Aanschaf BR speler maar waarom

Gestart door jwx, februari 05, 2011, 10:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 06, 2011, 13:48:04
het hoeft niet perse een marantz te zijn onkyo of denon is ook goed  :yes: geluidskwaliteit is wel belangrijk voor mij en dat die kan streamen vindt ik onbelangrijk

ik zal hem idd alleen analoog aansluiten op men versterker , en naar tv via hdmi

verder heb ik helemaal geen verstand van die dingen wat ik moet kopen want heb me eigen er nooit in verdiept

Daarom ook hier reageren bij de bevooroordeelde net zoals ik
Ga je dezelfde vraag stellen bij HT forum komen ze met merken en andere voordelen etc. en is OPPO de topper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

OPPO  :roll:  nooit van gehoord

als ik zo,n ding zou gaan aanschaffen gaat de voorkeur toch wel uit naar een marantz ,maar hoeft niet per se

still life

arjan, een ud5005 zal mooi ogen in je set (met de afgeronde front & in zilver)

je moet wel even de eerder aangehaalde punten hier mbt klank in stereo meenemen in je beslissing..

maar die mooie cd-speler niet wegdoen, want hij zal beter klinken  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

Om te lachen: ik had een jaar een HD tv met een HD Ziggo abonnement. Aangesloten via een scart kabel. Dus had ik geen HD. Nu heb ik na een jaar een HDMI kabel geplaatst en heb ik wel HD op mijn TV. Leuk hé. Het heeft dus allemaal niet zo veel om het lijf.

still life

vreemd..
heb je de HD decoder/box ook ingesteld op het beste (1080) signaal, joep?
de hdmi uitgang kan bvb op lagere resolutie ingesteld staan..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Citaat van: still life op februari 06, 2011, 14:10:13
arjan, een ud5005 zal mooi ogen in je set (met de afgeronde front & in zilver)

je moet wel even de eerder aangehaalde punten hier mbt klank in stereo meenemen in je beslissing..

maar die mooie cd-speler niet wegdoen, want hij zal beter klinken  :wink:

ja dat klopt  :yes: en is ook makkelijk met de afstandsbediening  :-)

het is puur voor muziek dvd,s en films / natuurseries zoals planet earth heb de hele box  notworthy

UD7004  heeft wel een apart audio gedeelte met eigen voeding en HDAM-S2  maar die is veeeeeeeeeels te duur  violent1

Mooier beeld is meegenomen maar gaat mij met name dat ik een flinke vooruitgang wil op geluid tegenover de DV4001


joep

#36
Ik bedoel de scart kon geen 1080 aan. De HDMI wel. Dus sluit je HD spullen met elkaar aan via een scart dan heb je 540 lijnen ipv 1080 daar heb je dus een hdmi voor nodig.

Als je nu nieuw koopt moet je er weer op letten dat je HDM 1.4 neemt omdat die 2 kanten uit gaat. De apparaten kunnen dan met elkaar praten en je hebt de helft van het aantal kabels nodig.

Stadium III

Idd HDMI 1.4 kan idd ARC aan

Verder kan 1.3 volgens mijn wel 3d doorgeven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

still life

Citaat van: Marantz 81 op februari 06, 2011, 14:40:12

Mooier beeld is meegenomen maar gaat mij met name dat ik een flinke vooruitgang wil op geluid tegenover de DV4001

ga je niet bekomen met de 5005 vrees ik, mss eens een UD lenen van iemand hier ter vgl?



Citaat van: joep op februari 06, 2011, 14:32:22
Het heeft dus allemaal niet zo veel om het lijf.

het verschil tss scart vs hdmi (1080) moet je werkelijk zien hoor joep
anders scheelt er wat met je instellingen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

#39
Citaat van: still life op februari 06, 2011, 14:57:24
het verschil tss scart vs hdmi (1080) moet je werkelijk zien hoor joep
anders scheelt er wat met je instellingen..

Mij hebben ze wijs gemaakt dat scart helemaal geen 1080 dus HD aan kan. Volgens mij klopt het ook omdat ik kan zien als ik van zender wissel  of de tv een 540 of 1080 signaal ontvangt. Aan de instellingen is niets mis.

Ik zie het verschil ook wel maar op een afstand van 4,5 meter is dat relatief.

still life

Citaat van: joep op februari 06, 2011, 15:03:15
Mij hebben ze wijs gemaakt dat scart helemaal geen 1080 dus HD aan kan.

klopt ook hoor!

en qua beeld, is het kennelijk ook goed ingesteld

ik schreef het al eerder:
je bent zo snel aan iets gewend, je mist het pas als het weg is.. clown1

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: joep op februari 06, 2011, 15:03:15
Ik zie het verschil ook wel maar op een afstand van 4,5 meter is dat relatief.

jij woont ook in een burcht dus aan de beamer Joep
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

als ik de UD5005 tijdje heb staan zal ik wel laten weten hoe presteert op stereo gebied  :-) het is gewoon een zeer mooi apparaat met veel mogelijk heden , evt kun je er ook nog een losse DAC achter hangen  :yes:

nou weet ik in welke catogerie die yamaha van jou valt  :no: