aanschaf nieuwe cd speler

Gestart door E Hamers, oktober 20, 2009, 20:02:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

E Hamers

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe cd speler aan gezien mijn huidige Sony cd wisselaar mechanisch niet meer naar behore functioneerd. Afgelopen weekend de nieuwe Marantz folder opgehaald waaruit ik wil kiezen tussen de CC4003 wisselaar of de CD6003 speler. In de winkel zei men dat een cd speler toch nog altijd beter is dan dan b.v. een bluray BD7004 speler als vervanger.  De 6003 heeft betere specificaties maar ga ik dat ook echt horen. Een wisselaar heb ik altijd wel makkelijk gevonden aangezien er 5 cd's in kunnen. Hoe sluit je een cd speler het beste aan analoog of digitaal.

Stadium III

Cd speler analoog aansluiten en dat kan meestal wel beste resultaat geven
Verder kan als je last hebt van een PEAK indicator je hem ook digitaal aansluiten

Je kunt ook voor een DVD speler gaan maar dat is wat je wilt
Naar de VAD show met Richard van Avoid te hebben gepraat had hij het erover dat altijd de analoge uitgangen
Van de dvd spelers ook wat extra aandacht krijgen

Dus keuze is aan jou
Ik speel zelf alles met een DV 7001
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

E Hamers

Hoe bedoel je dat "ook wat extra aandacht krijgen"?

Stadium III

Dat de analoge uitgangen betere componenten krijgen volgens hun

Voor de cd weergave te verbeteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Tja, gemak of kwaliteit....
Heb jij niet ook een platenspeler? Dan moet zo'n cd wisselen toch ook niet zo lastig zijn?
Ik weet niet waar de rest van je set uit bestaat, maar ik zou eerder voor de 6003 gaan.
Aan de andere kant, dit moet wel in balans zijn met de rest van de set.

Als je bluray wil, dan is er ook nog een 5004 (toch?). Ja, je levert voor hetzelfde bedrag in op cd-weergave met een BD, maar vind je het verschil ook noemenswaardig?
Dat kan alleen door jezelf bepaald worden.

Aansluiten van cd-spelers zou ik bijna altijd analoog doen. Dit omdat de dac in de cd-speler over het algemeen beter is dan die in versterkers/receivers.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thepioneer

Ik zou ook voor een cd speler gaan. Vaak als er meerder functie's op een apparaat zitten gaat de kwaliteit ook achteruit. Ik zou verder nooit voor een dvd speler kiezen voor pure audio weergave. Zo ook niet voor een surround versterker voor stereo weergave. Zodra er beeld of surround bij komt kijken vindt ik dat de kwaliteit erg hard achteruit gaat.

Als ik kijk naar het stereo geluid dat mijn sr4003 levert, nou is niet echt om warm van te worden maar daarin tegen klinkt mijn pm8003 erg goed. Nou zit daar natuurlijk ook wel een prijsverschil tussen maar het is even om duidelijk te maken dat vaak als er iets gecombineerd wordt dat het er niet echt beter op wordt
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Sander

#6
Als je het maximale muziek resultaat wilt zou ik zeker voor de cd6003 kiezen

Analoog aansluiten
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Zoek altijd nog steeds naar een oudere Pioneer DVD speler de DV 717 /737 die ruil ik zo om voor bv: mijn Philips SACD speler de 763SE

Die klinkt gewoon erg goed en zo mooi gebouwd alles dubbel line out scart svideo etc etc. uitgevoerd gedempt loopwerk  en zo zijn er nog meer oudere spelers (DVD) die zeer goed klinken maar dat zijn vaak de wat oudere top modellen en heb je weer geen hdmi etc.etc.
Keuzes maken  :-(


Succes


of een mooie oudere marantz CD 80 17 72 52 mk2 SE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

toeval ?
zag net dat mijn 717de bericht over een 717 ging ? :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

E Hamers

#9
http://3.bp.blogspot.com/_B1MUs5YRJoQ/St9Oc1X6tJI/AAAAAAAAABM/6mQSoktMErQ/S660/DSC0136
Mijn set bestaat uit o.a. een Sony str 1080QS reciever met een Kef 5.1 surround speakers.
Ik luister graag muziek en bekijk graag film.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

E Hamers

De platen speler staat nu er boven op (zonder stofkap), het mengpaneel onder die ik er tussen uit wil halen aan gezien ik deze niet meer gebruik.

WimPeu

Citaat van: E Hamers op oktober 21, 2009, 20:13:15
http://3.bp.blogspot.com/_B1MUs5YRJoQ/St9Oc1X6tJI/AAAAAAAAABM/6mQSoktMErQ/S660/DSC0136
Mijn set bestaat uit o.a. een Sony str 1080QS reciever met een Kef 5.1 surround speakers.
Ik luister graag muziek en bekijk graag film.

Ziet er idd mooi uit. Ook knap de kabels weggewerkt. Moet je mij ook eens leren. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

gewoon vrezen en de uur dicht smeren............heb ik met de achterspeakers ook.....staat erg mooi.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Maar de kabels vanuit je receiver naar de DVD speler ed kun je toch niet in de muur frezen vrees ik. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES