Zoektocht andere DAC

Gestart door the limp man, januari 23, 2012, 11:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Zoldar op juli 13, 2012, 16:55:14
dubbel mono opbouw en XLR geloof ik. metrum gaat met de big boys mee spelen on kwaliteit en nu ook in prijs.

Ach, de big boys worden niet zenuwachtig van een €1500,- kostend Dacje hoor.... 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

zolang metrum er 1 per dag maakt niet  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

 :schater:

Ik blijf lekker bij de Meridian 566. Lijkt me sterk dat de Hex dat overtreft. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: bas focal marantz op juli 13, 2012, 14:38:57
En er komt een nieuwe uitvoering  http://www.metrum-acoustics.nl/Hex.html , en zoals ik het zie met meer aansluitingen .

Meer aansluitingen zijn echt een must. Bijna alle goede/betere DAC's hebben 1 optisch, 1 coax en/of 1 USB. Kijken we naar het gemiddelde huishouden: 1 decoder optisch, 1 streamer optisch, CD-speler optisch of coax, evt. PC optisch of usb. Zelf heb ik dan nog naast de streamert een Apple TV. Dus wmb de nieuwe standaard voor elke goede DAC: 4x optisch, 2x coax en 1x USB. Het zijn slechts ingangen met een simpele schakeling, dus echt veel duurder hoeft het niet te worden.

Just my 2 cents  :yes: byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Paul

Citaat van: WimPeu op juli 13, 2012, 17:22:40
:schater:

Ik blijf lekker bij de Meridian 566. Lijkt me sterk dat de Hex dat overtreft. HB
Die van mij is de ex van John Wx - begrijp me aub niet verkeerd - gaat een draadje in wat rood licht geeft, een soort van ET phone home maar doet waar die voor gemaakt is.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op juli 13, 2012, 18:09:33
Die van mij is de ex van John Wx - begrijp me aub niet verkeerd - gaat een draadje in wat rood licht geeft, een soort van ET phone home maar doet waar die voor gemaakt is.

Zonder de PS ooit gehoord te hebben durf ik te stellen dat doe erg goed presteerd.....ondanks dat ie van John komt.... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op juli 13, 2012, 18:19:45
Zonder de PS ooit gehoord te hebben durf ik te stellen dat doe erg goed presteerd.....ondanks dat ie van John komt.... :angel:
Heb meer audio spul wat bij John vandaan komt gekocht, tot nu toe prima spul.
Wat dat aangaat mag John iedere dag upgraden.  8-) hello
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

kdt

Ik heb de DAC Magic vervangen door een M1 DAC. Na het - zeker 3 weken nodige inspelen van de dac - kan ik het geachte forum melden dat de M1 toch weer beter klinkt dan de DAC Magic. Verschillen zijn hoornaar in het gehele geluidsgebied en het is verfijnder. Dat zal wellicht komen door de upsampling naar 192 kHz. Enige minpunt van de M1 is dat er een beperkt aantal aansluitingen voor handen zijn. Zeker een groot pluspunt (geldt trouwens voor alle hifi apparatuur) is de goede voeding i.p.v.  een stekkertrafootje.
Conclusie: (m.i.) de M1 is zijn geld dubbel en dwars waard.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

xander32

Voor het streamen middels een SBT ga ik de DAC van mijn SA15 aanprikken, eens zien (lees horen  :-D) wat dat geeft.

JohnWx

En bedankt Paul en Wim voor de fijne woorden  :-o :-P :wink: :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: kdt op oktober 28, 2012, 11:05:22
Ik heb de DAC Magic vervangen door een M1 DAC. Na het - zeker 3 weken nodige inspelen van de dac - kan ik het geachte forum melden dat de M1 toch weer beter klinkt dan de DAC Magic. Verschillen zijn hoornaar in het gehele geluidsgebied en het is verfijnder. Dat zal wellicht komen door de upsampling naar 192 kHz. Enige minpunt van de M1 is dat er een beperkt aantal aansluitingen voor handen zijn. Zeker een groot pluspunt (geldt trouwens voor alle hifi apparatuur) is de goede voeding i.p.v.  een stekkertrafootje.
Conclusie: (m.i.) de M1 is zijn geld dubbel en dwars waard.

Ik weet niet welke dacmagic jij had, maar die van mij upsamplet alles ook al naar 24bit 192kHz.

JohnWx

wat was ook al weer het voordeel of niet van upsamplen  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

#43
Citaat van: John Wx op oktober 28, 2012, 13:34:03
wat was ook al weer het voordeel of niet van upsamplen  HLP

Daar zijn de geleerden (en leveranciers van producten met wel of niet upsampling) het nog niet over eens.
Hoe ver moet je gaan 44.1, 48, 96, 192, 384 kHz?
Met upsamplen ga je extra gegevens toevoegen tussen de samples die geïnterpoleerd worden van de twee naastliggende samples. Zeg maar de ruwe kantjes eraf halen. Dat proces van upsamplen brengt overigens weer nieuwe 'storingen' met zich mee, die dan met filters weer aangepakt moeten worden. Je voelt wel, dat is niet eenvoudig. En dat alles moet met een grote snelheid on-the-fly in de DAC plaatsvinden.

Ik denk dat er andere factoren dan sampling rate zijn die de geluidskwaliteit positiever beïnvloeden, zoals ruimteakoestiekcorrectie bijvoorbeeld.
Het feit dat er steeds snellere processors komen, maakt dat de race om de hoogste sampling rate doorgaat, zonder dat de noodzaak daarvan is aangetoond (net als 99,99999999999999999% zuiver koper).

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Exxar

Een van de veel aangehaalde nadelen van dat upsamplinggedoe zou een hard kantje in het hoog zijn. Ik vond dat mijn dacmagic soms zo'n scherp kantje had, maar of dat nu aan het upsamplen ligt of door de opbouw van het toestel, tja wie zal het zeggen.