Live wat hebben we gezien en wat vonden we er van? (Vroeger & Nu)

Gestart door Lars86, september 26, 2011, 15:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jowa

Vorige week maandag naar Emmylou Harris en Daniel Lanois geweest in Carré waar ze het album Wrecking Ball integraal brachten.

Gestart werd met Daniel Lanios en band als "voorprogramma" met eigen werk van hem.
Was erg goed, zo nu en dan wel veel gepiel met distortion door Daniel.

Na de pauze kwam Emmylou Harris er bij en trad de band meer naar de achtergrond en werden alle nummers van Wrecking Ball gespeeld.
Het was zeker niet perfect, maar daar is de muziek niet naar. Deze moet schuren, wringen, het gevoel geven van vergankelijkheid. Daar slaagden ze met glans in.

Na het album kwamen er nog veel toegiften en was het concert na een kleine drie uur afgelopen.




Cornelis1921

Citaat van: jowa op mei 28, 2014, 12:03:24
Vorige week maandag naar Emmylou Harris en Daniel Lanois geweest in Carré waar ze het album Wrecking Ball integraal brachten.

Gestart werd met Daniel Lanios en band als "voorprogramma" met eigen werk van hem.
Was erg goed, zo nu en dan wel veel gepiel met distortion door Daniel.

Na de pauze kwam Emmylou Harris er bij en trad de band meer naar de achtergrond en werden alle nummer van Wrecking Ball gespeeld.
Het was zeker niet perfect, maar daar is de muziek niet naar. Deze moet schuren, wringen, het gevoel geven van vergankelijkheid. Daar slaagden ze met glans in.

Na het album kwamen er nog veel toegiften en was het concert na een kleine drie uur afgelopen.
Hier tegenover staat o.a. klassieke muziek, waarbij letterlijk alles moet kloppen om te klinken.
P.S. Leuk verslag! notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Morgen samen met mijn broertje en vrienden 3 dagen naar pinkpop: dus luisterkeuze genoeg. Wordt gegarandeerd weer reuze gezellig, ben alsvast voor aan het warmen met metallica LP's.

Gr. Roy

Wie gaat er nog meer??
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 06, 2014, 17:40:27
Morgen samen met mijn broertje en vrienden 3 dagen naar pinkpop: dus luisterkeuze genoeg. Wordt gegarandeerd weer reuze gezellig, ben alsvast voor aan het warmen met metallica LP's.

Gr. Roy

Wie gaat er nog meer??
Have fun; ben stiekem wel jaloers op je 8-).

Marantz 81


Vinyl_Fuchs

Samen met mijn broertje nog een traantje gelaten bij The Scene in de tent: gedenkwaardig optreden met zeker een hoge emotionele voorbelasting/ lading.

Verder genoten van Northern Mississippi Allstars, Joe Bonnamassa en natuurlijk The Rolling Stones (ondanks hun leeftijd weten ze nog wat rock 'n roll is. Metallica viel mijn inziens tegen qua geluid (zwaar overstuurd, m.n. zang van James Hetfield: stonden linksvoor, dus misschien niet helemaal optimaal)

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Net terug van Sjwaampop in Swalmen. Best lekker vooral optreden van "De Staat". Was trouwens ook een band uit Cuijk aanwezig Dead Men's Curse (streekgenoten van SB)

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

#82
Geen klassieke muziek in de concertzaal meer voor mij; ik heb geen zin meer tussen die pretentieuze hotemetoten zitten om aan mijn trekken te komen, ik geef mijn geld liever uit aan CDs, kan ik alle rust naar klassieke muziek luisteren op een plaats die mij het meest bevalt (meestal thuis), op een moment dat mij het meest bevalt (meestal 's nachts) en met wie (meestal alleen). :angel: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#83
Citaat van: Cornelis1921 op oktober 08, 2014, 08:06:50
Geen klassieke muziek in de concertzaal meer voor mij; ik heb geen zin meer tussen die pretentieuze hotemetoten zitten om aan mijn trekken te komen, ik geef mijn geld liever uit aan CDs, kan ik alle rust naar klassieke muziek luisteren op een plaats die mij het meest bevalt (meestal thuis), op een moment dat mij het meest bevalt (meestal 's nachts) en met wie (meestal alleen). :angel: notworthy byebye
Komende donderdagavond naar een uitvoering van Mahler's Symfonie Nr. 1 met uitleg door de dirigent Jules van Hessen. Het orkest van dienst is Het Gelders Orkest. En de concertzaal is Tivoli/Vredenburg in Utrecht. Aanvang: 20:15.
Dit alles wordt georganiseerd door de Stichting Meesterwerk in Concert. Donateurs van de Gustav Mahler Stichting Nederland betalen slechts €10,00 i.p.v. €18,00 voor een toegangskaart. Ik ben donateur. Het kan dus weer eens verkeren... stupid
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 21, 2014, 08:54:41
Komende donderdagavond naar een uitvoering van Mahler's Symfonie Nr. 1 met uitleg door de dirigent Jules van Hessen. Het orkest van dienst is Het Gelders Orkest. En de concertzaal is Tivoli/Vredenburg in Utrecht. Aanvang: 20:15.
Dit alles wordt georganiseerd door de Stichting Meesterwerk in Concert. Donateurs van de Gustav Mahler Stichting Nederland betalen slechts €10,00 i.p.v. €18,00 voor een toegangskaart. Ik ben donateur. Het kan dus weer eens verkeren... stupid
Niet gegaan! Was te moe; sliep vanmorgen tegen tienen pas in en werd om half twee alweer door John gewekt, tussendoor kwam ook PostNL nog even langs met de nieuwe Senseo, dus van echt slapen is het vandaag overdag niet gekomen. Zodoende geen verslag.

P.S. Ik had ook weinig zin om weer in mijn eentje erop te moeten gaan en dat helemaal naar Utrecht v.v.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Fernado

Altijd een feest om naar toe te gaan en heb dan ook alle concerten van hem gezien in Ede e.o.


https://www.youtube.com/watch?v=eiz7Yz5qqs8




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

fjdewolf

Net terug van een geweldig concert van Scorpions in Ahoy.  notworthy notworthy
Wat weten die oude mannen nog een show weg te geven en het publiek te bespelen.
Ik heb genoten.
Marantz SR6008 | Marantz UD5007 | Denon DP-300F
B&W 683 S2 | B&W 685 S2 | B&W HTM61 S2 | Rel T7
Samsung UE55F9000 | Synology DS207+

Marantz 81

#88
wimpeu andere maat van me en ikzelf waren er ook gisteren bij de Scorpions  :yes: :yes: wij stonden halverwege op de vloer  hello

was zeker wel goed ja ,ging me ook een potje hard  HB HB HB dacht op gegeven moment dat men gehoor eraan ging  clown1 :schater: ook lekker veel SPL in het laag en goed afgesteld geluid ,gitaren waren ook  :kwijl:
laatse half uur minder goed omdat het wel erg druk geheel werd ,maar was een Top concert lekker rockken  :-D

Band die in het voorprogramma zat was ook wel goed


voor 2015 deze in de planning staan  pompom alle 3 in ziggo dome

Anouk
Toto
Simpley red
U2 (als ze komen )

Marantz 81