Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Het is een doel geweest om iets neer te zetten wat geen krimp geeft, dat is gelukt.
Heb ook nog eens wat gespeeld met PA eindversterking, daarmee schuurde ik tegen de 130db aan.
Met nieuwjaar een x aantal jaar terug stonden ze aan het eind van de straat met mijn muziek mee te zingen, springen en dansen. 
En dat terwijl er door een stel dwazen, middernacht, heel erg veel vuurwerk werdt afgestoken. 
Knalde er gewoon overheen, als je in de deur opening stond moest je je bijna vasthouden.
Niet normaal hoeveel druk daar naar buiten geperst werdt.
Als je een meter voor de luidspreker opstelling ging staan kreeg je letterlijk pijn in je balletjes. 
Heb die foto niet meer, of kan het niet terug vinden tussen die duizenden prenten op mn schijf.
Die 12" doosjes bovenop de 15" met daaronder de 15" subs, als zijnde stereo opstelling.
Rammel daar +/- 600 watt doorheen en je hoeft voorlopig niet meer naar de kapper. 

Vinyl_Fuchs

Citaat van: marvin op maart 08, 2019, 00:27:46
Het is een doel geweest om iets neer te zetten wat geen krimp geeft, dat is gelukt.
Heb ook nog eens wat gespeeld met PA eindversterking, daarmee schuurde ik tegen de 130db aan.
Met nieuwjaar een x aantal jaar terug stonden ze aan het eind van de straat met mijn muziek mee te zingen, springen en dansen. 
En dat terwijl er door een stel dwazen, middernacht, heel erg veel vuurwerk werdt afgestoken. 
Knalde er gewoon overheen, als je in de deur opening stond moest je je bijna vasthouden.
Niet normaal hoeveel druk daar naar buiten geperst werdt.
Als je een meter voor de luidspreker opstelling ging staan kreeg je letterlijk pijn in je balletjes. 
Heb die foto niet meer, of kan het niet terug vinden tussen die duizenden prenten op mn schijf.
Die 12" doosjes bovenop de 15" met daaronder de 15" subs, als zijnde stereo opstelling.
Rammel daar +/- 600 watt doorheen en je hoeft voorlopig niet meer naar de kapper.
Kun je nagaan wat die Klipsch's van mij doen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marvin


Vinyl_Fuchs

Voor het eerst fatsoenlijk geluid via mijn koptelefoon (nog lang niet ingespeeld, hooguit 10 uurtjes) m.b.v. ND8006: Kovacs - Priceless via heos/ tidal.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#17254
Jeugdsentiment. Veel in de Danssalon in Eindhoven en in de Peppermil in Heerlen geweest.


https://youtu.be/2ZhcLjhhfEM
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

#17255
Albert King en Otis Rush. Door To Door. Cd uit 1998, op Chess.
Straks vanaf  11.45 de eerste trainingen voor de eerste Moto Gp dit seizoen, zien & horen. :-D
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

DHG500


Vinyl_Fuchs

The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold as Love. Sta ervan te kijken dat dit op Tidal beschikbaar is.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

niwdE

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 08, 2019, 13:28:00
The Jimi Hendrix Experience - Axis: Bold as Love. Sta ervan te kijken dat dit op Tidal beschikbaar is.

Daar zeg je wat.

Hoe zit het met streaming music services van zulke wijlen grootheden en bands als The Beatles, Hendrix, Prince, M Jackson, etc.
Zijn vaak dood meer waard dan levend en sommige muzikale erfenissen worden fel verdedigd danwel uitgebuit of alle platforms.

MJ valt helaas steeds dieper van zijn voetstuk, maar zijn muziek zal dat wel doorstaan.
Marantz SR5012, CD5005, NA6005
Jamo S628 voor, S626 achter, J112 sub
LG OLED, PS4Pro
Muziek uit de 10e t/m 21e eeuw

NB

#17259
Jennifer Warnes. Famous Blue Raincoat.. Uit 1987, op Cypress Records (Ariola) DDD.
---
Staus Quo. De cd Live Alive Quo. Op Polydor, uit 1992.


Om half 4 , weer MotoGp trainingen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.


Vinyl_Fuchs

Love over Gold gisteren beluisterd. Blijf het een mooi alnum vinden. De rest ken ik niet.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

#17262
Die eerste is Agnes Obel, aanrader, sfeervolle muziek. Dit album heet Aventine.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op maart 09, 2019, 18:55:07
Love over Gold gisteren beluisterd. Blijf het een mooi alnum vinden. De rest ken ik niet.

renes59

Jodymoon is mooie muziek, maar ja dat hoor je niet op de media.
Op de media alleen maar talentenjachten en dat soort troep. Deed vanmiddag de tv aan zie ik André H jr. gelijk maar weer uit gedaan. Naar zolder gegaan en een cd opgezet, deze.

https://youtu.be/KyeDTSPK5to
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32