De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: lo op december 04, 2011, 12:57:07
Misschien mijn 72's nog eens "onder mijn arm pakken" en bij Arjan testen, alhoewel ik niet zeker weet of dit werkelijk vergelijkbaar is.

why not? schreef het ff terug ook al es..
jullie kennen die zeer goed, gewoon luisteren wat ze bij arjan doen..

die focus op versterking is een beetje..   :-(  kijk maar eens wat er telkens weer terugkomt..  :-D

& die antimode werkt niet integrated, je moet dus naar een SR met ADSY..   :-P

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 05, 2011, 13:47:52
Citaat van: lo op december 04, 2011, 12:57:07
Misschien mijn 72's nog eens "onder mijn arm pakken" en bij Arjan testen, alhoewel ik niet zeker weet of dit werkelijk vergelijkbaar is.

je moet dus naar een SR met ADSY..   :-P


Dan is gelijk de hobby dood met die hulpmiddelen net als in bed  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: John Wx op december 05, 2011, 14:01:44
Citaat van: still life op december 05, 2011, 13:47:52
Citaat van: lo op december 04, 2011, 12:57:07
Misschien mijn 72's nog eens "onder mijn arm pakken" en bij Arjan testen, alhoewel ik niet zeker weet of dit werkelijk vergelijkbaar is.

je moet dus naar een SR met ADSY..   :-P


Dan is gelijk de hobby dood met die hulpmiddelen net als in bed  :schater:

:yes: precies, dan kan een andere hobby eindelijk eens beginnen: genieten van muziek..  :-P
ipv steeds weer gear kopen/omwisselen..  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Citaat van: still life op december 05, 2011, 13:47:52
Citaat van: lo op december 04, 2011, 12:57:07
Misschien mijn 72's nog eens "onder mijn arm pakken" en bij Arjan testen, alhoewel ik niet zeker weet of dit werkelijk vergelijkbaar is.

why not? schreef het ff terug ook al es..
jullie kennen die zeer goed, gewoon luisteren wat ze bij arjan doen..

die focus op versterking is een beetje..   :-(  kijk maar eens wat er telkens weer terugkomt..  :-D

& die antimode werkt niet integrated, je moet dus naar een SR met ADSY..   :-P

Arjan heeft mijn 72's nog nooit of maar heel even gehoord, ze stonden in de keuken en daar ga je bij een luister afspraak niet zitten luisteren natuurlijk als je de S3.4's in de kamer hebt staan... :-D
Ik ga ze binnenkort van de zolder afhalen en dacht bij mezelf dan kan ik er wel even meer naar Arjan rijden zolang ze nog in de doos zitten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

je S3.4's zullen ook klinken bij arjan.. benieuwd of ze hetzelfde laag probleem reproduceren bij hem..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Haha...... maar de S3.4's staan inmiddels weer opgesteld en met die dingen ga ik niet sjouwen :no:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: still life op december 05, 2011, 13:47:52

die focus op versterking is een beetje..   :-(  kijk maar eens wat er telkens weer terugkomt..  :-D

& die antimode werkt niet integrated, je moet dus naar een SR met ADSY..   :-P

Zelf begrijp ik dat versterking verhaal ook niet want met een PM15S1 kun je die Focus 220 II gewoon volwaardig aansturen dat is nou niet bepaald een huis tuin en keuken versterker ,dat het met een PM11 nog beter wordt dat vindt ik logisch  :-)

Wat denk jezelf met een SR  nopompom :no: HT is echt mooi en audessy werkt ook wel daar gaat het niet om

Maar met stereo is het gewoon een ander verhaal en met premium apparatuur ga je toch niet zo,n kastje ertussen hangen  frusty die van analoog naar digitaal geluid bewerkt en weer naar analoog  :?  bij stereo gaat het juist om de singaal integriteit   :kwijl:

Stereo en HT is gewoon een heel ander princiepe beleving en wat je mooi vindt en wat mij betreft ook niet te verglijken want dat gebeurt keer op keer  byebye

Cornelis1921

Citaat van: still life op december 05, 2011, 14:09:27
Citaat van: John Wx op december 05, 2011, 14:01:44
Citaat van: still life op december 05, 2011, 13:47:52
Citaat van: lo op december 04, 2011, 12:57:07
Misschien mijn 72's nog eens "onder mijn arm pakken" en bij Arjan testen, alhoewel ik niet zeker weet of dit werkelijk vergelijkbaar is.

