De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 30, 2012, 22:33:52
Ja maar dit is een gezonde  :-D

zal is uitrekenen wat een beetje snuif kost op jaar basis  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op juli 30, 2012, 22:33:52
Ja maar dit is een gezonde  :-D
@Arjan en iedereen, Helaas voor jou en mij en iedereen is het onmogelijk om vast te stellen wat gezond en/of ongezond is. Wat het wel is is volstrekt irrelevant en is er maar één vraag die werkelijk belangrijk is: wordt er (echt) van genoten?
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Begin een beetje zout te worden van de apparatuur die ik nu heb staan  :gaap:  frusty

Alleen eerdat ik geld hebt voor een 11 serie set ( amp /cd ) wordt op zijn vroegst eind 2013

Zolang ga ik het echt niet meer uithouden  nopompom en vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor een cd speler en versterker van marantz natuurlijk  :-D voor max 500 euro samen

Zelf gedacht aan de oudere premium serie ,De versterker is het belangrijkste de Dyn,s zingen niet meer  :cry:

Heb deze  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8937.0.html  CD72MKII gezien ( is dat wat ,waarmee verglijkbaar SA7001 ?? )

jowa

Kan je Lo niet lief aankijken of je zijn CD-17 mag overnemen ??  :-D

Paul

En je was zo tevreden over de Onkyo, wat is er dan veranderd ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81

Citaat van: Paul op augustus 22, 2012, 11:48:49
En je was zo tevreden over de Onkyo, wat is er dan veranderd ?

Ja voor het geld wat ik ervoor betaald heb is het een prima apparaat  :wink:

Zoldar

je draait flink hard en dan moet het mooi blijven. geen budget amp lijkt me dan maar een met een flinke voeding etc.

premium serie is niet het enige wat mooie muziek maakt. zoek eens op:
- NAD C370, veel vermogen maar mischien net iets te droog.
- Onkyo TX-NR5007, mooie onky met een bak vermogen
- Marantz PM-17?
- Je mag me Sony ES reciever wel een keer lenen om te vergelijken. zit best wat power in.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Ik draai af en toe flink stevig ja  :yes: maar dat de versterker dan in elkaar kakt is niet het voornaamste

Op normale volume,s gaat het wel goed wat dat te gaat ,maar je mist gewoon zoveel van de opname en klanken die uit die dyn,s kwamen , ik ben natuurlijk ook wel verwent geweest ( nogal veeleisend  :schater: ) met wat ik eerst had  :-)

Ook toen ik op de UD5005 en Muziek dvd keek met de pm15s1 was dat echt genieten ,nu is het allemaal  :zzz: :| de hele stage die je eerst had diepte breedte details van instrumenten alles was hoorbaar en te plaatsen ,zeker bij drukkere muziek wordt het een brei en blijven alleen hoofdzanger en voorgrond instrumenten aanwezig

Ik zat ook aan PM17 te denken maar staat niet te koop nu  :no:

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 22, 2012, 11:58:43
je draait flink hard en dan moet het mooi blijven. geen budget amp lijkt me dan maar een met een flinke voeding etc.

premium serie is niet het enige wat mooie muziek maakt. zoek eens op:
- NAD C370, veel vermogen maar mischien net iets te droog.
- Onkyo TX-NR5007, mooie onky met een bak vermogen
- Marantz PM-17?
- Je mag me Sony ES reciever wel een keer lenen om te vergelijken. zit best wat power in.

Verkoop eerst je receiver Arjen en wat je nog meer kwijt wild en dan goed zoeken met onze hulp en we komen voor weinig geld tot een mooie set

Leen dan van ons een receiver voor geluid, rust en geduld is denk ik belangrijkste vakantie is net over en sorry om te zeggen maar veel mensen zien ineens dat de put in zicht is met geld dus moet er verkocht worden  :-D

win / win heet dat



Die CD 72 is een mooi ding maar anders


Misschien als je een bijpassende BR of CD speler van Onkyo erbij neemt of omruild voor die Marantz dat er visueel misschien rust komt ? probeer ook maar wat

Je ziet wel de PM17 zakken in prijs maar rustig aan denk ik eerst verkopen dan kopen


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

PS: wij op het forum werken met yes cure no pay
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2012, 12:20:20
Ook toen ik op de UD5005 .......en Muziek dvd keek met de pm15s1 was dat echt genieten ,nu is het allemaal  :zzz: :| de hele stage die je eerst had diepte breedte details van instrumenten alles was hoorbaar en te plaatsen ,zeker bij drukkere muziek wordt het een brei en blijven alleen hoofdzanger en voorgrond instrumenten aanwezig

Ik zat ook aan PM17 te denken maar staat niet te koop nu  :no:

je kunt zeker een amp gebruiken die het ook bij drukke passages netjes uit elkaar weet te houden.

wat wil je uitgeven?


zat te kijken naar de specs van de onky. die lijken erg veel op de amp sectie van een TX-NR414.
Rated Output Power
All channels: (North American)
80 watts minimum continuous power per
channel, 8 ohm loads, 2 channels driven
from 20 Hz to 20 kHz, with a maximum
total harmonic distortion of 0.7% (FTC)

130 watts minimum continuous power per
channel, 6 ohm loads, 1 channels driven at
1 kHz, with a maximum total harmonic
distortion of 1% (FTC)

Dynamic Power*
* IEC60268-Short-term maximum output power
180 W (3 Ω, Front)
160 W (4 Ω, Front)
100 W (8 Ω, Front)








Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

300 euro ongeveer voor een stereo geintegreerde amp

gerard

http://link.marktplaats.nl/586323861

houdt je ook nog geld over en toch de looks van een premiumset  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

Citaat van: Marantz 81 op augustus 22, 2012, 12:32:08
300 euro ongeveer voor een stereo geintegreerde amp

Hoi Arjan,

Ik zou toch even doorsparen voor een PM15 (S1/S2). Je weet inmiddels hoe waanzinnig mooi zo'n ding klinkt in combinatie met jou Dynaudio's en alles wat je nu koopt is surrogaat en haalt het toch niet bij dat geluid.
Met name omdat die "gouden combinatie" schijnbaar verankerd zit in je hersens geef ik je dit advies.
Ik weet dat het niet is wat je wilt horen maar uiteindelijk is dit de goedkoopste oplossing en ben je tevreden. Elk ander alternatief doet in no-time de kriebels weer opkomen  :wink:

Doe bijvoorbeeld eerst de PM (je hebt schijnbaar alweer een budget van € 500) en ga daarna rustig kijken naar een mooie SA. Het hoeft immers niet tegelijk aangeschaft te worden.
Ik had nog even het idee op tzt op een Pm11-S3 over te stappen, maar de PM15's zijn in mijn beleving (en die van veel reviewers) toch een stukje muzikaler en hebben voor mijn Totems meer dan genoeg power. Mijn Pm 15-S2 komt dus hoogstwaarschijnlijk niet te koop, anders had ik 'm wel voor je willen reserveren.

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes