defecte PM95

Gestart door tom, november 30, 2005, 21:30:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

tom

Hallo,
Ik heb een PM95 geleend van een neef. Fantastisch geluid en detail via mijn Wharfedale boxen(vooral jazz). Het toestel is bij hem reeds 2 maal kapot gegaan door oververhitting omdat er niet voldoende ventilatie was rond de versterker. Het staat nu enkele weken bij mij (wel voldoende vrijheid om warm te worden) maar vorige week viel hij ook uit. Het contact werkt nog maar de versterker slaat niet aan.
Heeft iemand een idee wat ermee te doen? Ik zou hem graag herstellen maar heb geen idee van de kostprijs.

Maurice

Het is echt een mooie versterker (heb er zelf ook ??n ;) ).

Waar je voor moet zorgen, is dat je de versterker voldoende lucht geeft. Dus geen apparaat op de versterker zetten, en zeker niet de versterker in een kast plaatsen.
Ook regelmatig schoonzuigen van de binnenkant kan schelen, doordat je minder stofophoping hebt.

Over de reparatie kan ik weinig zeggen, aangezien ik geen idee heb wat er kapot kan zijn.
Hopelijk kan mr marantz hier meer over zeggen, hij is nogal technish.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#2
Citaat van: tomHallo,
Ik heb een PM95 geleend van een neef. Fantastisch geluid en detail via mijn Wharfedale boxen(vooral jazz). Het toestel is bij hem reeds 2 maal kapot gegaan door oververhitting omdat er niet voldoende ventilatie was rond de versterker. Het staat nu enkele weken bij mij (wel voldoende vrijheid om warm te worden) maar vorige week viel hij ook uit. Het contact werkt nog maar de versterker slaat niet aan.
Heeft iemand een idee wat ermee te doen? Ik zou hem graag herstellen maar heb geen idee van de kostprijs.


Wanneer het relais niet aantrekt ''leest'' de beveiliging een DC-offset boven de pak hem beet 5 a 6 Volt wat op sluiting in de eindtrap duidt.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

vlierberghe

laatst eens gelezen dat er moeilijk aan een service doc van de pm 95 te komen was .

op e bay worden ze nu aangeboden voor 11 euro excl. verzenden

hopelijk kan ik hier iemand van dienst mee zijn

groeten van jan