Marantz PM11s3 OPGELOST !!!

Gestart door AkTeVox, januari 04, 2015, 12:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Een belletje naar H&C kan nooit kwaad, en wat heb je dan 2 jaar garantie?
Dat is natuurlijk ook wel wat waard.

lo

3 jaar garantie op de premium lijn toch...
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

QuattroNL

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

schieper

#48
Nette verkoper!  Persoonlijk zou ik de mod ongedaan maken voor 2 tientjes en dan heb je een dijk van een versterker voor weinig[emoji1] je kan wel weer terug etc. Maar het leven moet vooruit. Soms hoort daar wat risico bij[emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

AkTeVox

#49
Mail Marantz Elst:

Beste Frank,

Dit kabeltje is niet als onderdeel leverbaar.
Gelieve het gehele apparaat bij ons ter reparatie aan te bieden s.v.p.

m.vr.gr.


Stel me de vraag hoe zij dit gaan herstellen als het kabeltje (part: W0027) niet leverbaar is.  :-o :-o :-o
Eveneens direct solderen op de print?  :no: :no: :no:

Blijven er nog 2 opties open:

- PM terug naar verkoper.
- Kabeltje deftig aan één zetten. (ondertussen verzonden).

Maurice

Audioservice leeft van reparaties, niet van verkoop van onderdelen. Dus zij kunnen het wss wel gewoon verkrijgen (als officiële marantz service center), maar niet verkopen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

hchifi.nl

Audioservice levert wel losse onderdelen.. mits ze ook los te bestellen zijn.
Ik heb daar al wel vaker spul los besteld.

Dus het kan goed dat ze het als los onderdeel niet zomaar kunnen bestellen.. :-(

ik zal zelf ook nog eens informeren voor je.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

QuattroNL

Kan best dat het kabeltje onderdeel is van een hele unit. Kom je bij auto's ook tegen.
Of dat AS van zo'n duur en jong apparaat eerst zelf wil zien wat er aan de hand is, ook ivm garantieclaims. Ik zou als reparatietoko ook wat argwanend zijn bij zo'n vraag/verzoek.

Ik zou de verkoper de kosten voor herstel bij AS laten betalen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

Citaat van: QuattroNL op januari 07, 2015, 19:31:09


Ik zou de verkoper de kosten voor herstel bij AS laten betalen.

Allemaal mooi en wel maar hoeveel verkopers zouden hun toestel terug nemen bij niet tevreden, laat staan een herstelling bekostigen.  :no: :no: :no:
Het 30kg wegende toestel heen & weer verzenden naar Marantz komt ongeveer neer op een kleine 100 euro + daarbovenop nog de herstelkosten wordt geen optie. Met verzenden heb ik sowieso geen goede ervaring. Verschillende malen ontving ik een beschadigd toestel. 
Ik heb mijn repair skills en 2 kabeltjes netjes 1 op 1 opnieuw aan elkaar zetten is een fluitje van een cent. Mocht het alsnog niet lukken (kans 1/100) zet ik hem terug naar de modificatie en kan hij terug naar de vorige eigenaar. Dit is nou eenmaal het risico van een 2de hands toestel. Anyway 2k voor dit bakbeest ondanks de mod. blijft toch nog steeds een koopje.  :yes: :yes: :yes:

TurboMarco

De keuze lijkt mij dan ook niet te ingewikkeld , zorg dat je die bypass naar EQ door middel van dat lullige kabeltje verwijderd en voor die paar knaken deze weer terug zet naar origineel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Citaat van: AkTeVox op januari 07, 2015, 21:38:52
Allemaal mooi en wel maar hoeveel verkopers zouden hun toestel terug nemen bij niet tevreden, laat staan een herstelling bekostigen.  :no: :no: :no:
Het 30kg wegende toestel heen & weer verzenden naar Marantz komt ongeveer neer op een kleine 100 euro + daarbovenop nog de herstelkosten wordt geen optie.
:gp:

Helemaal mee eens hoor.
En helemaal als je zelf een kabeltje in elkaar kan smurfen  clown1  hello
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

Citaat van: Maurice op januari 07, 2015, 17:46:09
Audioservice leeft van reparaties, niet van verkoop van onderdelen. Dus zij kunnen het wss wel gewoon verkrijgen (als officiële marantz service center), maar niet verkopen.

Het kabeltje is ECHT niet verkrijgbaar volgens AS. Gaat (in principe) nooit stuk en is bijgevolg GEEN spare part.  :wink:

AkTeVox

#57
Vandaag het kabeltje mogen ontvangen. Het aan elkaar zetten was piece of cake maar daarmee dit de versterker het nog niet.  :-( :-( :-(
Na het verwijderen van de achterste eindtrap werd duidelijk dat er 2 baantjes op de voorversterker print moedwillig werd onderbroken. De "technieker" dit deed vermoedelijk om de bypass te kunnen laten werken.  violent1 violent1 violent1 violent1
Printbaantjes verbonden & eindtrap module er terug in en ja hoor de PM11 doet het terug zoals het hoort.   :wink:

Eind goed al goed.  :-D :-D :-D

QuattroNL

't Kost even wat moeite maar dan heb je uiteindelijk ook wat  pompom

Nu eindelijk lekker genieten!  HB
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op januari 13, 2015, 19:28:06
Vandaag het kabeltje mogen ontvangen. Het aan elkaar zetten was piece of cake maar daarmee dit de versterker het nog niet.  :-( :-( :-(
Na het verwijderen van de achterste eindtrap werd duidelijk dat er 2 baantjes op de voorversterker print moedwillig werd onderbroken. De "technieker" dit deed vermoedelijk om de bypass te kunnen laten werken.  violent1 violent1 violent1 violent1
Printbaantjes verbonden & eindtrap module er terug in en ja hoor de PM11 doet het terug zoals het hoort.   :wink:

Eind goed al goed.  :-D :-D :-D
:wav: Geweldig Frank, en nu maar lekker genieten. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *