A200 PCH + SR6004 => Zone Speakers A werken niet help

Gestart door CharlieG, november 02, 2010, 20:32:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CharlieG

Hallo ik ben al sinds een jaartje een SR6004 welke mij prima bevalt, alleen heb ik een probleempje met de zone instelling.

Op de aansluiting van Zone A aan de achterzijde van de receiver heb ik 2 grote luidsprekers die ik enkel en alleen voor audio gebruik. Daarnaast heb een hele audio-collectie staan op een Popcorn Hour A200 (PCH network media-tank mediaplayer).

Als ik op de SR6004 instel dat Zone A naar de tuner/cd-speler/TV mag luisteren, krijg ik geluid uit de speakers

Alleen als ik instel dat deze naar de A200 mag luisteren dan gebeurt er niks, geen geluid nada, en daar heb ik het grootste gedeelte van mijn audio staan. 

De A200 is via HDMi verbonden met de SR6004. (NB op de andere zone 5.1 speelt de muziek wel af).

Op de display van de receiver staat het 'icoontje' PCM opgelicht

De audio setup van mijn A200 is als volgt ingesteld:
HDMI audio  = On
PCM= Passtrough (de andere optie is Downmix)
AAC= Passtrough
WMA Pro= Passtrough
DTS= Passtrough
Dolby Digital= Passtrough
-   DRC on

Ik veronderstel dat ander mensen (dmeerpa?) ook een A200 op hun AV-Marantz-receiver aangesloten hebben. Weet iemand hoe ik de Zone A aan de praat krijg (als dit Uberhaubt mogelijk is)?


Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben (Manual p21)?


In ZONE A, it is impossible to use HDMI or
digital input (optical and coaxial) sources.
In ZONE B, only digital input (optical and
coaxial) sources can be used.
ZONE speaker A cannot be used when the
surround back speakers, front height speakers or
speaker C (bi-amp) are being used.
• The surround back speakers, front height speakers
or speaker C (bi-amp) cannot be used when
ZONE speaker A is being used.


Ik moet eerlijk toegeven dat ik die Zones ook nog niet helemaal versta  :oops:

CharlieG

Ik heb de hele dag mijn manual zitten uitpluizen en heb een antwoord op mijn probleem gevonden:

Ik gebruik de Surround Back Speaker terminal als Zone speaker A. Deze uitgang kan alleen gebruikt worden voor analoge input. Aangezien mijn PCH A200 enkel met HDMI (= digitaal) verbonden was kon de SR6004 geen geluid doorgeven naar deze luidsprekers.

De instelling voor PCM op de PCH heeft er dus weinig mee te maken omdat PCM de facto een digitale "manier" is om geluid over te zetten (welke instelling er ook wordt gebruikt).

Oplossing: De PCH ook met analoge jacks met de SR6004 verbinden.

Ik weet niet of ik de verschillende Zones al goed door heb. Als ik het goed voor heb zijn er 3 Zones mogelijk.
Zone A
Zone B (enkel met een ander amp ter ondersteuning)
"Zone C" = Z.SPKR = Zone Speaker A (gaat niet samen met surround back speaker ?)
Nu dit is misschien materie voor een andere thread...


Hopelijk kan dit iemand anders verder helpen.
CharlieG