De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Is die vervloekte LO mij weer net voor  :x



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Dan doe ik nu mijn verhaal over het luister bezoek aan Arjan .

Buiten werd ik opgewacht door een bekende meneer met de naam LO , hij zag mij namelijk aan komen rijden  :-D

Goed , op weg naar boven dan op de 3e etage .
Arjan heeft een ruime woonkamer van ik dacht 4.80 meter breed bij 6.30 meter lang meen ik mij te herinneren .

Wat meteen negatief opvalt bij binnenkomst is de galm in de woonkamer , niet echt geschikt voor muziek weergave .
Daar zou echt het 1 en ander aan gedaan moeten worden .

Dan de weergave van de installatie , want daar draaid het natuurlijk om , met in ogenschouw houdende dat de akoestiek helaas roet in het eten gooid .
Hij draaid met een Yamaha versterker en een Marantz sacd speler en Dynaudio monitor speakers die op grote stands staan .

Om meteen met de deur in huis te vallen .
Wat produceren die Dynaudio's een enorme hoeveelheid laag , het is een kastje van pakweg 40 cm hoog met 1 klein basspeakertje erin .
Maar het is alsof er een subwoofer met een grote 12 inch speaker staat te spelen .
Zelf vind ik het overdreven , van mij persoonlijk zou het een behoorlijk stuk minder mogen .
Neemt natuurlijk niet weg dat het spektakel er werkelijk vanaf spetterd met het laag  :yes:

Het midden wordt erg netjes weergegeven en dat geld ook voor het hoog .
Al begon het hoog naar mijn persoonlijke smaak wel te scherp te klinken als het volume er fors opging .
Dat heeft ook te maken met de negatieve akoestiek .

Buiten dat om presteerd de set buitengewoon goed gezien het geld wat het heeft gekost  :yes:
Stemmen staan waar ze horen te staan , namelijk in het midden en goed op hoogte .
Het stereo beeld is ook bijzonder goed te noemen , zowel een mooi beeld tussen de speakers in maar ook ver daar buiten zoals het hoord  :yes:
Diepte was ook goed waar te nemen  :yes:
Wat de klankkleur betreft , die omschrijf ik niet als warm maar meer richting de kauwe kant , zelf hou ik meer van een warmere sound - maar dat is persoons gebonden en dat is niet van belang bij een luister bezoek .

De Yamaha versterker heeft power in overvloed en geen enkele moeite om de Dynaudio's aan te sturen .
Volgens Arjan kan de versterker kortstondig 65 A leveren .

Als ik in Arjan's huis zou wonen zou ik hoe dan ook de akoestiek drastisch aanpakken , dat zou een forse verbetering geven aan het geheel .
Dan zou zijn set nog aantrekkelijker kunnen klinken dan het nu al doet  :yes:





Groeten  EDWIN  B

Musicman

Lo en Ed.

Bedankt voor jullie leesvoer.

Jullie hebben het uitgebreid en duidelijk verwoordt, klasse.

Het is altijd leuk om elkaar (en elkaars muziekbeleving) beter te leren kennen.
Ieder doet het op zijn (of haar) manier en we kunnen van elkaar leren. :wink:

Ik heb jullie stukken gelezen en weet 1 ding zeker..........
jullie 3en zullen absoluut een leuke dag hebben gehad!!
En daar gaat het om.

Arjan......ik geloof absoluut dat je goed bezig bent met jouw hobby.
Geniet ervan jongen!!

Fijn weekend aan jullie allen.

     
                                Pat

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Citaat van: HiFi gek op november 20, 2010, 17:51:07
Is die vervloekte LO mij weer net voor  :x



Groeten  EDWIN  B

:-D

Jij zou vandaag niets meer schrijven.  :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Ja om net over 11.00 uur ging de bel en kwamen Edwin en Leo mijn huis binnen had de koffie en thee al klaar gezet Leo die liep bijna gelijk naar mijn Dynaudio,s  :-D en hij vondt ze dan ook bijzonder interresant want hij ging diverse keren kijken ,zoals gezegd hebben we eerst een tijdje zitten babbelen met zijn drieen en het was dan ook een hele gezzelige en vooral muzikale dag  :yes: waarbij het ook ging over de laagwergave bij Lo thuis en bij mij en zo heeft ieder ook zijn eigen smaak ik vindt het perfect zo duidelijk aanwezig maar niet bonkerig of overheersend , tja en bij Leo thuis is natuurlijk helemaal geweldig  :kwijl: maar ik heb nog buren   shutup

Bedankt voor jullie uitgebreide beleving van mijn set ben er zelf ook zeer blij mee  :yes: de acoustiek is zeker nog een hoop aan te verbeteren en die wil ik dan ook gaan verbeteren nadat ik men eigen erin heb verdiept hoe het aan te pakken , edwin had al wat tips gegeven om bijvoorbeeld gordijnen op te hangen voor de wanden maar dat ik vindt ik zelf niet mooi en wil met absorbtie panelen gaan werken  :wink:

Zie alweer uit naar een volgend luister bezoek onderling pompom pompom

en wat is het toch een mooie hobbie  byebye


@Musicman

wil je ook dynaudio,s gaan kopen ?   :-D

das zeker waar de onderlinge gedachten wisseling en leren van elkaar , genieten doe ik er zeker van  :yes:  jij ook van je SA7S1  :wink:

