Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Dubbel cd van Keb Mo

Slow Down.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 24, 2013, 21:56:02
:-) :-) :-) :-) :-) Ik ben bezig met de aankoop (Discogs) van een voor mij reeds oude bekende, ik heb het vorige exemplaar tot mijn nu grote spijt :-( toendertijd afgestoten (net als zoveel andere CDs):
Wendy & Lisa: 'Are You My Baby' (Disky, ©1996). Discogs, gebruikt, mint/mint, €8,90 ex. P&P.
Koop afgeblazen, werd te duur voor het gebodene, moest uit België komen en betaald worden d.m.v. een, dure, internationale bankoverschrijving.
Als alternatief: 'Eroica', het derde album van Wendy & Lisa. Tweedehands "Als Nieuw" via bol.com. Mijn verzameling "vintage" Wendy & Lisa is binnenkort compleet.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Bij ArkivMusic.eu gekocht met fikse korting (bij Presto Classical hij was echter nog goedkoper... :|):
The Berlin Recital van en met Gidon Kremer en Martha Argerich op EMI (P)2006 (2CD).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Ik heb net 3 SACD's van het audiofiele label Stockfisch Records aangeschaft.

Het gaat hier om de verzamel reeks "Closer To The Music" en dan heb ik volume 1, 2 en 3.

Ben benieuwd naar het resultaat, vanmiddag maar eens luisteren.

Groeten,

Marcel

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op maart 01, 2013, 06:56:03
Ik heb net 3 SACD's van het audiofiele label Stockfisch Records aangeschaft.

Het gaat hier om de verzamel reeks "Closer To The Music" en dan heb ik volume 1, 2 en 3.

Ben benieuwd naar het resultaat, vanmiddag maar eens luisteren.

Groeten,

Marcel
Hi Marcel, "audiofiel" wil nog niet zeggen dat het ook muzikaal interessant is. Vele audiofiele en niet-audiofiele SACDs leggen het op muzikaal gebied af tegen veel standaard 16/44.1 CDs, die nooit remasterd zijn naar de huidige maatstaven. Ik heb vannacht naar een historische opname, Dvorák/vioolconert/Perlman/LPO/Barenboim/EMI, geluisterd uit 1974, die geremasterd is in 1987 - nu de (muzikale) emotie spat van deze opname af. Dan kan ik niet zeggen van veel audiofiele opnames die ik bezit. Dus hierbij wil ik het begrip "audiofiel" enigzins isoleren van het fenomeen "muzikaliteit". En dat gezegd hebbende wens ik jou overigens (toch) nog veel luisterplezier, want een goede opname en mastering dragen op zich veel bij aan de muziekbeleving, maar niet alles.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Stockfish zijn gewoon mooie opnames van singer-songwriters, wel audiofielverantwoord dus.

Ik vind deel I het mooist (zeker de nummers van Alan Taylor en Chris Jones), je merkt dat er veel aandacht is besteed aand e mastering en ze worden op nagenoeg iedere beurs als demo gebruikt

Cornelis1921

#2856
Klopt Chris, Stockfish is net zoals Winter & Winter (luxe klassieke CD-uitgaven) zeer gewild en geliefd onder audioliefhebbers en vormen op zich een klasse apart, zeg maar een bepaalde standaard. Maar dat valt niet van alle audiofiele CDs te zeggen, omdat zij domweg muzikaal te weinig in de melk te brokkelen hebben. Vandaar mijn commentaar, niet om de kwaliteiten en, terechte, reputatie van Stockfish-uitgaven te relativeren, geenzins.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Ik denk dat het bij Stockfish een ander verhaal is, want het is wel gewoon mooie muziek (imo) die ook nog eens erg goed is opgenomen/gemasterd

