Aankoopadvies gevraagd

Gestart door victoire22, januari 12, 2021, 11:05:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

victoire22

Beste Marantz liefhebbers.

Mijn huidige PM8200 is natuurlijk al wel wat jaartjes oud en ik wil deze vervangen eigenlijk door de wat zwakkere phono amp. Ik heb de CD en Phono ingang al eens geüpgraded door er nieuwere opamps in te zetten (op voetjes natuurlijk) en daar werd het wel ietsje aangenamer van maar ach tijd voor wat anders.

Nu vraag ik me af wat een goede keuze is? Ik heb natuurlijk zelf al wel wat uitgezocht en ik zelf zit te denken aan een PM8004 2de hands of een PM8006 nieuw. Dat is ook een beetje de limiet wat aan ik er nu aan uit wil geven. Ca 1000 euro max dus. Is er voor dit geld iets beters te vinden zoals bv een PM14 ofzo? Ik twijfel ook nog over een Technics SU-G700 omdat ik die bijzonder mooi en compleet vind. Maar dan moet ik nog even wachten met investeren. Oh ja ik stuur er een paar A.O.S. Studio 30 units mee aan. Volgens mij speakers die wel wat juice lusten. Bedankt alvast voor jullie tips.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Ga dit wel volgen.
Wil zelf ook ooit een PM 8006.
Half maart ga ik over naar aow, dus dat eerst maar eens afwachten.
Eten op tafel heeft voorrang.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Je hebt een mooi budget beschikbaar waarvoor zowel nieuw, maar ook zeker tweedehands vast iets moois te vinden is.

The Good Son

Citaat van: xander32 op januari 12, 2021, 19:00:28
Je hebt een mooi budget beschikbaar waarvoor zowel nieuw, maar ook zeker tweedehands vast iets moois te vinden is.


Persoonlijk zou ik met dit (prima) budget een 2ehands Premium versterker kopen met een servicebeurtje  erbij ipv van een nieuw model, wat iets lager in de rangorde staat.
Zeker als een goede phono amp van belang is. 

xander32

Het aanbod aan tweedehands is momenteel relatief beperkt, opvallend  :yes:


victoire22

Bedankt voor jullie reacties. Het wordt er allemaal niet eenvoudig op. Gisteren kwam er een erg mooie PM15S2 + SA15S2 combinatie langs voor 1400 euro alleen die had her en der wat krasjes en ik ben dat betreft niet de makkelijkste. Ik vindt ook zo'n kijkglas mooi of VU meters want het oog wil ook wat.

Ik las gisteren ergens (Denon 1600NE review) dat Marantz werd beschouwd als kil en precies tov Denon en dat Denk wat warmer wolliger was. Ik dacht altijd dat dat net andersom was doordat Denon MOSFETs gebruikte en Marantz Transistors.

Ik hoorde dat de PM8005 een teleurstellende phono amp heeft. Is dat niet het geval bij de PM8003 / 8004?
Ik weet voor mezelf dat ik bij de PM8005 moet wegblijven. Aan de andere kanten zie ik nu ook mooie amps die vrij compleet zijn met bv een goede MM / MC phono amp / goede headphone amp / goede DAC. Dat zijn wel dingen die voor mij een hogere uitgave rechtvaardigen als ik nu mijn DAC bv ook kan verkopen.

Dus voor nu kijk ik naar de PM8006 / Denon PMA 1600NE / Yamaha AS - 1200 / Technics SU - G700 van ca 1000 - ca 2100 euro






SB_Marantz

Citaat van: victoire22 op januari 12, 2021, 11:05:28
Beste Marantz liefhebbers.

Mijn huidige PM8200 is natuurlijk al wel wat jaartjes oud en ik wil deze vervangen eigenlijk door de wat zwakkere phono amp. Ik heb de CD en Phono ingang al eens geüpgraded door er nieuwere opamps in te zetten (op voetjes natuurlijk) en daar werd het wel ietsje aangenamer van maar ach tijd voor wat anders.

