De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

#1260
Oh Arjan toch hier ga je toch echt spijt van krijgen, de kwaliteit van de SR6005 met Audessy gaat de premium set echt niet overtreffen.
Ik weet niet hoe je keuze's maakt maar ik zou eens naar een goede audio zaak gaan met meer goede merken en niet alleen marantz (sorry jongens ik weet dat dit vloeken in de kerk is maar het gaat om het idee) en daar eens goed informeren.
Ik weet dat je een behoorlijk budget moet hebben als je naar zo'n zaak gaat, maar het geeft wel rust als je een set hebt staan die goed klinkt (uit eigen ervaring).
Ik heb zelf het geluk gehad dat ik goed begeleid ben en heb daar in ook mijn eigen keuze's gemaakt natuurlijk en uit eindelijk tot mijn huidige set gekomen.
Neem maar van mij aan dat het verkopen en weer aanschaffen van andere apparatuur het niet oplost.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Ik denk dat Mister Marantz81THX een ander kant van beleving op gaat waar film een groot deel van uitmaakt

en hij is weer effe lekker bezig  :-D daar hou ik van  hello





ps:denk gewoon dat hij het zat was met die stereo nerds en nu over gaat bij de club van de echte mannen de HTers  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zolang het niet verkocht is lekker intergreren die hap in de woonkamer, volgens mij vind hij van 2 walletjes eten wel lekker  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jeroen

Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

QuattroNL

Erg jammer (en verrassend) dat je je zeer mooi stereo set wegdoet.  :-o

Citaat van: Marantz 81 op december 22, 2011, 22:00:24
Nee is niet te integreren , premium set doe ik van de hand daarna verder kijken
Heeft die SR geen HT pass through? Zo ja dan zou ik mooi je PM daarvoor gebruiken. Tenzij je de opbrengst van de PM wel kan gebruiken/nodig hebt  :?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op december 23, 2011, 13:29:53
Erg jammer (en verrassend) dat je je zeer mooi stereo set wegdoet.  :-o

Citaat van: Marantz 81 op december 22, 2011, 22:00:24
Nee is niet te integreren , premium set doe ik van de hand daarna verder kijken
Heeft die SR geen HT pass through? Zo ja dan zou ik mooi je PM daarvoor gebruiken. Tenzij je de opbrengst van de PM wel kan gebruiken/nodig hebt  :?


Dan maken we maar een doorgang verkoopt hij ze brommer maar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Arjan, je weet de reacties weer wel los te peuteren hè jongen.  :-D
Ik zou idd toch met diverse speakers, merken en uitvoeringen, gaan proberen hoor en gewoon een "dubbel set" maken op termijn.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Ach, Arjan geeft op deze wijze wel weer de economie een zetje de juiste kant op :-).
Goed bezig dus  shutup.

pietjepc

Respect dat je deze moeilijke keuze toch hebt gemaakt notworthy Ik hoop dat je vindt waar je naar op zoek bent.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

joep

Als je nu de pre out van de SR6005 RV en LV aansluit op de aux in van de PM-11 hoor je dan veel verschil in vergelijk met. als je de SR6005 rechtstreeks aansluit op de boxen LV en RV?

Zoldar

Als de acoustiek zo'n storende factor is in je muziek beleving moet je het probleem daar aanpakken.

Nu je de SR hebt kun je dat mooi uitproberen. Laat DSP en adsy zijn werk doen en kijk of dat bevredigend voor je werkt. Zo ja, meteen de stereo set wegdoen.

De andere optie was een losse anti room of room correction toepassen. Eigenlijk ook een prima oplossing voor je probleem. Tenzij je de hele kamer wilt verbouwen.

Veel plezier met je nieuwe SR en laat ons weten of je bass probleem is opgelost en je weer lekker kunt genieten van je muziek en films.  byebye byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Met de monitoren heb ik geen acoustische problemen  :-)  maar met vloerstaanders waarschijnlijk bijna zeker weten wel

Ga er nog eens op het gemak overna denken voordat ik wat verkoop  byebye

lo

Kijk dat is weer verstandige praat  pompom

"vloerstaanders waarschijnlijk bijna zeker wel" Hmmmmmmm :roll:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Maare nu belangrijkere zaken...

TTIWWP


Laat die mooie nieuwe SR maar eens zien.  :kwijl:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Citaat van: lo op december 23, 2011, 18:39:59
Kijk dat is weer verstandige praat  pompom

"vloerstaanders waarschijnlijk bijna zeker wel" Hmmmmmmm :roll:

Helemaal mee eens.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3