je moet dus naar een SR met ADSY..   :-P


Dan is gelijk de hobby dood met die hulpmiddelen net als in bed  :schater:

:yes: precies, dan kan een andere hobby eindelijk eens beginnen: genieten van muziek..  :-P
ipv steeds weer gear kopen/omwisselen..  :-D
clown1 byebye, Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Marantz 81 op december 05, 2011, 23:15:24ar gaat het niet om

Maar met stereo is het gewoon een ander verhaal en met premium apparatuur ga je toch niet zo,n kastje ertussen hangen  frusty die van analoog naar digitaal geluid bewerkt en weer naar analoog  :?  bij stereo gaat het juist om de singaal integriteit   :kwijl:


akkoord hoor, hifi  :yes: maar wat als premium apparatuur niet optimaal presteert in je ruimte..  nopompom
dan laat je het zo? leer je er maar mee leven?

die premium gear bvb kan schitterende THD-cijfers presenteren qua signaal integriteit
terwijl je met speakers draait die x-aantal % vervorming introduceren icm met de ruimte..

wat blijft dan nog over van uw hifi-sound  :angel:

het gaat dus om de ganse keten: zie maar hoe je monitors telkens weer terugkomen..
maar zoals je weet haal je er niet het volle spectrum mee, de laag problematiek omzeil je er echter ook mee
  & eens je dat beseft kun je aardig genieten van monitors..

je moet DSP eerder zien als een middel om de speakervervorming tegen te gaan
op die manier krijg je het signaal door uw set te horen, zoals het opgenomen werd..  :wink:


CiteerStereo en HT is gewoon een heel ander princiepe beleving en wat je mooi vindt en wat mij betreft ook niet te verglijken want dat gebeurt keer op keer  byebye

een HT in stereo geschakeld doet het principe imho geen zo'n geweld aan

het zit allemaal in het kopje, blinde overtuiging van zaken, etc..
ik heb alle respect voor mooie stereo-sets, het zijn net de stereo-boys die x op x hakken op HT..   :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Het gaat idd ook om de hele keten , apparatuur die wat die doet ,speakers en acoustiek combineren is het moeilijkste

Zo,n processor zou best wel kunnen werken ,maar waar het mij om gaat is dat het singaal div malen wordt omgezet ,kan toch ook van analoog>analoog  :-)


Citaat van: still life op december 06, 2011, 16:21:06
het zit allemaal in het kopje, blinde overtuiging van zaken, etc..



Als je het stereo geluid op een HT set goed genoeg vindt is dat toch mooi  :yes:


TurboMarco

CiteerZo,n processor zou best wel kunnen werken ,maar waar het mij om gaat is dat het singaal div malen wordt omgezet ,kan toch ook van analoog>analoog

Een analoge sound processor is echt niet meer van deze tijd ,het is namelijk in vergelijk met een digitale sound processor verschrikkelijk beperkt en onnauwkeurig  .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Dan kunnen ze beter een soundprocessor ontwikkelen die tevens fungeert als voorversterker/DAC met een digitale input en analoge output

Heb je alleen een loopwerk en eindversterker nodig 

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 17:43:04
Dan kunnen ze beter een soundprocessor ontwikkelen die tevens fungeert als voorversterker/DAC met een digitale input en analoge output

Heb je alleen een loopwerk en eindversterker nodig
Dat is oud nieuws  :-D ,dat bestaat immers al jaren ,sterker nog er bestaan al een geruime tijd luidsprekers met ingebouwde versterkers incl DSP  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

http://www.hypex.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=81&Itemid=93

Progressie heet dat  :yes: ,inmiddels gaat het al zo ver dat het straks een uiterst betaalbare oplossing bied voor iedereen  pompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

still life

Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 17:33:25
Het gaat idd ook om de hele keten , apparatuur die wat die doet ,speakers en acoustiek combineren is het moeilijkste

eens je openstaat voor DSP wordt dat kinderspel..  :-D


Citaat van: still life op december 06, 2011, 16:21:06
het zit allemaal in het kopje, blinde overtuiging van zaken, etc..


Citaat van: Marantz 81 op december 06, 2011, 17:33:25

Als je het stereo geluid op een HT set goed genoeg vindt is dat toch mooi  :yes:

zeker & vast.. het kan ook voor jou 'goed genoeg' zijn.. :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300