De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: Marantz 81 op november 20, 2010, 20:12:41
waarbij het ook ging over de laagwergave bij Lo thuis en bij mij en zo heeft ieder ook zijn eigen smaak ik vindt het perfect zo duidelijk aanwezig maar niet bonkerig of overheersend

Bedankt voor jullie uitgebreide beleving van mijn set ben er zelf ook zeer blij mee  :yes: de acoustiek is zeker nog een hoop aan te verbeteren en die wil ik dan ook gaan verbeteren nadat ik men eigen erin heb verdiept hoe het aan te pakken , edwin had al wat tips gegeven om bijvoorbeeld gordijnen op te hangen voor de wanden maar dat ik vindt ik zelf niet mooi en wil met absorbtie panelen gaan werken  :wink:

Zie alweer uit naar een volgend luister bezoek onderling pompom pompom

en wat is het toch een mooie hobbie  byebye


@Musicman

wil je ook dynaudio,s gaan kopen ?   :-D

das zeker waar de onderlinge gedachten wisseling en leren van elkaar , genieten doe ik er zeker van  :yes:  jij ook van je SA7S1  :wink:

Hoi Arjan.

Zoals je al zei vindt JIJ het laag niet te overheersend of bonkerig, en daar gaat het om.
Er zijn altijd wensen mbt verbeteringen , maar als JIJ het nog niet zo ervaart.......
Als JIJ vindt dat het geluid goed is, geniet er dan lekker van.

En gelukkig doe je dat ook, al is het wel leuk dat je dingen wilt leren en zelf op onderzoek uitgaat.
(zoals je nu bent gaan kijken voor absorbtieplaten...)

Ik ben al in het bezit van goede (gemodificeerde) speakers en gaat geen Dynaudio's kopen.
Mijn relatie met de SA-7 gaat goed, maar hoe weet jij dat? :wink:

GR, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Citaat van: xander32 op november 21, 2010, 11:05:34
De Usher monitoren zijn, naast de MF A5 mijn beste hifi-aankoop tot op heden  HB.
Keer op keer wordt ik weer helemaal blij als ik mijn huidige installatie aan het werk hoor; meer dan tevreden dus :yes:.

Groet,

Sander.

Dat ligt (denk ik) aan de gebruikte versterker. :yes:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

xander32

Dan denk ik dat jij de Ushers onderschat  :wink:.


Sander.
Citaat van: Musicman op november 21, 2010, 12:06:20
Dat ligt (denk ik) aan de gebruikte versterker. :yes:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62


Musicman

Citaat van: xander32 op november 21, 2010, 14:45:49
Dan denk ik dat jij de Ushers onderschat  :wink:.


Sander.


Of jij de MF A5.... :wink: :schater:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

@xander32 

ow nou das harstikke mooi dan  :-D  heb je ook nog wat kunnen doen met de bassproblemen ? of was dat nou vrijwel weg nadat je de focal,s hebt weggedaan en de Ushers hebt aangeschaft ?

@Drees 62

Ja vindt ik ook geeft ook veel voldoening als je na zoveel verschillende apparatuur en boxen enzv bent bezig geweest je eindelijk een set hebt die echt goed bij elkaar past ,zo ook jij met de PM15S2  :kwijl:

lijkt me wel leuk als je een keer langs komt doen we even een bakkie  :yes: beetje luisteren en een meting zou wel mooi zijn  :-) ik woon vlakbij rotterdam weet niet waar jij vandaan komt ?

@Musicman

was meer een geintje of je ook dynaudio,s ging kopen omdat je zei tegen Lo en hifigek van bedankt voor de uitgebreide luisterarvaring ,maar was denk ik meer dat je gewoon nogal benieuwd was ?

onze Hifigek zij dat die nog steeds op zolder stond  nonono  :-P vanwege verbouwing die prachtige SACD speler  byebye

Musicman

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 21:56:00

@Musicman

was meer een geintje of je ook dynaudio,s ging kopen omdat je zei tegen Lo en hifigek van bedankt voor de uitgebreide luisterarvaring ,maar was denk ik meer dat je gewoon nogal benieuwd was ?

onze Hifigek zij dat die nog steeds op zolder stond  nonono  :-P vanwege verbouwing die prachtige SACD speler  byebye


Hoi Arjan.

Ik vind de luisterervaringen (en zeker de verslagen die ze hebben geschreven) van Lo en Edwin leuk om te lezen.........
alles is goed en duidelijk besproken en geschreven.   (en ook wat betreft met de nodige objectiviteit...)
Vandaar dat ik ze bedankte voor hun verslag.

De SACD speler op zolder? Ik heb helemaal geen zolder.... :wink:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

drees62

Citaat van: Marantz 81 op november 21, 2010, 21:56:00

@Drees 62

lijkt me wel leuk als je een keer langs komt doen we even een bakkie  :yes: beetje luisteren en een meting zou wel mooi zijn  :-) ik woon vlakbij rotterdam weet niet waar jij vandaan komt ?


Enschede, das dus niet in de buurt  :-( :-(

lo

S'ochtends vertrekken  :yes:
Arjan maakt super lekkere broodjes, daar zijn Edwin en ik getuigen van :kwijl:
Zou zo weer terug willen naar hem. :lol:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ja das wel erg ver idd   frusty

je bent welkom ,maar als je het te ver vindt kan ik dat wel begrijpen

Marantz 81

Ik ben trouwens ook weer 2 hele mooie CD,s rijker die ik wil gaan bestellen dankzij het luisterbezoek

13TH Edition van fritz de with / SACD   en  Sarah mcglachlan surfacing

deze ga ik binnekort beide bestellen  pompom


@Lo

de broordjes zijn nu op  :-D maar als je nog een keer bij mij op bezoek komt zullen ze weer klaar staan evenals de koffie  byebye

Musicman

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2010, 23:40:24
Ik ben trouwens ook weer 2 hele mooie CD,s rijker die ik wil gaan bestellen dankzij het luisterbezoek

13TH Edition van fritz de with / SACD   en  Sarah mcglachlan surfacing

deze ga ik binnekort beide bestellen  pompom


@Lo

de broordjes zijn nu op  :-D maar als je nog een keer bij mij op bezoek komt zullen ze weer klaar staan evenals de koffie  byebye

Surfacing is een hele mooie cd!!
Lo had deze gelijk besteld na een bezoekje van iemand van het forum.......die had deze cd bij hem. clown1
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

haha , de mooie muziek wordt doorgegeven  :wink:

Musicman

Citaat van: Marantz 81 op november 23, 2010, 22:01:29
haha , de mooie muziek wordt doorgegeven  :wink:


Ja.......en ik ken die persoon (die bij Lo was) heel erg goed. :wink:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels