Wie draait er met een cd transport ?

Gestart door thepioneer, december 17, 2010, 14:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die met een cd transport draaien. Een unit alleen bedoeld om een cd te lezen en door te geven aan een dac. Ik zit steeds een beetje te struinen op internet en aangezien mijn vriendin heel enthousiast is over het een squeezebox kan het natuurlijk niet lang uit blijven voordat ik ook zoiets aan ga schaffen. Mijn vriendin luisterd en geniet ook van het muziek en die moet ook haar deel erin hebben toch ? Nou wil ik dan een losse dac kopen, en dan ook direct maar een goeie. Dan heb ik dus mijn sa8003 er staan waar ik waarschijnlijk alleen het loopwerk van ga gebruiken. Als ik een los loopwerk koop dan is dat kwalitatief waarschijnlijk een stuk beter omdat al het productiewerk gedaan is voor alleen een loopwerk.

Nu is mijn vraag, wie draait met een los loopwerk en wat zijn de positieve verbeteringen.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Mijn DP700 heeft 3 mogelijkheden:

1 Geintegreerde CD speler
2 Los loopwerk (dus een uitgang voor een externe DAC)
3 Losse DAC (dus een input voor een extern loopwerk)

Als geintegreerd geheel kan ik melden dat het niet onaardig klinkt zeg maar :-D

Maar, waarschijnlijk beantwoord ik nu niet je vraag. Maar als jij een losse DAC of loopwerk weet te bemachtigen, kun je de diverse mogelijkheden bij mij uit komen proberen. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Of een CD speler met DAC. Die van LO is mooi maar ook erg duur. De Marantz SA-15s2 heeft toch ook digitale inputs. Anders debetere Denon spelers en natuurlijk bv mijn Cambridge met een hele goede Dac aan boord.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/93570/CEC-TL-1x-+-AudioNote-DAC-2.1-DJS.html

Dit transport schijnt nog een tikkie beter te zijn dan die met een CDM1mk2, voor wat het waard is.
Ik zou zelf eerder een goede Marantz/Philips met het CDM1mk2 loopwerk kopen en dan gaan experimenteren met verschillende DAC's. Uiteindelijk wil je gaan streamen en dan is de DAC het belangrijkst.

thepioneer

Maar zoveel knaken heb ik niet :) Wel mooi,
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 19, 2010, 10:52:43
Maar zoveel knaken heb ik niet :) Wel mooi,

Of kijken naar een mooie oude maar prachtige Meridian 200 op EBAY UK

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

En voor 150 euro heb je een Philips transport met de CDM-1 MK2.
Op de site van ll0ll staat een mooi overzicht van heel veel spelers met erbij vermeld van welk transport en DAC ze zijn voorzien.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 19, 2010, 12:04:52
En voor 150 euro heb je een Philips transport met de CDM-1 MK2.
Op de site van ll0ll staat een mooi overzicht van heel veel spelers met erbij vermeld van welk transport en DAC ze zijn voorzien.

is dat een los loopwerk heer Harry  :gaap:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

#11
Yep, ik bedoel de CDD-882. Kopje koffie, John?

Musicman

Citaat van: thepioneer op december 17, 2010, 14:42:26
Ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die met een cd transport draaien. Een unit alleen bedoeld om een cd te lezen en door te geven aan een dac. Ik zit steeds een beetje te struinen op internet en aangezien mijn vriendin heel enthousiast is over het een squeezebox kan het natuurlijk niet lang uit blijven voordat ik ook zoiets aan ga schaffen. Mijn vriendin luisterd en geniet ook van het muziek en die moet ook haar deel erin hebben toch ? Nou wil ik dan een losse dac kopen, en dan ook direct maar een goeie. Dan heb ik dus mijn sa8003 er staan waar ik waarschijnlijk alleen het loopwerk van ga gebruiken. Als ik een los loopwerk koop dan is dat kwalitatief waarschijnlijk een stuk beter omdat al het productiewerk gedaan is voor alleen een loopwerk.

Nu is mijn vraag, wie draait met een los loopwerk en wat zijn de positieve verbeteringen.


Welke DAC wordt het eigenlijk.........of wil je gaan aanschaffen?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

En een aparte spinner hoeft niet perse. Je kunt ook een CD80 of 94 nemen met een losse DAC. Alleen ga je je dan misschien ergeren aan die DAC, omdat die van de old-school Marantzen lekkerder klinkt.  :evil: