De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

#2280
Zo ervaarde ik het ook Dynaudio sound die meer open en sprakelend is  :-)

Ik ben wel minder hard gaan draaien omdat ik niet doof wil worden met zo,n spl meter erbij kom je er wel achter  ,maar draai af en toe nog flink stevig  HB  pasgeleden bij Wim ging het pas hard  :-o vooral een bleu ray van meatlof dat dee gewoon pijn aan men oren echt wel een 105/110 db denk ik  :schater:

Marantz 81

Ben er inmiddels wel uit dat het geen monitor speaker gaat worden  :no:

Ik heb de tijd om een switch te maken , het nadeel is dat een Dynaudio Fiel  :angel: ben ( met jaren lange luister ervaring en heel veel andere merken gehoord )  eigenlijk niks ander meer wil ,alleen hun speakers zijn allemaal flinke jongens downgraden ga ik zeker niet het moet minimaal hetzelfde zijn als de Focus 220 die er nu staan , Totem is een van de mede kanidaten omdat ook mooi neutraal en natuurlijk weergeven  :-)

Weet het even niet meer  :roll:

xander32

Citaat van: Marantz 81 op januari 21, 2014, 22:43:08
Ben er inmiddels wel uit dat het geen monitor speaker gaat worden  :no:

Ik heb de tijd om een switch te maken , het nadeel is dat een Dynaudio Fiel  :angel: ben ( met jaren lange luister ervaring en heel veel andere merken gehoord )  eigenlijk niks ander meer wil ,alleen hun speakers zijn allemaal flinke jongens downgraden ga ik zeker niet het moet minimaal hetzelfde zijn als de Focus 220 die er nu staan , Totem is een van de mede kanidaten omdat ook mooi neutraal en natuurlijk weergeven  :-)

Weet het even niet meer  :roll:
Focus 260? Usher MD1 :roll:.

pameijer

Deze lekker kopen



Te mooi om te laten staan! Later koop je er een goede sub bij (PV1D of zoiets  :kwijl:) en klaar ben je!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

VANZOMERENG

Citaat van: Marantz 81 op januari 21, 2014, 22:43:08
Ben er inmiddels wel uit dat het geen monitor speaker gaat worden  :no:
Ik heb de tijd om een switch te maken , het nadeel is dat een Dynaudio Fiel  :angel: ben ( met jaren lange luister ervaring en heel veel andere merken gehoord )  eigenlijk niks ander meer wil ,alleen hun speakers zijn allemaal flinke jongens downgraden ga ik zeker niet het moet minimaal hetzelfde zijn als de Focus 220 die er nu staan ,

Weet het even niet meer  :roll:

Je bent hier welkom om de Focus 260 te beluisteren.

Marantz 81

Citaat van: VANZOMERENG op januari 22, 2014, 15:17:32
Je bent hier welkom om de Focus 260 te beluisteren.

Bedankt voor het aanbod maar heeft geen zin men Focus 220 gaan juist omdat het niet werkt i.c.m aucostiek

lo

Heb je al gedacht aan een contour monitor, of een model one van Totem (ook een monitor maar heel erg goed)?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Koop wat je graag zou willen hebben. Kun je het niet betalen spaar dan nog even door.
Weet dat iedere keer dat je iets verkoopt je er vaak geld op verliest en weet dat wanneer je iets koopt iemand er toch gauwe 40% aan verdiend. Dus reken maar dat je bij iedere switch en dik op verliest. Om dat te beperken moet je nu kopen wat je graag zou willen en voor langere tijd bij die beslissing blijven.
Ik weet dat het moeilijk is maar het is wel de "goedkoopste" manier.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

hij moet ook maar gewoon eens langs komen voor hier eens te luisteren... ;) :schater:
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Zoldar

Op mp staat een set triangel genese quartet voor weinahhg. Maar volgens mij kan jij beter een set focus monitors nemen met een sub die zelf dsp doet. Zo kan je genieten van de dynaudio sound zonder de boombass.

Ander voorbeeld is voor de grap naar feedback gaan en daar een paar puike studio monitors luisteren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thanatos

Kijk eens naar iets uit het gamma van Adam.

Ik heb oa de Adam Compact MK3 Active. Dat gaat echt diep in het laag en het merk word om zijn natuurgetrouwe weergave geroemd. Ik ben voorlopig uitgezocht met luidsprekers  :-)

Je bent gerust welkom om eens bij mij thuis eea te beluisteren.

xander32

Ik heb de Pencil mk III als echt (nog) een pak beter ervaren dan de  Focus 260.

thanatos

Citaat van: xander32 op januari 22, 2014, 22:17:15
Ik heb de Pencil mk III als echt (nog) een pak beter ervaren dan de  Focus 260.

Ik speel ook nog steeds met de Column's MK3. Die zijn in het middengebied nog rijker als de Pencils en neigen sterk naar de Tensor reeks. Maar goed prijskaartje is ook iets rijker. Laatst nog een B&W 802D bezitter laten glimlachen met een goed stuk klassiek op de Column's  :-D

Enfin mocht TS interesse hebben zich te oriƫnteren is hij van harte welkom hier.

Marantz 81

#2294
Bedankt voor al jullie adviezen en hersenspinsels ,laat het even nog eens allemaal bezinken

De eerste insteek was om met redelijk gesloten beurs andere Dynaudio speakers te kopen die in men acoustiek  wel gaan werken ,en daarna een 11 serie Premium set   :kwijl:

De 7001 KI set is leuk en goed ,maar de muziek wordt (naar mijn mening) pas echt weergegeven en echt ervaren met minimaal een 15 serie en eigenlijk gewoon een 11 set  notworthy  nou kun je over zulke dure versterkers en cd spelers urenlang discuseren maar voor mij is dat heel helder ,een 11set is wel de max voor mij anders kwam er gewoon accuphase  :angel: