Bekabeling

Gestart door stone, oktober 05, 2010, 14:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stone

bekabeling

Jaren in verschillende sets bekabeling van Linn gebruikt (K20 en K400 ls kabels en Linn Black Analogue interconnects). In een Linn set vond ik ze het best tot hun recht komen en was ik gewoon helemaal tevreden. Met andere sets ging het ook goed, maar soms dacht ik mss moet het anders. Dus af en toe andere bekabeling uitgeprobeerd. Maar altijd greep ik toch terug naar de Linn bekabeling. En liet het weer rusten.

Met mijn laatste sets bestaande uit Musical Fidelity versterking, Sony spelers en Magnepan luidsprekers meende ik toch dat er iets kleuring ontbrak en ben ik op een gegeven moment de no-nonsense kabels van Belden uit gaan proberen en dat beviel ook heel goed. Als ik zou veranderen dan zou het dat worden. Met de 1.7 Maggies kreeg ik nog meer het idee dat deze verandering oké zou zijn en heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.

Ik speel nu met goed afgeschermde Belden 1505F interconnects die met gekrimpte Canare-pluggen zijn afgewerkt en met de goedkoopste luidsprekerkabel die Belden in het programma heeft: de BE46380. Even gaf ik de voorkeur aan de duurdere 5T00UP getwiste Belden ls kabel, maar die is voor mijn smaak uiteindelijk te neutraal in combinatie met de set. Voor velen is dat juist het doel, maar ik zit meer in de MyFi en hou van een donker tintje in de weergave.

Musicman

#1
Hoi Stone.

Bevalt het geluid zoals het nu je kamer inkomt, of ben je toch nog niet helemaal tevreden?

Ik vraag dit, omdat jouw "topic" niet helemaal duidelijk is.
Vraag je of er betere oplossingen zijn, of is dit een mededeling?

Persoonlijk denk ik dat je goede componenten hebt, en dat het jouw set zowiezo al lekker klinkt.
(aan de MF ligt het niet  :wink: )

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

stone

Met bekabeling zit het nu wel goed. Het is meer een mededeling voor mensen die ook 'iets donkerder' in de weergave zoeken en dat Belden dan een goede keus kan zijn. Mss dat ik nog de LC1 van Blue Jeans/Belden (een solid core kabel) o.a. aan mijn MF X-DAC V3 uitprobeer, maar veel verder zal ik niet gaan.

Mexicaanse Hond

Linn K20 bevalt mij ook goed. Misschien ook maar eens een Linn Black Analogue Interconnect proberen...

stone

Ik vond het een vrij neutrale en open interlink.

gerard

@ stone

Ik zie dat je ook aanwezig bent op het groene forum, daar zie ik vaak gesprekjes over aanpassingen  :-)
Is jou set orgineel? of heb je iets met "gehakt" of andere modificaties?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

stone

In mijn vorige set had ik een MF X-RAY cd speler en een X-150 versterker laten modificeren met o.a. betere condensatoren en opamps door KT88. Mss dat ik dat in de toekomst mijn X-Pre V3 en X-P200 ook zo laat doen, maar voorlopig laat ik alles origineel.

Ik heb ook eens een MF X-10 V3 en X-Can V3 laten modificeren, maar dat vond ik minder goed. Modificeren pakt niet altijd goed uit is mijn ervaring.

Ik ben een beetje eigenzinnig, mede door gehoorbeschadigingen, en kies voor MyFi. Ik wil een aangenaam, iets donker getinte weergave. Vandaar dat ik Marantz ga uitproberen in mijn set.

Gehakt is waarschijnlijk te intens voor mij. Ik denk niet dat ik dan, zoals nu, uren van de set kan genieten.

gerard

Via m'n x-dac luisteren vind ik ook prettiger (klinkt vergelijkbaar met de rega tuner) dan rechtstreeks via de dv6600.

Wel eens gedacht om eventueel de dac te laten verbeteren maar ik heb ook twijfels of het nadien ook prettiger is.. :|

Ik kan er nu ook uren van genieten en dat is erg belangrijk :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

stone

Citaat van: gerard op oktober 07, 2010, 23:53:36


Wel eens gedacht om eventueel de dac te laten verbeteren maar ik heb ook twijfels of het nadien ook prettiger is.. :|



Een (goede) modificatie moet altijd weer ongedaan kunnen worden gemaakt, anders vind ik het risico te groot.


stone

Ik zag dat je diy kabels gebruikt. Toevallig ook van Belden?

TurboMarco

Citaat van: stone op oktober 08, 2010, 10:25:45
Een (goede) modificatie moet altijd weer ongedaan kunnen worden gemaakt, anders vind ik het risico te groot.
Welk risico ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

stone

Dat het niet de gewenste verandering brengt.

gerard

Citaat van: stone op oktober 08, 2010, 14:13:47
Ik zag dat je diy kabels gebruikt. Toevallig ook van Belden?

Nee, ik heb nog nooit kabels van belden gehad.

Ik heb een setje interlinks van tasker (microfoonkabel), coax RG58, RG59, .....
Rubberkabel van draka rwpk en van ... Ho7RN als power kabels.

De luidsprekerkabels en interlinks die mij tot nu toe het best bevallen zijn dun en hebben een hele dunne mantel en vooral géén afscherming.
Luidsprekerkabels van Nordost en een zelfgetwiste interlink van een stukje koperlakdraad.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

stone

Citaat van: gerard op oktober 09, 2010, 23:14:02

De luidsprekerkabels en interlinks die mij tot nu toe het best bevallen zijn dun en hebben een hele dunne mantel en vooral géén afscherming.


Na (veel) uitproberen tot deze conclusie gekomen?

MadVillain

Vaker lees ik het ook in reviews ed dat ze juist geen (dikke) afscherming om de kabels willen omdat het dan aan dynamiek mist  :-o