De set van lo

Gestart door lo, oktober 14, 2009, 13:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Hallo allemaal,

Net als zovelen eerst regelmatig het forum bezoeken alvorens lid te worden en een beschrijving van je set te geven. Bij deze dus.

Ooit begonnen met een pioneer 3 in 1 midi setje. In 2001 mijn eerste echte stereo set gekocht namelijk:
Marantz PM7000, CD6000 en de ST6000 in combinatie met de audience 72 van dynaudio.
In 2004 mijn range set verruild voor een premium set en wel: Marantz PM14mk2KI, CD17mk3KI en de ST17m.
Juni 2008 in het bezit gekomen van de dynaudio contour s3.4, en in het voorjaar van 2009 de marantz sacd SA7-s1.
De contours staan in de woonkamer en de 72's in de keuken. Groot voordeel van de PM 14 is dat deze met gemak beide speaker sets tegelijk aan kan sturen en naar believen elke speaker set afzonderlijk kan aan of uitschakelen.
Op dit moment ben ik erg tevreden met de set-up die ik nu heb, en beleef dan ook bijzonder veel luister plezier hieraan.
Foto's wilde ik toevoegen echter krijg dan de melding dat de bestanden te groot zijn. Weet iemand hoe of ik dit kan raliseren?

Tot zover,


Groet lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

BernHardN

welkom hier,

Je maakt grote stappen in je set zie ik.
foto's zijn we dol op hier  :-D

Marvin

foto's moet je bij een host plaatsen, zelf gebruik ik www.photobucket.com .
van daaruit zet je de link hier neer, zo doe ik het en ik heb nog geen foto gehad die te groot is...

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

ja dat is gelukt, er staat ook een link tussen waarmee je hier op het forum gelijk een foto ziet.
maar zo kan het natuurlijk ook...

ziet er netjes uit hoor!
slanke zuiltjes..

BernHardN

Citaat van: lo op oktober 14, 2009, 14:52:32
Eens kijken of het gelukt is.




je moet de link kiezen met de [img] erbij dan kan je ze zien hier...

lo

Oke,

Bedankt voor de tips en de links zover.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Zoo! Mooie set :D

De SA7 is op de groei gekocht?

RonaldW

Hi, welkom op het forum en complimenten voor je set ziet er top uit en zal niet anders klinken !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

bramdg

WAAAAAAW knap

:kwijl:  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

hele mooie set  :kwijl:  zal je vast veel luisterplezier aan beleven  :-)

Martin

Ook van deze kant welkom, en je hebt een hele nette set.  notworthy

wat voor bekabeling gebruik je?

Groet Martin.

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

lo

Hallo,

Bedankt zover voor de leuke racties.

De contours hebben inderdaad een erg smal silhouet en zijn daardoor erg "kamer vriendelijk". Toch zijn het geen kleintjes met een hoogte van +/- 122cm en een diepte van dik 35 cm.

Of ik de SA7 op de groei gekocht heb....? Weet ik nog niet, het lijkt me leuk (zeg maar fantastisch) om nog eens te up-graden naar bijvoorbeeld de aanvullende componenten van de reference serie of componenten van vergelijkbare kwaliteit. Echter die stap en eventueel daar weer bijpassende speakers gaat behoorlijk in de papieren lopen, waarbij de vraag gesteldt  moet gaan worden of een dergelijke investering in mijn huidige huiskamer past. (ofwel tot zijn recht komt) Maar zeg nooit, nooit!.

De bekabeling die ik nu gebruik is van oehlbach. Dit geldt zowel voor de interlinks tussen de SA7 en de PM 14 en de speaker kabel (4kwadraat mm). Geen super dure kabels dus, maar wil nog wel eens gaan experimenteren met een setje leenkabels. Misschien dat ik op de komende vad show een set gebalanceerde interlinks aanschaf, mits leuk geprijsd.

Op dit moment klinkt de set eigenlijk erg goed in mijn (en de rest van het gezin) belevings wereld. De contours zijn ongeloofelijke preciezie instrumenten die elke performer op zijn eigen duidelijk gedefinieerde plaats neerzetten. Ze voegen niets toe maar laten naar mijn smaak ook niets weg. Dit wordt extra benadrukt door de SA7. Wat een verschil met de CD17. Er is al meer geschreven op dit forum over de SA7, en dit maakt ie zeker waar misschien nog wel meer. Ik denk dat de speler met recht tot 's werelds top 10 behoort.

Groet, lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Mwah, best redelijk setje ...


:kwijl:


Veel lees en post plezier hier,


Sander.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v