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op maart 01, 2013, 07:14:02
Hi Marcel, "audiofiel" wil nog niet zeggen dat het ook muzikaal interessant is. Vele audiofiele en niet-audiofiele SACDs leggen het op muzikaal gebied af tegen veel standaard 16/44.1 CDs, die nooit remasterd zijn naar de huidige maatstaven. Ik heb vannacht naar een historische opname, Dvorák/vioolconert/Perlman/LPO/Barenboim/EMI, geluisterd uit 1974, die geremasterd is in 1987 - nu de (muzikale) emotie spat van deze opname af. Dan kan ik niet zeggen van veel audiofiele opnames die ik bezit. Dus hierbij wil ik het begrip "audiofiel" enigzins isoleren van het fenomeen "muzikaliteit". En dat gezegd hebbende wens ik jou overigens (toch) nog veel luisterplezier, want een goede opname en mastering dragen op zich veel bij aan de muziekbeleving, maar niet alles.
Groetjes, Cor.

mmmmm mooie opmerkingen Amice.

Echter, kan jouw set die musicaliteit wel produderen die jij placht te horen.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Paul

Citaat van: Whisper.nl op maart 01, 2013, 16:56:16
mmmmm mooie opmerkingen Amice.

Echter, kan jouw set die musicaliteit wel produderen die jij placht te horen.

Groet Whisper  byebye
Cor heeft toch ook  Marantz ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op maart 01, 2013, 16:56:16
mmmmm mooie opmerkingen Amice.

Echter, kan jouw set die musicaliteit wel produderen die jij placht te horen.

Groet Whisper  byebye
Dat valt niet met zoveel zekerheid te zeggen natuurlijk, afgezet tegen wat er allemaal op audiogebied mogelijk is. Maar hoever moet je gaan? En vanaf wanneer is er sprake van weergave van enige muzikaliteit? De vragen en de antwoorden daarop zijn zelfs al niet vrij van enige arbitrairiteit. Ik ben een relatieve leek zonder gouden oren, maar wel gezegend met een rijk gevoelsleven, dat op zich de beste maatlat vormt waarlangs men muzikaliteit kunt meten. Of is dat te eenvoudig gesteld?
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Ik wil ook even mijn steentje bijdragen aan deze spontaan ontstane discussie.

Eerst wil ik even nuanceren dat ik heb gesproken over een audiofiel label en niet de muziek die ik ga kopen/luisteren.

Dit zegt meer over de wijze waarop zij hun muziek reproduceren op die kleine schijfjes en vinyl.

Ik had al een Sara K. 180 grams persing van dit label en kan echt wel zeggen dat er aan de opname kwaliteit aandacht is geschonken en zo is het dus ook met die 3 Stockfish CD's die ik nu in het bezit heb.

Dan is er natuurlijk ook nog de vraag wanneer is iets audiofiel?  Dat is eigenlijk dezelfde vraag als wat is de referentie van High-End.

Laat ik het zo zeggen, het luistert heerlijk op mijn nieuwe set en daar is het mij om te doen. Heel erg dynamisch.

Groeten,

Marcel

Marvin

Heel kort door de bocht kan in wel zeggen dat ik óók Stockfish gewoon hele simpele muziek vind om een audiofiel geluidje van te produceren.
Maar dat is uiteraard erg persoonlijk.
Ik heb er ook een hoop, lang ernaar luisteren kan ik dan ook niet. 
Helaas....!


--Verstuurd zonder netwerk--

Marantz 81

U2 - The best of 1990-2000

Whitney houston- The ultimate collection

byebye

Niber

Citaat van: cz79 op maart 01, 2013, 08:56:09
Ik denk dat het bij Stockfish een ander verhaal is, want het is wel gewoon mooie muziek (imo) die ook nog eens erg goed is opgenomen/gemasterd

Ik heb ook twee Stockfish downloadjes ( nonono ) en daar staan inderdaad best leuke dingen op en dat ook nog eens in super kwaliteit.
Alleen wel erg veel galm ofzo. Ik kan het lastig uitleggen maar net of er met een beetje "reverb" is opgenomen. (Of dit de juiste term is weet ik niet, maar toen ik nog gitaar speelde had ik zo'n "galm/reverb-pedaaltje" en dat klonk net zo.
Maar goed, het klinkt allemaal wel erg gelikt.   :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2