Welke Cd/Dvd/Blu ray/LP heb je onlangs aangeschaft.

Gestart door Paul, juni 16, 2007, 17:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

jrm


Marantz 81

#1696
Citaat van: lo op januari 16, 2012, 00:28:09
Zijn er trouwens twee hè  :yes: en even later het zelfde stukkie maar dan nog verder weg.

Ja de tweede staat lager op de heuvel  :yes:

En met hakken ( ander nummer ) ben ik er nou nog steeds niet uit of het hout of ijs is wat die staat te hakken ,ik denk hout  byebye

WilliamB

Die discusse hadden Leo en ik ook, is het nou ijs, of is het hout :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Paul



Philip Glass




The Who



New Blood

Peter Gabriel



Jimi Hendrix

Een rockumentair profiel van een muzikaal buitenbeetje. Naast het podium leidde hij een teruggetrokken leven, op het verlegene af. Op het podium gordde hij zijn kiss-the-sky Stratocaster om en negeerde hij alle opvattingen over hoe een gitaar bespeeld kon worden. Deze documentaire is het eerste officieel goedgekeurde overzicht van Hendrix' weergaloze leven en carrière.
Naast Hendrix' familie en boezemvrienden halen ook rocklegendes als Eric Clapton, Mick Jagger, Pete Townshend en Little Richard hun eigen herinneringen op aan de grootste rockgitarist aller tijden. Het is ook de eerste keer dat een film over Jimi Hendrix en zijn muzikale erfenis kan bogen op de onwaarschijnlijke klankenrijkdom van een nieuwe Dolby 5.1 soundtrack, op tape gezet door Hendrix' eigen geluidsman Eddie Kramer.

Op deze 2 disc special edition staan meer dan 87 minuten swingende extra's, waaronder zijn integrale live optredens op de Festivals van Monterey, Woodstock en Isle of Wight, in de Londense Marquee Club en Fillmore East. Van het verschroeiende Purple Haze en het pulserende Machine Gun tot het flamboyante Wild Thing en het van soul doordrenkte Hear My Train A Comin, Jimmy Hendrix trekt alle registers open.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz 81

Citaat van: drees62 op januari 15, 2012, 17:16:12
Citaat van: wbrands op januari 15, 2012, 14:17:00
Vandaag een CD besteld van Roger Waters "Amused to Death "
Heb deze gisteren beluisterd bij Leo, en was zeer onder de indruk.

Erg goede kwaliteit, met een beetje suround effect. HB

Als je set heel goed is heb je zelfs heel veel surround-effect  :-o :yes:

Tip: bij het begin van nummer 3 hoor je een stem die je echt links van je moet horen. Zo niet, ga dan eens spelen met het indraaien of uitdraaien van je speakers. Heb je dat eenmaal goed dan heb je maximale ruimtelijkheid, ook bij geen Q-sound opnamen.
Overigens is Wilde Bloemen van Frank Boeyen ook in Q-sound en voor zo ver ik weet de enige NL-opname met dit gebeuren.

Die ga ik even opzoeken vindt frank boeien goed  :yes:

lo

Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2012, 20:23:20
Citaat van: lo op januari 16, 2012, 00:28:09
Zijn er trouwens twee hè  :yes: en even later het zelfde stukkie maar dan nog verder weg.

Ja de tweede staat lager op de heuvel  :yes:

En met hakken ( ander nummer ) ben ik er nou nog steeds niet uit of het hout of ijs is wat die staat te hakken ,ik denk hout  byebye

Ik denk nog steeds ijs. Als hij gehakt heeft hoor je de schilfers "zingen" als ze neer komen.  :-D
Het is in mijn ogen een winters tafereel waarin hij zich op het ijs bevindt om een gat te hakken om te kunnen vissen dit speelt zich af tegen een achtergrond van bossen want je hoort de "timberwolves" huilen. Vervolgens hoor je de slee met paard en bellen van links naar rechts voorbij rijden.
Als je goed naar het hakken luistert zul je merken dat de positie van het hakken op een gegeven moment in plaats positie naar links schuift, 1 klap maar en dan weer naar rechts.
Ik weet ik ga nu wel heel erg gedetailleerd d'r op in maar is duidelijk waarneembaar, voor mij.

Dus jij hebt vanavond weer wat te doen.... :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Ik heb met luistersessie al gehad vanavond  :-D met frank boeien  byebye

Zal van de week nog eens luisteren  :yes:

@wbrands

Ben benieuwd   :-)

jrm

Citaat van: lo op januari 17, 2012, 20:33:41
Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2012, 20:23:20
Citaat van: lo op januari 16, 2012, 00:28:09
Zijn er trouwens twee hè  :yes: en even later het zelfde stukkie maar dan nog verder weg.

Ja de tweede staat lager op de heuvel  :yes:

En met hakken ( ander nummer ) ben ik er nou nog steeds niet uit of het hout of ijs is wat die staat te hakken ,ik denk hout  byebye

Ik denk nog steeds ijs. Als hij gehakt heeft hoor je de schilfers "zingen" als ze neer komen.  :-D
Het is in mijn ogen een winters tafereel waarin hij zich op het ijs bevindt om een gat te hakken om te kunnen vissen dit speelt zich af tegen een achtergrond van bossen want je hoort de "timberwolves" huilen. Vervolgens hoor je de slee met paard en bellen van links naar rechts voorbij rijden.
Als je goed naar het hakken luistert zul je merken dat de positie van het hakken op een gegeven moment in plaats positie naar links schuift, 1 klap maar en dan weer naar rechts.
Ik weet ik ga nu wel heel erg gedetailleerd d'r op in maar is duidelijk waarneembaar, voor mij.

Dus jij hebt vanavond weer wat te doen.... :-D

Net weer even geluisterd en denk ijs, mede ook door de slede met belletjes.

Zweef

Citaat van: jrm op januari 17, 2012, 22:31:01
Citaat van: lo op januari 17, 2012, 20:33:41
Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2012, 20:23:20
Citaat van: lo op januari 16, 2012, 00:28:09
Zijn er trouwens twee hè  :yes: en even later het zelfde stukkie maar dan nog verder weg.

Ja de tweede staat lager op de heuvel  :yes:

En met hakken ( ander nummer ) ben ik er nou nog steeds niet uit of het hout of ijs is wat die staat te hakken ,ik denk hout  byebye

Ik denk nog steeds ijs. Als hij gehakt heeft hoor je de schilfers "zingen" als ze neer komen.  :-D
Het is in mijn ogen een winters tafereel waarin hij zich op het ijs bevindt om een gat te hakken om te kunnen vissen dit speelt zich af tegen een achtergrond van bossen want je hoort de "timberwolves" huilen. Vervolgens hoor je de slee met paard en bellen van links naar rechts voorbij rijden.
Als je goed naar het hakken luistert zul je merken dat de positie van het hakken op een gegeven moment in plaats positie naar links schuift, 1 klap maar en dan weer naar rechts.
Ik weet ik ga nu wel heel erg gedetailleerd d'r op in maar is duidelijk waarneembaar, voor mij.

Dus jij hebt vanavond weer wat te doen.... :-D

Net weer even geluisterd en denk ijs, mede ook door de slede met belletjes.
Freaks...
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site


Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) / :-) :-) :-) :-)
O.a. Elgar's vioolconcert in uitvoering van Itzak Perlman, viool, en het Chicago Symphony Orchestra o.l.v. van Daniel Barenboim op DG/Originals. €5,= bij Plato/Leiden (.
En gevonden in de tweedehandsbak: Simple Minds: 'Live', €7,=: CDs perfect, doosje is aan vervanging toe.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Oh, voordat ik het vergeet: vier bijna weken na de bestelling zijn ook 'Lore' van Clannad en de 'The Rise and Fall of the Third Stream' van Joe Zawinul deze week binnengekomen via zavvi.nl.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op januari 20, 2012, 15:32:37
:-) :-) :-) :-) :-) Oh, voordat ik het vergeet: vier bijna weken na de bestelling zijn ook 'Lore' van Clannad en de 'The Rise and Fall of the Third Stream' van Joe Zawinul deze week binnengekomen via zavvi.nl.

Hoi Cor,

Mooie CD hoor die Lore van Clannad.

Heb je de versie Landmarks ook ?? m.i. een pareltje.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet