Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

cz79

Ik ben niet zo'n Mozart fan (nog niet), maar zie de CD met pianoconert 20 en 21 wel staan, ik wordt daar nog niet zo heel erg warm van (niet op de manier van Vivaldi of Beethoven), maar ik zal ogen en oren eens open houden.

Bedankt voor de tip

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op maart 18, 2012, 22:25:58
Ik ben niet zo'n Mozart fan (nog niet), maar zie de CD met pianoconert 20 en 21 wel staan, ik wordt daar nog niet zo heel erg warm van (niet op de manier van Vivaldi of Beethoven), maar ik zal ogen en oren eens open houden.

Bedankt voor de tip
:yes: 20 & 21 zijn sowieso Mozart's mooiste en beste.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

En in bestelling:

SACD Marvin Gaye Midnight love......

cz79

Citaat van: Cornelis1921 op maart 18, 2012, 22:35:17
:yes: 20 & 21 zijn sowieso Mozart's mooiste en beste.

Misschien gewoon lekker bestellen, dan kan ik ze op mijn gemak eens luisteren

Cornelis1921

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gisteren bij Fame/Den Haag: Keith Jarrett-'Expectations'. Een dubbelaar op Columbia Legacy met o.a. Charlie Haden op bas, Paul Motian op drums en Dewey Redman op sax. Volgens sommigen het beste van Jarrett voordat hij zichzelf te serieus ging nemen. Dit album ademt enigzins de sfeer van het experiment a la Ornett Coleman.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Citaat van: cz79 op maart 19, 2012, 06:21:40
Misschien gewoon lekker bestellen, dan kan ik ze op mijn gemak eens luisteren

Beste Cor, de CD is onderweg naar me, zelf luisteren is toch de enige manier dat ik kan zeggen of het goed is of niet (voor mij dan), nogmaals bedankt voor de tip en ik laat je weten wat ik ervan denk

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op maart 19, 2012, 13:26:07
Beste Cor, de CD is onderweg naar me, zelf luisteren is toch de enige manier dat ik kan zeggen of het goed is of niet (voor mij dan), nogmaals bedankt voor de tip en ik laat je weten wat ik ervan denk
OK Chris, misschien dat deze CD jouw over de muzikale streep in het kamp der Mozartliefhebbers kan trekken.
BTW, wie is de solist, dirigent en welk orkest vormen het personeel op de CD die onderweg naar jou is?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Nou het is volgens mij gewoon een losse CD uit de box waar jij het eerder over had, dus van Immerseel en Anima Eterna.
Zie foto;


PS ook gisteren nog een CD van Kodo - Live at the Acropolis gekocht

Cornelis1921

 stupid @Chris, als dit je bevalt probeer dan ook Daniel Barenboim en The English Chamber Orchestra op EMI  (kijk eens op Presto Classical)eens. Van een heel andere orde, moderne instrumenten, maar net zo mooi zoniet mooier: benchmark volgens velen. Ook Alfred Brendel's 20e onder Marriner of McKarras(? heb altijd moeite met om zijn juist te spellen) zijn zeer de moeite van het beluisteren waard. Laatste glipte die onder Marriner mij door de vingers (tweedehands bij Plato). McKarras is nog in compilatie-editie op DECCA verkrijgbaar: Álfred Brendel Plays Haydn And Mozart'.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) +
Vivaldi: 12 Concerti Op.8 for Violin, Strings and Continuo (including The Four Seasons)/ I Musici met Felix Ayo en Maria Teresa Garatti op Philips Classics (2CD). BENCHMARK!!! Ouderwets langzaam maar ozo goed. Tegenwoordig moet het steeds sneller en virtuozer. Deze opnames uit 1959 en 1962 zijn nog steeds onovertroffen.
Tweedehands op de kop getikt bij Plato/Leiden voor 5 euro en in Mint- conditie (waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dit album slechts heel kort in zijn bezit gehad).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-)?
Ravel: Bolero et Oeuvres d'Orchestique/ Orchestre de la Société du Concerts Conservatoire o.l.v. André Cluytens (EMI, 1987 - 2CD). Opnames uit 1962 uit de gloriedagen van het nog jonge stereotijdperk. Het het orkest bestaat dan niet meer, maar wel de muzikale erfenis. En EMI mag dan ingelijfd zijn door de moloch Universal, haar back-catalogue aan franse meesters is legendarisch totenmet Simon Rattle aantoe.
Ook deze CDs voor een schijntje gekocht bij diezelfde Plato. Nieuw doosje eromheen en het is als "nieuw".
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: Cornelis1921 op maart 20, 2012, 16:26:48
:-) :-) :-) :-)?
Ravel: Bolero et Oeuvres d'Orchestique/ Orchestre de la Société du Concerts Conservatoire o.l.v. André Cluytens (EMI, 1987 - 2CD). Opnames uit 1962 uit de gloriedagen van het nog jonge stereotijdperk. Het het orkest bestaat dan niet meer, maar wel de muzikale erfenis. En EMI mag dan ingelijfd zijn door de moloch Universal, haar back-catalogue aan franse meesters is legendarisch totenmet Simon Rattle aantoe.
Ook deze CDs voor een schijntje gekocht bij diezelfde Plato. Nieuw doosje eromheen en het is als "nieuw".

Ben jaloers op jouw kennis van klassieke muziek. Kunnen we niet eens samen bij Plato binnenstappen?
Even de verzameling klassiek op peil brengen.

cz79


Cornelis1921

#1993
Citaat van: joep op maart 20, 2012, 16:38:27
Ben jaloers op jouw kennis van klassieke muziek. Kunnen we niet eens samen bij Plato binnenstappen?
Even de verzameling klassiek op peil brengen.
Een ideetje om eens in Utrecht voor bij Boudisque Klassiek* af te spreken (VREDENBURG Utrecht Hoog Catharijne). Met de trein en auto makkelijk te komen. @Chris, ook jij kan er dan komen vanuit jouw woonplaats.
* Utrechts grootste klassieke muziekhandelaar.
Of komen jullie eens gezellig naar Leiden toe met zijn vier hele interessante platenzaken. Van Tweedehands antiquariarisch tot de laatste aanwinsten nagelnieuw. Dan ben ik graag jullie gastheer.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#1994
 :-) :-) :-) :-) :-)
Vandaag binnengekomen vanuit de USA via Amazon.co.uk: 'Cookin' with the Miles Davis Quintet' (52nd Street Records). Volgens het gezaghebbende jazzmagazine Down Beat behorende tot de 100 beste jazzalbums ooit (*****).
Nu heb ik de cyclus van 'Walkin' (tweedehands 16/44.1 uit '87), 'Workin', 'Relaxin', 'Steamin' & 'Cookin' van Miles Davis compleet. Duurde wel een jaar of wat voordat ik dat compleet had; had andere discofiele interessen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *