Test KI Pearl Lite op hifi.nl

Gestart door jowa, december 01, 2010, 21:17:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Hifi.nl heeft de KI Pearl Lite (wat een naam) getest, vooral de SACD speler is er zeer goed uitgekomen.
Groot voordeel m.i. is dat er ook een digitale ingang aanwezig is op de speler, waardoor de zeer goede DAC ook gebruikt kan worden om een andere digitale bron er op aan te sluiten, zoals een squeezebox.

Zie de test op hifi.nl




lo

Mooi spul zo op de foto  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Eip

Vooral die blauwe lampjes schijnen mooi.  pompom
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

joep

Alles wat ze op hifi.nl testen is goed en prima tegelijk. Ze zullen nooit iets minder of slecht vinden het zijn perslot van rekening allemaal adverteerders he.

Mexicaanse Hond

Verschilt dat dan wezenlijk van pak 'm beet een blad als Audio?

JohnWx

Citaat van: joep op december 01, 2010, 22:02:34
Alles wat ze op hifi.nl testen is goed en prima tegelijk. Ze zullen nooit iets minder of slecht vinden het zijn perslot van rekening allemaal adverteerders he.

Bedankt Joep dacht ik dat er een site transparant was ook niet :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Ik vind juist dat deze recensist zijn werk goed heeft gedaan. Hij wijst je duidelijk op de tekortkomingen van met name de versterker:


Hoewel het te betwisten valt of een set deze lichte mate van kleuring hoort te hebben . . . . .

Hier blijkt het wel iets lastiger voor de set om veel informatie naar mijn speakers te krijgen, wat resulteert in een ronder klinkende baspartij en een licht verval in de hoge tonen . . . . .

Waarbij wel gezegd moet worden, dat de versterker minder zal matchen met een wat zwaardere speaker, die de nadruk op het laag heeft liggen. . . .


Als je de recensie goed leest haal ik eruit dat de SACD-speler een toppertje is maar dat je de versterker beter links kunt laten liggen en bijvoorbeeld verder kijkt naar een PM15-S2  :wink: :-D

Mexicaanse Hond

Ik vond het inderdaad ook geen juichverhaal.

jowa

Citaat van: drees62 op december 02, 2010, 10:14:41
Ik vind juist dat deze recensist zijn werk goed heeft gedaan. Hij wijst je duidelijk op de tekortkomingen van met name de versterker:


Hoewel het te betwisten valt of een set deze lichte mate van kleuring hoort te hebben . . . . .

Hier blijkt het wel iets lastiger voor de set om veel informatie naar mijn speakers te krijgen, wat resulteert in een ronder klinkende baspartij en een licht verval in de hoge tonen . . . . .

Waarbij wel gezegd moet worden, dat de versterker minder zal matchen met een wat zwaardere speaker, die de nadruk op het laag heeft liggen. . . .


Als je de recensie goed leest haal ik eruit dat de SACD-speler een toppertje is maar dat je de versterker beter links kunt laten liggen en bijvoorbeeld verder kijkt naar een PM15-S2  :wink: :-D

stupid Daarom heb ik ook alleen de SACD-speler kort wat aandacht gegeven  :-)
Verder is het altijd leuk om weer een recensie te zien van Marantz apparatuur.

JohnWx

#9
Mensen die een KI Lite kopen gaan geen magnetostaten eraan hangen denk ik

Elke speaker in de prijsklasse die vaak daarbij verkocht zal gaan worden gaat prima werken

Ik vind het er erg mooi uit zien

Zou leuk zijn als Kennie ism een speakerbouwer een zuiltje of een compacte erbij zou kunnen leveren, maar dat is er al in principe met MS
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Barrett

Hallo
Het is een prachtig setje, zeker de zij en achterkant. Het zal zeker mooi staan op een dressoir.
Tuurlijk zal de versterker tekort komen als je er een paar speakers van boven de 3000 euro aan gaat hangen. Maar ik denk niet dat het de bedoeling van Marantz is om de set te laten afkraken.

De bedoeling is volgens mij om mensen de gelegenheid te geven iets speciaals in huis te hebben voor een bedrag onder, pak hem beet 5000 euro (incl speakers) Ongeacht het gemis van het stukje sprankelijke midden, fluoriserende hoog en het donderende laag.  :-o

Zelf heb ik een jubileum setje van 1987........geweldig. En spaar ik voor een nieuwe.

groeten
Mart

Marantz 81

op zich een goede recensie en een heel mooi setje zo te lezen  :yes:

alleen betreffende de versterker vindt ik het verhaal niet kloppen want hij verteld helemaal niet welke speakers hij ermee aanstuurt  :no: 

zijn dan ook genoeg speakers die echt dikke monoblokken nodig hebben ,en als dat zo is is heel de recensie van de versterker uit zijn verband , daar is deze versterker ook niet voor ontworpen maar voor 1200 euro mag je wel wat verwachten natuurlijk  :-)

thepioneer

Hier is de set ontdaan van de houten panelen. Leuke lite versie dus voor slechts 999 dollar

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: thepioneer op december 05, 2010, 08:14:28
Hier is de set ontdaan van de houten panelen. Leuke lite versie dus voor slechts 999 dollar

En laten die 2 nou net uit het leveringsprogramma zijn. Tis nu de PM/SA 7004 of de Lites.
Maar volgens mij heb je gelijk, die 8004 serie was ook al met verkoperd chassis en verdere "KI-meuk".
Worden zo wel erg dure paneeltjes.

Zelfde geldt een beetje voor de echte Lite's zeg maar. Ook hier betaal je wel erg veel extra (€ 1.100) t.o.v. een normale 15-S2, die je nieuw ook nog met forse korting kunt scoren.

thepioneer

de 8004 serie is in amerika te koop en de lite versies niet
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550