Zijn er al mensen die de MARANTZ SA7-S1 hebben

Gestart door HiFi gek, september 12, 2007, 21:01:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andries van Aarsen

Hoi henk, heb je je SA11 toevallig bij Sound evolution laten modificeren. Volgens mij heb ik deze foto's wwel eens vaker gezien.

mvg. andries.

henk 93

#31
Klopt, ik heb na vergelijk bij mij thuis met de gemodificeerde speler(van een mede forumlid van Hear.nl) en de standaard speler van mijzelf de SA11 bij Bas, van Sound Evolution laten modificeren en ik denk dat de gemodificerde SA11 weinig onder doe voor de nieuwe SA7-S1

  Henk.
2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

D.A.R.R.Y.L.

Hmmmmz dat spreekt niet voor de SA7-S1.
Zoals ik kan zien is er i.p.v. de twee grote voedingselco's een setje kleinere met dezelfde capaciteit geplaatst.
Èn is er een andere output stage ingefrot. Ik denk dat ie een relaisgestuurde muting heeft en waarschijnlijk een ander  soort opamp sectie. Jammer dat er geen schonere klok in gezet is en de uitgangselco's nog steeds ranzige elco's zijn en geen mooie mkp's. Het vervangen van de hdam sectie door een andersoortige opamp sectie zal qua geluid geen wereldschokkende resultaten opleveren.

Maurice

Graag de discussie terug op de SA7-S1.
Voor een discussie over (gemodificeerde) SA11-S1 etc kan natuurlijk altijd een nieuwe topic worden geopend!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Discussie omtrent de SA7-S1 heeft ook betrekking op zijn eventuele concurrenten waaronder een gemodificeerde SA-11S1; kortom redelijk on topic lijkt mij.

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 16, 2007, 18:12:14
Discussie omtrent de SA7-S1 heeft ook betrekking op zijn eventuele concurrenten waaronder een gemodificeerde SA-11S1; kortom redelijk on topic lijkt mij.
Zolang we het maar in de basis over de SA7 hebben ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: henk 93 op september 16, 2007, 13:24:39
ik denk dat de gemodificerde SA11 weinig onder doe voor de nieuwe SA7-S1

  Henk.
Ik denk dat ...................speculaties niet zoveel te zeggen hebben.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Ik denk niet dat ik mijn huidige SA11-S1 gaat laten modifiseren .
Als er namelijk later wat kapot zou gaan na een aantal jaren dan zal de importeur of Marantz Benelux de speler zeker weigeren voor reparaties omdat hij niet meer origineel is .

En je hebt ook geen zekerheid dat het bedrijf die de modificaties aan de Sa11-S1 uitvoerd over een aantal jaren nog wel bestaad ( gek genomen dan ) .
Aan een origineel schema heb je ook niets meer , wie voerd dan eventueel een reparatie uit ????

Om die reden ga ik gewoon door met sparen voor een SA7-S1  ,  het gaat nog wel tot ongeveer MEI 2008 duren omdat ik 3 weken geleden de FOCAL 1037 BE aangeschaft heb , en die waren ook niet bepaald goedkoop (7800 euro ) .

Tegen de tijd dat ik het geld heb voor een SA7-S1 ga ik een demo aanvragen bij mij thuis bij HOBO HIFI  .
Ik koop nooit audio apparatuur zonder eerst een demo aan huis te hebben gehad .

Groeten   EDWIN

D.A.R.R.Y.L.

Modificatie kan op zich geen kwaad. :Laten repareren bij Marantz is geen noodzaak, omdat alle onderdelen los te koop zijn, via de juiste kanalen. Tevens kan een ervaren audio reparateur bij jou in de buurt waarschijnlijk meer dan die nitwitz bij het merk zelf kunnen (uit ervaring!!!! Penhold en consorten, maar ook bij bij.v Kenwood en Pioneer).

Kortom, niet veel reden tot het niet laten modificeren. Garantie ben je sowieso na 6 maanden al kwijt en daarna moet je je maar behelpen met hun 2 jaar garantie van de verkoper en daarna ben je coulance-technisch toch aan de heidenen overgeleverd.


Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 16, 2007, 20:33:26
Modificatie kan op zich geen kwaad. :Laten repareren bij Marantz is geen noodzaak, omdat alle onderdelen los te koop zijn, via de juiste kanalen. Tevens kan een ervaren audio reparateur bij jou in de buurt waarschijnlijk meer dan die nitwitz bij het merk zelf kunnen (uit ervaring!!!! Penhold en consorten, maar ook bij bij.v Kenwood en Pioneer).

Kortom, niet veel reden tot het niet laten modificeren. Garantie ben je sowieso na 6 maanden al kwijt en daarna moet je je maar behelpen met hun 2 jaar garantie van de verkoper en daarna ben je coulance-technisch toch aan de heidenen overgeleverd.
Toch zijn er wel genoeg redenen om het NIET te laten modificeren.
Garantie is wel degelijk belangrijk. Jij als consument hebt 2 jaar garantie en binnen die 2 jaar moeten defecten worden verholpen die met normaal gebruik niet mogen optreden.
Pas na die 2 jaar gaat coulance lopen.

Heb jij modificaties laten doorvoeren, dan ben jij je garantie direct kwijt.

Na de garantie moet je inderdaad naar reparateurs naar keuze. Merkreparateurs kunnen weigeren, omdat ze alleen maar standaard schema's kunnen lezen, echt technische mensen zijn maar beperkt te vinden. Daarnaast kun je wel weer bij je mod bedrijf terecht (mits niet opgeheven).

Daarnaast is een modificatie niet altijd een verbetering!!!!
Wat voor de één voordelig uitpakt, kan in een andere set finaal de mist ingaan.
Marco en ik heb dit ondervonden mijn gemodificeerde cd-speler. Bij mij werd het beter, maar bij hem werd het een drama.
De enige wijze waarop je erachter kan komen of een modificatie past in je set, is door de gemodificeerde speler bij jou thuis te laten spelen. Gaat echter moeilijk, zonder eerst de speler te modificeren.

Ik denk dat Hifi gek wel een voor hem goede overweging maakt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Zijn er ook mensen die de Nederlandstalige test van de SA7-S1 hebben gelezen in het hifi blad Music emotion van MEI - 2007  , de test is afgenomen door WERNER ERO  .

Ik heb het blad thuis liggen en ik zal een stukje overschrijven uit de eindconclusie over de speler .

Citaat

De Marantz Sa7-S1 is een heel erg mooie sacd speler .
Het apparaat is prachtig geconstrueerd , bediend als een droom en heeft een weergave die het maximum van de huidige stand der techniek zeer dicht benaderd .
de klankbalans is vol en rijk afgestemd met een indrukwekkend fijndynamiek en vooral veel rust in de weergave .
Echt wezenlijk betere spelers zijn er eigenlijk niet te koop .
Wel exemplaren die klankmatig anders zijn afgestemd waardoor de nadruk in de weergave op andere aspecten komt te liggen .
Deze Marantz is natuurlijk op zich een kostbaar apparaat , maar gezien de behaalde gehoormatige resultaten en de tankachtige bouwkwaliteit denk ik dat het momenteel één van de goedkoopste spelers is op de markt die deze totaalkwaliteit weet te bieden en absoluut de beste speler die Marantz ooit op de markt heeft gebracht .

Tekst : Werner Ero ( Music emotion )


Ik heb ook nog 3 buitenlandse testen liggen , en die zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde als hierboven beschreven .
Dit zecht toch genoeg over de kwaliteiten van de Sa7-S1 lijkt mij .

Ik denk ook niet dat je dat zomaar even benaderd met een gemodifiseerde Sa11-S1  .
Wie het weet mag het zeggen .


Groeten    EDWIN


   

D.A.R.R.Y.L.

Na twee jaar moeten deze gebreken ook verholpen worden ;-) Dat leg ik nog wel eens uit.
(Wil wel een stukje schrijven voor op de frontpage over hifi aankopen en consumentenrecht).

