mis je nu dan aan je Polk mooie speaker met actieve sub erin
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Ik sluit mij aan bij de andere meningen; thuis luisteren en zelf de keuze maken.

cz79

Slechtste van twee kwaden kiezen, ik ben niet gek op Focal (veel hoog) en niet op B&W (geen hoog en veel, zompig laag). Natuurlijk is dit maar een ervaring en heb je hier helemaal niets aan.......Dus zelf luisteren en beslissen.

PS Heb overigens hele goede ervaringen met Monitor Audio en Marantz, maar goed daar vroeg je niet om  :angel:

schieper

Sluit me aan bij cz9. Ook het feit dat je aan mijn mening niets hebt. Zelf heb ik Quadral. Dat was voor mij de overtreffende trap van Monitor audio.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

wiemelen

Zelf verkoos ik de Focal 826W boven de B&W CM reeks.
Vooral als je van een strakke bas houdt, zal je voorkeur naar de Focal gaan.
De bas van de B&W is echt heel "wollig" en "all over the place except the right one"  :-)
Ook had ik de indruk dat de B&W's de sound net iets te warm inkleurden.
Vooral bij klassieke muziek stoorde me dat echt wel.
Maar dat is slechts mijn mening  :-)  ... zelf gaan luisteren is de boodschap ... best op een plaatst waar je ze beide naast mekaar kan luisteren.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

JohnWx

Boerkool wat is er mis met je Polken  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

boerboel

Met de polk is niks mis mee.  maar na een paar luister sessies  merkte ik toch dat ik wat miste. dus anderen kabels filter er tussen maar hoe je het ook beluisterden het was net of er een deken voor hing. ik heb nu de b&w  CM 9 en de focal 826w kunnen beluisteren naast me polk. en na diversen recensie te hebben gelezen ook van dit forum is het focal 826w geworden ik ga ze morgen halen bij  van ingen in Heemskerk .als test cd heb ik gebruikt KARI BREMES. en daar kwam de focal als beste uit de bus.

mijn dank voor jullie reacties

JohnWx

Citaat van: boerboel op mei 28, 2013, 19:17:13
Met de polk is niks mis mee.  maar na een paar luister sessies  merkte ik toch dat ik wat miste. dus anderen kabels filter er tussen maar hoe je het ook beluisterden het was net of er een deken voor hing. ik heb nu de b&w  CM 9 en de focal 826w kunnen beluisteren naast me polk. en na diversen recensie te hebben gelezen ook van dit forum is het focal 826w geworden ik ga ze morgen halen bij  van ingen in Heemskerk .als test cd heb ik gebruikt KARI BREMES. en daar kwam de focal als beste uit de bus.

mijn dank voor jullie reacties

Good old miss Bremnes is het kneckebrood taal of engels  :-D


Op zich was de Polk wel een interessante speaker maar daar moet je van houden en je houd nu van een ander


have fun
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Kom op John ze is Noors, dat is niet het Knäckebrod-land  :-D

Marvin

Zeevruchten en lekkere blondines-land....


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

cz79

Zweden of Noorwegen?
Die lekkere blondines hebben ze namelijk in beide landen :-D (heb ik van horen zeggen uiteraard :angel:)

Marvin

kies zelf maar, ik haal al die (te)gekke landen door elkaar.... :-D


Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.