rotel

Gestart door mars, juni 16, 2007, 09:57:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

oi marco

aanstaande zondag niet, maar dan ben ik een paar zondagen op rij vrij!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

eindelijk even die dynaudio's aangeloten op de Rotel set ( ik had eerst studio de schop er aan hangen)
Ik denk dat ik op deze manier wel heeeeeeeeel snel problemen ga krijgen met de buren , ik woon immers in een huis uit 1870 en voor zover ik heb na kunnen gaan hadde zo toen nog geen rotel voor/eind combi met dynaudio's eraan :wink:

zo ik ga naar bed tot vanavond , mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

En?

Is er een vorm van scherpte in het hoog?
Hoe vind je het stereobeeld?
Gaat het lekker hard  HB HB HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

hoi

Ik vind de combi Rotel / dynaudio gewoon kloppen pompom. Ik heb de dynaudio's ook aan de Creek gehad en daar was het hoog te schel en klonk het wat metalig of zo iets dan , dit heeft volgens mij van alles te maken dat dynaudio over het algemaan een versterker nodig heeft die behoorlijk wat stroom kan leveren (Creek 10 amp , Rotel min 50 amp max current output)
Op rotel hebben geven de dyn's muziek weer met rust maar met heel veel autoriteit( zo mooi gezegd he :wink:) Ik vind het hoog dan ook niet te schel of zo iets , wat echter wel aan de hand is; namelijk de lage tonen hebben op deze combi wel wat last van de lange golf, m.a.w. je kamer moet groot genoeg zijn( je weet wel het zelfde effect zeg maar als bij concerten of house party's , daar heb je altijd van die gekken die met hun kop in een bassbin gaan hangen en daar nog mee wegkomen ook zonder gehoor beschadiging clown1)
Ik snap trouwens niet , wat sommige mensen op Rotel tegen hebben , ik vind wat nu gehoord heb van Rotel gewoon mooi, KLAAR! en je kan er ook een hele tijd naar luisteren zonder dat het gaat vermoeien( daat heb ik snel last van)
En of deze combi hard gaat?  hahaha believe me , loeihard HB ( maar het blijft ook tot hele hoge volumes netjes)

grtz mars

ps; nog een geinig voorbeeldje ; toen ik in dienst zat moesten we wel eens met een Carl Gustav schieten ( een terugstootloze vuurmond , een soort bazooka zeg maar)  nou als je dan maar zo dicht mogelijk met je kop tegen het wapen aan ging liggen tijdens het vuren , hadden je oren niks te verduren maar vanaf 1 meter kreeg je gehoor beschadiging en vloog alles wat los lag ( steentjes takjes enz enz)in een straal van  20 meter door de druk ( geluid) ongeveer 1 meter de lucht in!!  hahaha over hard gaan gesproken HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

O ja het stereo beeld :mrgreen:

mooi, breed, niet zo diep alleen , maar wel met een mooie focus in het midden ( maar dat is natuurlijk ook wel heel erg afhankelijk van je versterker)
Wel zoals je zelf al zegt met Rotel ; in youre face .  HB

grtz mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Leuke en goede omschrijving mars!  8-)
Ik kan mij er wel in vinden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

nou is mijn pioneer 504 tunert toch overleden geloof ik nopompom  dus ik heb gelijk de loge ( rotel rt1080 ) aangesloten , en wat denk je? Ik vind de pioneer tuner echt mooier klinken hahaha en mijn oude buurvrouw ook


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

alo

de rotel set en de dynaudio's zijn  de deur weer uit( naar hun echte baasje)
Ik zelf draai nu weer met een creek versterker , en die ga ik verkopen!
O ja en ik verkoop ook nog een Van den hul mainstream powerblock en een set audioquest king cobra interlinks.

Reden verkoop versterker?  Ik wil toch ook maar weer een losse voor en eind combi,  Hoewel de Creek wel een heel zuiver en audiofiel versterkertje is (  wat dat ook mag zijn :wink:)

grtz mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ga je over op Rotel mers?of word het weer een Marantz?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

ik weet het het nog niet margco , ben een beetje op zoek nu .
Eigenlijk zou er iets gemaakt moeten worden met het detail van de pm17 en de power en body van de zwaardere Rotel series
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Nou mers,het bestaat!!  :-D

Je hoeft in principe niet eens diep in de buidel te tasten daarvoor.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

euh ff denken :?  nee ik geef het op  :wink:  hahahaha  nee maar wat had jij in gedachten dan?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: mars op augustus 24, 2007, 08:34:11
euh ff denken :?  nee ik geef het op  :wink:  hahahaha  nee maar wat had jij in gedachten dan?

Ben ook wel benieuwd.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Nou is dat niet zo heel diep in de buidel tasten ook maar relatief,maar ik zat te denken aan een Nad 218 ev en een Marantz Model 3600 vv :-)
Naar mijn mening een combinatie waar een PM17 zich op stuk bijt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)