En dat modificaties soms niet goed uitpakken, ligt toch niet aan het gemodificeerde apparaat (meestal).
Neem nu een klokmod; je verlaagd de jitter en daardoor krijg je een de realiteit beter benaderend signaal.
Dit zal het signaal dat uit je speler komt, nooit maar dan ook nooit, slechter laten zijn.
Pakt dit in jouw set niet goed uit, dan laat dit betere signaal alleen maar de zwakke punten in je set horen.
De modificatie is dan relatief gezien niet een verbetering, maar dat komt niet door het gemodde apparaat, maar door de keten erachter die nu meer gedwongen wordt een beter signaal te volgen, wat deze achterliggende keten dus blijkbaar niet kan.

D.A.R.R.Y.L.

Ach die testen, hè...
Slecht recenseren over een product van een van je adverteerders, ben ik nog nooit tegengekomen ;-)

henk 93

#43
Citaat van: HiFi gek op september 16, 2007, 21:04:23
Zijn er ook mensen die de Nederlandstalige test van de SA7-S1 hebben gelezen in het hifi blad Music emotion van MEI - 2007  , de test is afgenomen door WERNER ERO  .

Ik heb het blad thuis liggen en ik zal een stukje overschrijven uit de eindconclusie over de speler .

Citaat

De Marantz Sa7-S1 is een heel erg mooie sacd speler .
Het apparaat is prachtig geconstrueerd , bediend als een droom en heeft een weergave die het maximum van de huidige stand der techniek zeer dicht benaderd .
de klankbalans is vol en rijk afgestemd met een indrukwekkend fijndynamiek en vooral veel rust in de weergave .
Echt wezenlijk betere spelers zijn er eigenlijk niet te koop .
Wel exemplaren die klankmatig anders zijn afgestemd waardoor de nadruk in de weergave op andere aspecten komt te liggen .
Deze Marantz is natuurlijk op zich een kostbaar apparaat , maar gezien de behaalde gehoormatige resultaten en de tankachtige bouwkwaliteit denk ik dat het momenteel één van de goedkoopste spelers is op de markt die deze totaalkwaliteit weet te bieden en absoluut de beste speler die Marantz ooit op de markt heeft gebracht .

Tekst : Werner Ero ( Music emotion )


Ik heb ook nog 3 buitenlandse testen liggen , en die zeggen eigenlijk allemaal hetzelfde als hierboven beschreven .
Dit zecht toch genoeg over de kwaliteiten van de Sa7-S1 lijkt mij .

Ik denk ook niet dat je dat zomaar even benaderd met een gemodifiseerde Sa11-S1  .
Wie het weet mag het zeggen .


Groeten    EDWIN


   

Dit verhaal over de SA7-S1 werd een paar jaar geleden ook verteld over de SA11-S1  :-D
En wat de modificatie betreft, heb een dag lang met de standaard speler(mijn eigen SA11-S1) en de gemodificeerde speler van een medeforum genoot van Hear .nl mogen stoeien.
En het verschil is en blijft de modificatie meer dan waard 8-)

Maar als iemand de SA7-S1 in zijn bezit heeft wil ik de strijd heel graag aan om op mijn set of de set van dat persoon te kijken of er verschil zit tussen de spelers.

  Henk.
2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op september 16, 2007, 21:07:45
Na twee jaar moeten deze gebreken ook verholpen worden ;-) Dat leg ik nog wel eens uit.
(Wil wel een stukje schrijven voor op de frontpage over hifi aankopen en consumentenrecht).
Graag!

Citeer
En dat modificaties soms niet goed uitpakken, ligt toch niet aan het gemodificeerde apparaat (meestal).
Neem nu een klokmod; je verlaagd de jitter en daardoor krijg je een de realiteit beter benaderend signaal.
Dit zal het signaal dat uit je speler komt, nooit maar dan ook nooit, slechter laten zijn.
Pakt dit in jouw set niet goed uit, dan laat dit betere signaal alleen maar de zwakke punten in je set horen.
De modificatie is dan relatief gezien niet een verbetering, maar dat komt niet door het gemodde apparaat, maar door de keten erachter die nu meer gedwongen wordt een beter signaal te volgen, wat deze achterliggende keten dus blijkbaar niet kan.
Modificatie discussie denk ik maar >>>hier<<< voeren.
Topic starter heeft al aangegeven niet te gaan modificeren ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude