audiofiele portable voor 24/96 files

Gestart door Zoldar, maart 30, 2012, 13:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Wat voor koptelefoon gebruik je erbij?
Is natuurlijk ook erg bepalend voor het geluid.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

nu nog de standaart oordopjes totdat ik het verloop stekkertje voor de AKG-K701 heb gevonden  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op oktober 11, 2012, 19:31:40
nu nog de standaart oordopjes totdat ik het verloop stekkertje voor de AKG-K701 heb gevonden  :evil:

je hebt ook op accu leuke/mooie headphone amps voor 35 euro geloof ik ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

O.K. de bijgeleverde earbuds zijn crap. Dat is al het slechte wat ik kan verzinnen.

Het is een uber simple spelertje met een overzichtelijk schermpje.
Hij speelt FLAC af. Geen 24 bit of hogere sample rates.
Normaal als je zo iets als een AKG-K701 op een ipod of iets dergelijks aansluit heb je te weinig volume of het zaakje stort in elkaar. Niet deze sansa clip+, speelt heel erg goed, neutraal en ook op vol volume blijft alles strak. Bass is lekker punchy en strak, midden en hoog goed open en airy. Wordt niet schell. Ten opzichte van een Graham Slee koptelfoon amp met een Marantz DV-8300 is er iets minder volle bass en warmte in het middengebied en het hoog is wat meer uitgelicht. Het loont om hier een paar goede earbuds op aan te sluiten.

Best 30 euro spend.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Citaat van: Zoldar op oktober 11, 2012, 19:31:40
nu nog de standaart oordopjes totdat ik het verloop stekkertje voor de AKG-K701 heb gevonden  :evil:

Hmm ik vraag me af of dat een beetje gaat werken. Ik krijg de 701 echt niet zo lekker aan het klinken aan portable audio.

Zoldar

Ik sta er ook wat van te kijken. Kijk het houd niet over qua gain maar het vervormd niet bij volledig volume. Dat was bij mijn Ipod wel anders. Qua volume is het net ok. Maar goed daar is het ook niet voor gemaakt.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Ipod klinkt over het algemeen verschrikkelijk.

Ben wel fan van de Sandisk. M'n moeder heeft er een. Mijn vriendin een Creative, ook prima. Ikzelf een Rio Karma maar de batterij is niet zo best meer. Met een uurtje is ie leeg.