De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Kwam door dat speciaal biertje wat leo had meegebracht  :schater:

WimPeu

We zijn gedrogeerd Arjan.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Was zo te lezen weer super gezellig bij Arjan.  HB HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81


Janver

Mooi dat het gezellig was HB
Hier kan uw reclame staan!

lo

Die gasten l*llen je allebei de oren van je hoofd  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Dat is de nieuwe tendens van een M&G... praten, praten en o, ja, wat zullen we luisteren  :-D :-D

Kortom de gezelligheid staat voorop,  :yes: :yes:

Whisper.nl

Citaat van: jrm op december 02, 2012, 20:06:25
Dat is de nieuwe tendens van een M&G... praten, praten en o, ja, wat zullen we luisteren  :-D :-D

Kortom de gezelligheid staat voorop,  :yes: :yes:

Yep, vooral als je er een paar uit Grunn bij mekaar zet. redface

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm


joep

Laatste 3 of 4 bezoekjes bij lo ook geen muziek meer aan gehad.

En eigenlijk is zijn set nu ook weer niet zo heel slecht.

Marvin

Hier staat altijd wel muziek aan, maar daar wordt doorgaans niet echt heel audiofiel naar geluisterd.
Alleen als ik wat veranderd heb is het even 'pielen'.
Daarna is het gewoon rammelen.


--Verstuurd zonder netwerk--

Marantz 81


WimPeu

Week na dato maar beter laat dan nooit.  redface

Vorige week dus weer eens naar Arjan afgereisd. afspraak stond al voor 2 weken eerder gepland maar mijn nogal chaotische agenda gooide roet in het eten. Was wel nieuwsgierig naar de Dyn focus speakers icm de gedowngrade Marantz 7 KI serie. Nog een leuke bijkomstigheid was dat Leo ook van de partij zou zijn. Die had ik ook al weer een tijd lang niet meer gesproken en hij is altijd een zeer fijne gesprekspartner. Al versta ik dat Brabants niet altijd even goed...gewoon blijven lachen en ja knikken.  :angel:

Na aankomst snel een bakkie en daarna aan de Italiaanse maaltijd die door Arjan voor ons was gemaakt. Daar kwam de Bourgondische levenstijl van onze zuidelijke vriend meteen al boven drijven want behalve opscheppen over audio kan Leo dat ook heel goed tijdens een maaltijd.  :-D

Dan eindelijk na nog weer koffie....bier en audio. Een mooie combi die als je naar Arjan gaat altijd goed uitpakt. Ik moet zeggen dat het ondanks de Marantz downgrade het allemaal erg goed klonk en de vloerstaanders gaven in mijn beleving zelfs nog minder bas dan de Dyn monitoren die Arjan hier voor had staan. Bleek trouwens voornamelijk een akoestisch dingetje te zijn want nadat Leo en ik met zijn 2tjes even achter de bank gingen (niks raars uit concluderen heren.. nonono) hadden we de bas weer goed in de oren. Bleek ook nog eens aan de wat platte Fleedwood Mac opname te liggen want later op de avond was het ook met de bas dik in orde. Deze set is eigenlijk het zoveelste bewijs dat je meesal in verhouding heel diep in je geldbuidel moet tasten om een kleine verbetering te krijgen. Deze Marantz 7 KI set kun je voor ruim onder de €1000,- wel scoren 2e hands en voor een upgrade moet je minstens het dubbele uittrekken vermoed ik. Het klonk allemaal zeer homogeen en gecontroleerd ook de BR van Peter Gabriel was zeer goed te pruimen kwa geluid. Het concert zelf zag er kwa beeld en performance zeer gedateerd uit. Vergelijk het maar eens met de laatste Coldplay bv.

Om 00±00uur moest Leo ons helaas gaan verlaten en konder Arjan en ik eindelijk in de kamer een peuk opsteken. Volume wat omhoog en genieten totdat de buurman aan de deur verscheen...toen was het eigenlijk uit met de pret. Nadat ook Arjan slingerend door de kamer liep hebben we maar besloten om er een eind aan te breien en zijn we gaan liggen slapen..

De volgende ochtend lekker rustig wakker geworden en na een bakkie koffie met een heerlijke croissant ben ik de reis weer naar huis aangevangen. Zondagochtend op de snelweg in NL...heerlijk...

Arjan super bedankt voor je gastvrije ontvangst en verblijf. Gaan we zeker herhalen.  notworthy Ook Leo bedankt voor het aangenaam gezelschap. Zal dit voorjaar graag weer eens je accu set komen bewonderen.. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Mooie omschrijving van een meer dan geslaagde avond  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.