Nu vraag ik me af wat een goede keuze is? Ik heb natuurlijk zelf al wel wat uitgezocht en ik zelf zit te denken aan een PM8004 2de hands of een PM8006 nieuw. Dat is ook een beetje de limiet wat aan ik er nu aan uit wil geven. Ca 1000 euro max dus. Is er voor dit geld iets beters te vinden zoals bv een PM14 ofzo? Ik twijfel ook nog over een Technics SU-G700 omdat ik die bijzonder mooi en compleet vind. Maar dan moet ik nog even wachten met investeren. Oh ja ik stuur er een paar A.O.S. Studio 30 units mee aan. Volgens mij speakers die wel wat juice lusten. Bedankt alvast voor jullie tips.


Ik kan bitter weinig vinden over genoemde speakers.
Het zijn studio monitors met een behoorlijk rechte curve en er wordt gebruik gemaakt van Vifa (Scanspeak) drivers.
Gevoeligheid en continue belastbaarheid kan ik niet vinden.

Ik zag een verkoopprijs van 610 Euro op Ebay.

Wanneer jij aan het vermogen van de 8200 voldoende hebt/had heeft het wat dat betreft geen zin om naar een 8006 te gaan.

Qua topologie verschillen genoemde versterkers niet veel.
Andere opamps met totaal andere specs er in zetten heeft maar al te vaak geen zin vanwege de rest van het ontwerp.
De 8006 maakt gelukkig geen gebruik van Chinese flut elco's zoals de 5005.

Dat je een keer wat anders zou willen kan ik mij best voorstellen.

Vaak worden de b.v. de oude en veel toegepaste 4558 opamps als slecht afgeschilderd maar dit is klinkklare onzin.

Maak je gebruik van een MM of MC element en welke?


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

De gevoeligheid van de drivers liggen op 87db en de twee woofers kunnen parallel geschakeld zijn en daarmee 4 Ohm nominaal zijn, of in het ontwerp zijn twee 4 Ohm varianten gebruikt met een serie schakeling .
Voor de zekerheid even de drivers eruit halen en kijken. 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

victoire22

#10
Ja de Opamp change NJM 2068 -> LM4562 bracht niet zoveel, De Amp is al best goed hoor. Alleen de PM8200 heeft niet zon beste PhonoTrap alhoewel ik dat ook wel vind meevallen. Mijn Thorens TD166MK2 + JT322 + Shibata naald klinkt er best goed op. Ik ben alleen benieuwd of een PM8006 meer gaat brengen. Ik heb nu met de PM8200 60W (die geen volledige recap heeft gehad) maar een PM8006 kan net wat meer leveren.

Deze link is de beschrijving van de studio30 die idd volledig op basis van Scanspeak is opgebouwd gebruikmakend van een filter met all MKP mundorf / intertechnic componenten.

idd 4 Ohm en 87db


xander32

Indien je bij de ING spaart, kan je via rentepunten rrn Denon 1600 scoren voor €1000,-

victoire22

#12
Citaat van: xander32 op januari 13, 2021, 13:50:19
Indien je bij de ING spaart, kan je via rentepunten rrn Denon 1600 scoren voor €1000,-

Cool, Heb je een link ofzo met uitleg hoe dat werkt? inmiddels gekeken. Mijn zwager heeft ing en de punten maar hij is bij platte TV al voor 1109 te koop. Is het gedoe allemaal niet waard... zeker als ie niet bevalt en weer terug moet. Wel bedankt voor de tip!


AlexH

http://www.correct.nl/artikel/Denon-PMA1600NESPE2-art566157.php

Bij correct 1099,- (heeft wel de toevoeging SPE2, weet niet of hij dan andere specificaties heeft)
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

victoire22

#14
Citaat van: The Good Son op januari 12, 2021, 20:37:50

Persoonlijk zou ik met dit (prima) budget een 2ehands Premium versterker kopen met een servicebeurtje  erbij ipv van een nieuw model, wat iets lager in de rangorde staat.
Zeker als een goede phono amp van belang is.

Ik vraag me af of nu zo'n Denon die dan zeg 1100 euro kost een betere versterker is dan bv een PM15S2? Zeker de set die onlangs op MP stond voor 1400 euro met de bijpassende SA speler lijkt mij het overwegen waard. Je mist dan een USB DaC maar qua phono zal het wel goed zitten.