De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

#90
Hey Paul,

Ik heb hier nog een prachtige, gebruikte Classé CA-150 staan in het zilver. Deze gaat het bij mij niet worden en gaat dus terug naar de dealer.
Waarom dan niet zul je zeggen? Ik vind 'm iets te duur (vraagprijs € 1.300) t.o.v. de andere alternatieven en hij klinkt niet beduidend beter (maar wel heel goed). Anders was ik over dat prijsverschil heen gestapt.
Misschien iets voor jou? Er staat overigens ook nog een mooie Krell KSA 100 en 2 Rotels RB 1090!
Kijk maar eens op www.wenwaudio.nl. Voordeel is wel dat je bij deze hifiboer de versterker (s) geruime tijd in je eigen set-up kunt testen.

Mijn tip, 400 W bij 4 Ohm (ga ik waarschijnlijk ook voor):

http://link.marktplaats.nl/306863078

Dat van die klasse A klopt overigens niet maar het zijn ongemeen fraaie en mooi klinkende monoblocks. Gebouwd als een tank! Daarnaast passen ze qua looks perfect bij de (zilveren) Marantzen.

dmeerpa

#91
Heb een nieuwe (demo) NAD C 275BEE op test, samen met een 2ehands Rotel RB991.
Als ik wil kan ik ook nog een Advance Acoustic MAA406 meekrijgen, Primare (ik dacht A 33.2) of een Vincent stereo EV.

Vlug aangesloten. En voor mij haalt de Rotel RB991 het van de NAD C 275BEE.
Merk dit zeer goed met de CD van Roger Waters 'Amused to Death'.

Bij de eerste track heb je een radio of TV die aan de linker kant speelt, bij de NAD komt het geluid echt uit de richting van de speaker, terwijl de Rotel die echt meer opzij plaatst (zoals mijn SR8002), nu omdat ik niet weet hoe de maker het bedoeld, weet ik dus niet welke het juist doet.
Maar wat wel opviel, was dat bij een 80db (gemeten met de db meter) kon je via de Rotel duidelijk horen wat er gezegd werd, op de NAD was dit absoluut niet het geval. Nu ik laat de Rotel nu wat spelen, en als hij warm is luister ik nog eens, en dan vergelijk ik hem met de SR8002, maar op het eerste gehoor voegt de Rotel toch wat bij. Qua klankkleur is hij wat aan de warme kant net als de Marantz , en daar hou ik van. Dat miste ik ook bij de NAD. Nu ik geef hem ook nog een 2e kans, zal hem wat laten opwarmen voor ik hem echt ga vergelijken, maar ik had niet de indruk veel te winnen, en zeker niet om er 1200€ voor te betalen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Ik heb de dropveter redface tussen de pre-out van de SR8002 en de Rotel vervangen door één van Monster.
Nu vergelijk gemaakt met de de SR8002 als EV.

De SR moet in mijn ogen niet onderdoen voor de NAD C 275BEE, zeker evengoed pompom
Iets verschil van klank, maar ik opteer voor de Marantz klank.

Met de Rotel heb ik toch de indruk dat die het beter doet. terug vergelijk gemaakt met de radio/tv-stem op ongeveer 2min20 ver op track 1. Via de Rotel is de stem veel verstaanbaarder dan de SR8002. Moet zo meteen eens vergelijken met de NAD, maar denk dat de SR8002 het zelfs beter doet.
De NAD is zeker geen meerwaarde in de set, en zeker niet voor 1200€

Ik ga straks het vrouwke een luistertest opleggen. Kijken wat zij ervan denkt. Vindt zij ook dat het een surplus is bekijk ik de praktische kant nog even (plaats geven in de kast, hopelijks is de Monster Sigma² speaker kabel nog lang genoeg, oplossing vinden op het netfilter (geen stekker meer vrij, ideaal zou zijn de Eindversterker aansluiten op die 220V stekker achter op de SR8002, schakelt hij automatisch mee in en uit, eventueel of ik zelf een trigger kan maken) en dan zien hoeveel ik van de prijs kan afdoen, gezien de behuizing toch heel wat krassen vertoont).
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

De NAD C 275BEE haalt het bijlange niet van de SR8002, had ik niet verwacht.
Dit maal Seal 'Soul' opgelegd, track 01. A Change Is Gonna Come.

Het laag was gewoon slecht, totaal niet goed. De SR8002 was het al een heel stuk beter. Maar de Rotel doet het ook hier beter, een heel mooi laag, en ook de stem is veel beter.

Mijn mooie speaker kabel is wel te kort als ik hem in de kast te steken.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Mooie versterker hoor. Hier is het bij mij ook mee begonnen. (nou ja, de 1070 dan :-D)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: dmeerpa op januari 05, 2010, 20:06:32
De NAD C 275BEE haalt het bijlange niet van de SR8002, had ik niet verwacht.
Dit maal Seal 'Soul' opgelegd, track 01. A Change Is Gonna Come.

Het laag was gewoon slecht, totaal niet goed. De SR8002 was het al een heel stuk beter. Maar de Rotel doet het ook hier beter, een heel mooi laag, en ook de stem is veel beter.

Mijn mooie speaker kabel is wel te kort als ik hem in de kast te steken.
Rotel rules.

Sander.

dmeerpa

Heb het vrouwke ook aan een luistertest onderworpen. De NAD stak al in de doos, en staat reeds klaar om terug te keer.
Vrouwke vond het ook veel beter met de Rotel ten opzichte van de SR8002.
Ze vond haar CD van Seal veel zuiverder klinken.

Ik ga morgen de NAD terugdragen (als ik me niet te ziek voel, want ik voel me al de hele dag slap) en even horen hoeveel ik er nog van die 250 afkrijg voor de RB991 (ze hadden gezegd dat hij er al een tijdje stond en dat er over de prijs kon onderhandeld worden. Ik denk trouwens dat hij van 1997 is, dus 13jaar oud).

Nu juist nog zien hoe ik het oplos met de speaker kabel die is op het eerste zicht 10 à 20 cm te kort, als ik die EV rechts in de kast plaats.

Conclussie is , de ene eindversterker is beter, de andere slechter. Wil ik nog beter zal ik moeten kijken naar bijvoorbeel Classé CA-200 of CA-300, maar dan kom ik in de buurt van de 1500€, wat weer een verschil is met 200 à 250€. Nu kan ik eventueel nog een DAC erbij nemen. (stopt ook nooit hé)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Citaat van: dmeerpa op januari 05, 2010, 21:30:00
Heb het vrouwke ook aan een luistertest onderworpen. De NAD stak al in de doos, en staat reeds klaar om terug te keer.
Vrouwke vond het ook veel beter met de Rotel ten opzichte van de SR8002.
Ze vond haar CD van Seal veel zuiverder klinken.

Ik ga morgen de NAD terugdragen (als ik me niet te ziek voel, want ik voel me al de hele dag slap) en even horen hoeveel ik er nog van die 250 afkrijg voor de RB991 (ze hadden gezegd dat hij er al een tijdje stond en dat er over de prijs kon onderhandeld worden. Ik denk trouwens dat hij van 1997 is, dus 13jaar oud).

Nu juist nog zien hoe ik het oplos met de speaker kabel die is op het eerste zicht 10 à 20 cm te kort, als ik die EV rechts in de kast plaats.

Conclussie is , de ene eindversterker is beter, de andere slechter. Wil ik nog beter zal ik moeten kijken naar bijvoorbeel Classé CA-200 of CA-300, maar dan kom ik in de buurt van de 1500€, wat weer een verschil is met 200 à 250€. Nu kan ik eventueel nog een DAC erbij nemen. (stopt ook nooit hé)
Ik zou gewoon €220,- cash meenemen :wink:.

Sander.

Tigger

Ik zou toch eens gaan luisteren naar die Advance Acoustic..... Het zou je zo maar kunnen verbazen....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op januari 05, 2010, 22:22:47
Ik zou toch eens gaan luisteren naar die Advance Acoustic..... Het zou je zo maar kunnen verbazen....
Zien er echt  :kwijl: uit maar betreft reviews is het :cry:.

Sander.

Tigger

Dat zijn en blijven reviews....... Zelf een aantal keer een A A gehoord en dat klinkt toch echt wel machtig, hoor...
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op januari 05, 2010, 22:26:37
Dat zijn en blijven reviews....... Zelf een aantal keer een A A gehoord en dat klinkt toch echt wel machtig, hoor...
Is ook weer zo maar gebruikerservaringen zijn er ook niet/nauwelijks te vinden - zegt m.i. ook iets. Als het echt verborgen juweeltjes zouden zijn, dan waren er al lang meer over de toonbank gegaan 8-).

Sander.

Tigger

Onbekend maakt onbemind??? ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

dmeerpa

De winkel had De 406 van Audio Accoustic niet binnen. Er is wel al een nadeel mee, de mooi verlichte volume meter kan niet gedimt worden of uitgezet worden.

Ondertussen is de Rotel geintegreerd in de surround ik ga ik die een paar dagen testen. Daarnet bij het TV kijken is me opgevallen dat de 4 surrounds speakers veel nadrukkelijker aanwezig zijn als voordien. Ik gebruik bij TV steeds CS II cinema, moet ik morgen eens bekijken als ik niks aangepast heb. Maar ziet er goed uit.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Ik moet bekennen dat ik niet geheel verrast ben over de uitkomsten ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude