3.1 set aansluiten op SR6007 AV-receiver

Gestart door Ronald1967, maart 25, 2013, 10:44:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald1967

Hallo,

heb sinds kort een Marantz SR6007 AV-receiver in huis en hoop op korte termijn de door mij bestelde B&W M1 satelieten (3 stuks) en PV1D sub woofer te ontvangen.

Ik wil dus (in ieder geval voorlopig) met een 3.1 opstelling gaan werken tijdens het TV kijken, muziek wil ik echter in 2.1 beluisteren.

Het aansluiten op de receiver lijkt me niet zo moeilijk (front L, front R, center en sub) en waarschijnlijk alle 3 de M1's op "small") maar ik kom er niet aan uit hoe ik de receiver verder in moet stellen omdat er in de gebruiksaanwijzing van de SR6007 nergens over 3.1 gesproken wordt. Moet ik de receiver "laten geloven" dat er een 5.1 systeem is aangesloten maar de signalen voor de surround speakers naar de twee fronts laten sturen? En als dit inderdaad zo moet, hoe stel ik dat dan in?
Kun je verder heel gemakkelijk switchen van 3.1 (TV kijken) naar 2.1 (muziek luisteren).

Misschien zijn dit erg eenvoudig te beantwoorden vragen maar de mogelijkheden met de SR6007 zijn zo enorm uitgebreid t.o.v. mijn vorige stereo versterker (Sony TA-F 555ES MK2, prachtig apparaat trouwens!), dat ik "door de bomens het boz niet meer zie"....

Alvast bedankt voor jullie tips!

Ronald

Exxar

Laat gewoon de automatische Audyssey setup lopen. Die zal de receiver instellen volgens welke luidsprekers hij heeft gedetecteerd.
Voor films zal de receiver ook wel automatisch de 3.1 opstelling gebruiken, voor stereo muziek zul je waarschijnlijk ook de sub erbij moeten nemen, aangezien de M1's nogal klein zijn en dus niet veel lage frequencies zullen weergeven.

JohnWx

heb jij een mooie prachtige 555es weg gedaan SHAME  :-D


Welkom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ronald1967

Bedankt voor je reactie Exxar! Voor muziek wil ik inderdaad de twee front speaker plus de sub gebruiken, anders wordt het laag wel erg "magertjes" ben ik bang...

Wil proberen de 3.1 opstelling te "kalibreren" met een lossen dB-meter. Kan dit ook nog nadat Audessy alles ingesteld heeft?

@ John Wx; heb die Sony nog steeds hoor, gaat naar het "honk" van onze twee zoons, kunnen die ook "herrie schoppen" :-) !

Exxar

Dat zal wel mogelijk zijn.
Al wat je echt moet doen is instellen dat er enkel fronts, center en sub aanwezig zijn, de rest gaat wel vanzelf.
Oh en normaal kun je bij stereo in pure direct ook instellen dat de sub ook gebruikt moet worden.

Ronald1967

Okay Exxar, ga er gewoon mee aan de gang zodra ik m'n speakers heb (wat nog wel ff kan duren omdat een collega van me ze uit Engeland mee moet brengen waar ik ze direct bij B&W heb kunnen kopen - met een dikke korting uiteraard - omdat we leverancier van hen zijn :-) en ik laat zeker ff weten hier of dat het één en ander gelukt is.

Ronald

pameijer

Citaat van: Ronald1967 op maart 25, 2013, 15:35:35
Okay Exxar, ga er gewoon mee aan de gang zodra ik m'n speakers heb (wat nog wel ff kan duren omdat een collega van me ze uit Engeland mee moet brengen waar ik ze direct bij B&W heb kunnen kopen - met een dikke korting uiteraard - omdat we leverancier van hen zijn :-) en ik laat zeker ff weten hier of dat het één en ander gelukt is.

Ronald

Ik ruik een handeltje met parallelimport  :evil:

Bij deze: graag prijsopgave van een B&W PV1D.....  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Exxar

Hmmm, een setje PM1 met stands voor een mooie prijs zou mij ook wel kunnen bekoren ;)

Ronald1967

Hoi PaMeijer en Exxar,

wil jullie niet "lekker maken" maar betaal rechtstreeks bij B&W voor de PV1D plus 3 M1 satellieten EUR150,- minder als dat ik in Nederland alleen al voor de PV1D had moeten betalen... In totaal zo'n 36% korting.
Geeft wel aan hoeveel geld er op dergelijk spul verdiend wordt!

Maar ook gewoon in een Engelse web shop bestellen van b.v. kabels (heb het één en ander van Q.E.D. besteld) is al ontzettend veel voordeliger als het hier in Nederland kopen. Ook die prijzen lagen zo'n 30% onder wat het spul hier kost! Als je ook nog in de gaten houdt wat de Engelse pond doet versus de euro, kun je toch leuk geld besparen....