Marantz 81

#350
Heb nog een paar foto,s gevonden van de binnenkant van men nieuwe versterker waar je ook kunt zien dat die dual mono is opgebouwd ( ja niet helemaal totaal gescheiden  :wink:)

KLIKKERDEKLIKKLIK  byebye


Marantz 81

ben eens gaan lezen op de site van Soundscapes en daar heb ik gevonden dat ik mijn nagalm tijd /// midden en hoge tonen  (wat de acoustisch problemen veroorzaakt ) het beste kan aanpakken door absorbtie panelen toe te passen op mijn plafond ,alleen weet ik nug nog niet waar ik ze het beste kan plaatsen en hoe groot de oppervlakte moet zijn van de absortie panelen ,aangezien er op die site staat van dat het afhankelijk is van de situatie

nu heb ik wel een richting maar blijft het nog moeilijk hoe het aan te pakken  :roll:

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

misschien de man eens uitnodigen ,maar het spaarvarken is leeg  :schater:

lo

Mail of bel anders eerst eens. Misschien heeft hij wel heel erg, meestal niet voor de hand liggende, ideën. You never know :-D
Zoals ik al zei, heb ik volgens mij op zijn site wel eens ergens gelezen dat hij op basis van een simpel tekeningetje je eventueel al tips kan geven. Ik zou het wel effe voor je na willen kijken maar d'r staat zoveeeeeel info op die site :-o

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


xander32

@Lo & Hifigek: leuke, prettig leesbare verslagen, hulde  :yes:.

@ Marantz 81: als ik op de feedback van bovenstaanden afga heb jij er een verdomd lekker setje staan - geniet ervan!



Sander.
Citaat van: Marantz 81 op november 20, 2010, 20:12:41
Ja om net over 11.00 uur ging de bel en kwamen Edwin en Leo mijn huis binnen had de koffie en thee al klaar gezet Leo die liep bijna gelijk naar mijn Dynaudio,s  :-D en hij vondt ze dan ook bijzonder interresant want hij ging diverse keren kijken ,zoals gezegd hebben we eerst een tijdje zitten babbelen met zijn drieen en het was dan ook een hele gezzelige en vooral muzikale dag  :yes: waarbij het ook ging over de laagwergave bij Lo thuis en bij mij en zo heeft ieder ook zijn eigen smaak ik vindt het perfect zo duidelijk aanwezig maar niet bonkerig of overheersend , tja en bij Leo thuis is natuurlijk helemaal geweldig  :kwijl: maar ik heb nog buren   shutup

Bedankt voor jullie uitgebreide beleving van mijn set ben er zelf ook zeer blij mee  :yes: de acoustiek is zeker nog een hoop aan te verbeteren en die wil ik dan ook gaan verbeteren nadat ik men eigen erin heb verdiept hoe het aan te pakken , edwin had al wat tips gegeven om bijvoorbeeld gordijnen op te hangen voor de wanden maar dat ik vindt ik zelf niet mooi en wil met absorbtie panelen gaan werken  :wink:

Zie alweer uit naar een volgend luister bezoek onderling pompom pompom

en wat is het toch een mooie hobbie  byebye


@Musicman

wil je ook dynaudio,s gaan kopen ?   :-D

das zeker waar de onderlinge gedachten wisseling en leren van elkaar , genieten doe ik er zeker van  :yes:  jij ook van je SA7S1  :wink:

Marantz 81

@ xander   bedankt geniet er zeker van  :yes:  bevallen jou nieuwe monitoren nog steeds ?

@Lo

heb het nog even opgezocht wat je vroeg over de tweeter ,maar er staat alleen dat het de nieuwe esotec is met een speciaal diafragma ,en de woofer komt uit de contour 1.3 MKII ,en de klankkast is verbeterd geometrie en dikte van panele ,man van dynaudio zijn toen ook dat de gewone 52 een 18 mm baffle heeft en deze 52SE een 25 mm baffle

http://www.dynaudio.com/eng/systems/lines/audience/52se.php

xander32

De Usher monitoren zijn, naast de MF A5 mijn beste hifi-aankoop tot op heden  HB.
Keer op keer wordt ik weer helemaal blij als ik mijn huidige installatie aan het werk hoor; meer dan tevreden dus :yes:.

Groet,

Sander.
Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 10:05:00
@ xander   bedankt geniet er zeker van  :yes:  bevallen jou nieuwe monitoren nog steeds ?

drees62

Altijd leuk om terug te lezen met hoeveel passie we met onze hobbie bezig zijn. Uit alle verhalen komt toch altijd weer de akoestiek naar boven, een onderwerp wat mij ook ontzettend boeit.
Ik heb die "meneer" (Toine)  inmiddels thuis gehad en ik adviseer je om desnoods iets langer door te sparen en te wachten met aanpassingen totdat hij is geweest. Je zou anders ook zomaar de verkeerde kant op kunnen gaan en het erger maken. Hij hanteert verschillende tarieven voor de diverse stages van diensten die hij levert. Een (nul-) meting en een algemeen advies hoeft niet direct de wereld te kosten.
Ik ga zo meteen even mijn topic over dat onderwerp bijwerken, misschien kun je daar ook nog wat info uithalen.

Enne . . . mocht je een beetje in de buurt wonen, ik heb inmiddels zelf ook de hard- en software om dergelijke metingen te doen. Als eerste indicatie nooit verkeerd natuurlijk. Natuurlijk niet ter vervanging van de professional, laat dat duidelijk zijn. :wink: