HDMI via versterker

Gestart door Lapti, augustus 22, 2009, 12:22:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lapti

één goedemiddag allen tezaam,

Ik vroeg mij af of ik straks problemen ga krijgen met een blu-ray speler. Wat is namelijk het geval, als ik mijn laptop (die een blu-ray speler heeft) direct op mijn tv aansluit dan kan ik zowaar een blu-ray film kijken.
MAAR zodra ik deze via de versterker (5003) op mijn tv aansluit dan zegt deze dat blu-ray niet deze monitoren setup ondersteund.

Hoe moet dat dan straks als ik mijn blu-ray speler heb?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Slashhead

Kun je de laptop niet dwingen om 1920x1080 in te stellen als secundaire monitor?

Ik kan me voorstellen dat je die melding krijgt op een laptop, maar volgens mij moet je die kunnen negeren.

Lapti

jawel de laptop's eigen reso is ook dat maar blu-ray ondersteund geen multiple monitors, dus moet ik op de laptop maar 1 monitor instellen (mijn tv), de laptop zelf geeft ook geen beeld meer dan.

En dat werkt wel als ik de laptop direct op mn tv aansluit, maar zodra ik met precies dezelfde instellingen de laptop op mn 5003 hang dan krijg ik dus die foutmelding
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Slashhead

Dus als ik het goed begrijp kun jij Blu-ray op 1920x1080 op twee schermen tegelijk kijken als je de LCD rechtstreeks op de laptop aansluit? Niet om het een of ander, maar dat is best wel een hele prestatie voor de laptop. De meeste laptops kunnen dit niet. Blu-ray is meestal beperkt tot 1 scherm, e.e.a. hangt ook af van de software die je gebruikt voor het afspelen. DVD werkt meestal zonder problemen in clone mode, maar Blu-ray is vaak teveel gevraagd.
Wat je nog kunt proberen is hardware acceleratie uitzetten in de software applicatie (alleen doen als je een snelle dual core processor in je laptop hebt zitten)

Ik voorzie overigens geen problemen met een gewone blu-ray speler op je versterker, omdat het via je laptop ook gewoon werkt.

Lapti

#4
Nee je begrijpt het verkeerd :)

Op mijn laptop moet ik 1 monitor uitschakelen, dus die van de laptop zelf. Alleen DAN werkt het rechtstreeks via mijn laptop op mn tv.

Als ik diezelfde instellingen gebruik van mijn laptop (dus het eigen beeld van de laptop uitgeschakeld) op mijn versterker... werkt het niet.

Dus:

1 scherm, laptop-->tv succes!
1 scherm, laptop-->sr5003-->tv jammerdebammer!

Overigens de reden dat blu-ray niet op 2 schermen tegelijk kan heeft te maken met de beveiliging van blu-ray, het mag gewoonweg niet. Ik denk dus ook dat hij WEL kan zien dat ik er maar 1 gebruik als ik mn laptop direct op mijn tv aansluit met het laptopscherm uitgeschakeld, maar dat hij dit niet meer kan zien als hij via mn sr5003 loopt en dat hij daarom zegt dat het niet mag (want ik zie 5 seconden het 20th century fox filmpje en daarna krijg ik de melding)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Stadium III

Ik ken dit verhaal

Zit een beveliging ergens in windows die je tegen houdt
Een neef van me is er ook mee bezig geweest en zat toen met de DHCP beveiliging te kijken volgens mij
Hij heeft deze toen kunnen omzeilen en alles was ok !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Lapti

Ik zou wel eens willen weten hoe hij dit heeft gedaan. DHCP echter zal niet het probleem zijn, zo ja lijkt mij dit enorm stug.

Mijn laptop hangt niet in het netwerk dus heeft ook geen DHCP server, en DHCP zorgt er alleen maar voor dat de laptop een ip adres krijgt :|

Ik weet zeker dat het aan de sr5003 ligt, maar hoop dat als ik straks een blu-ray speler heb, ik er geen last meer van heb.

Hoe doe jij dat Rob? Blu-ray direct op je sr? en daarna van sr naar tv? en dat gaat goed?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

dmeerpa

Check de resolutie nog maar een keer op de laptop. Het zou kunnen dat deze nu op 1920x1200. De meeste laptops hebben een 16*10 beeldverhouding en TV schermen 16*9.

Het kan dus best zijn dat uw laptop de TV herkent en de resolutie aanpast.

Wat ook een driver probleem zijn. De laptop ziet een HDMI apparaat dat geen monitor is en dit is verdacht, en hij weigert.

En wat ook kan is dat het de software is waarmee je bluray afspeelt. Eens een ander programma proberen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Lapti

resolutie op mijn laptop is native 1920x1080 net gechecked.

Heb de film met 2 programma's geprobeert, zelfde resultaat. Blu-ray vind de sr5003 gewoon eng denk ik, omdat hij niet weet of er nog meer schermen aan hangen.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Stadium III

Mmm ik heb het verkeerd ik bedoel de beveiliging van hdmi HDCP

http://nl.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection

Hiermee had het toen te maken

Sorry sorry sorry !!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

In princiepe kun je met je laptop naar de SR dan de SR op enable zetten en dan door naat de TV

Zo zou het dus moeten alleen werkt het bij jou niet

Ergens zit er een knik in de kabel want in 1 keer naar de tv gaat dus wel
Als het goed is geeft de marantz aan als er en HDMI signiaal is altans hier gaat een blauw ledtje branden
Heb jij dit ook ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Lapti

blauw ledje? geen idee, maar ik krijg wel gewoon het windows scherm te zien op mn tv, en de laptop herkent de sr5003 ook gewoon
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Duzzan

Lapti,

Probeer eens de drivers van je Video Kaart te updaten naar de laatste versie.
Op de SR5003 gaan geen blauwe LED'jes branden, er komt in je display alleen klein HDMI te staan.
Dubbel Check ook ff of je niet Pure Direct aan heb staan, als je 2x op die knop drukt schakelt het beeld simpel weg uit en heb je alleen nog geluid.
Laat je de SR5003 maar even op auto staan.

Succes!

Gr,
Duzzan
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Lapti

Bedankt voor de tip, maar hij heeft de laatste driver al.

Pure direct is het probleem niet want ik zie wel beeld op mijn tv via de SR alleen niet meer zodra de film start.

Het heeft idd zoals stadium al zei te maken met HDCP. Al het HD spul is te overdreven beveiligd. Beetje wat we toen hadden met DRM, wat een beetje uitgefaseerd aan het raken is.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Canule

#14
Heeft dit niet met een primair scherm te maken? dat de film maar op 1 van de 2 weergeven kan worden.
Laptop secundair DVI/HDMI Primair(windows), zodat de Laptop zwart kleurt en op HDMI De film.

Met het programma ultramon kun je dit makkelijk beheren.
Mocht het een DHCP probleem zijn -> http://www.hdfury.com/

Heb dit soort gemekker ook al jaren sinds het kijken van divx's op mn beeldbuis.
Mijn oplossing? na de omgebouwde xbox1 met xbmc, nu een PS3 met ps3 stream media server om BR te kunnen kijken/streamen.
Eenmaal ingestgeld geen gekloot met drivers, of waardeloze resoluties die windows zich zelf aan meet.

Boot/browse/stream  8-)

De mogelijkheid om te gamen nemen we voor lief, of was de PS3 gemaakt om mee te gamen  HB ?