Bi-ampen met een Rotel rb-985

Gestart door Mexicaanse Hond, december 14, 2010, 14:49:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

.

De overige berichten van mexicaanse hond zijn door mij verwijderd omdat de inhoud door hemzelf verwijderd is ,en berichten zonder inhoud nemen onnodig ruimte in

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 14:49:44
Ik wil eens proberen of mijn Xanadu 17 E's profiteren van meer stroom. Nu had ik bedacht om daarvoor vier van de vijf kanalen van een Rotel rb-985 te gebruiken. Maar dan moet je de twee uitgangen van een stereo-vv vertakken naar vier. Hoe doe je dat?

DTS met Stereo kruisen is niet autofiel  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#2
Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 14:49:44
Ik wil eens proberen of mijn Xanadu 17 E's profiteren van meer stroom. Nu had ik bedacht om daarvoor vier van de vijf kanalen van een Rotel rb-985 te gebruiken. Maar dan moet je de twee uitgangen van een stereo-vv vertakken naar vier. Hoe doe je dat? Of zitten er dubbele uitgangen op een stereo vv. Ik heb altijd met een geïntegreerde versterker gespeeld, dat merken jullie wel.  :roll:

Volgens mij gaat het hiermee lastig worden
Ben al aan het zoeken googlen en bellen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zie ook niks staan in de handleiding over bi ampen


vaak zit er op Rotel een schakel functie maar deze was speciaal gemaakt voor de bijbehorende voorversterker/processor


wat voor voorversterker heb nu dan ?


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 15:05:16
Ik heb geen stereo vv, wel een NAD 910 Processor. Ik zat me alleen te bedenken of bi-ampen op zo'n manier zou gaan en of er daarvoor vier uitgangen op een stereo vv zitten?

Nee

vaak worden ze via een schakel omgezet of heb je er 2 nodig (2x mono)

eigenlijk is biampen 2 x mono

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

of het moet een echte 4 kanaals zijn zoals de SONY (geen ES ook al heeft die houten panelen) TA-N220



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 15:15:21
Ja, 2 x mono per luidspreker. Of heb ik het begrip bi-ampen nooit goed begrepen?

Sommige recievers van Marantz hebben een soort van biamping functie maar echt biampen is met 2 gescheiden versterkers eigen voeding etc.etc. echt audiofiel mmmmm

waarom verkoop je die Rotel niet die brengt nog wel wat op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

volgens mij is het heel simpel.

Je pakt 2 chinch splitters (voor subwoofer) die sluit je aan op links surround en links front. Daar doe je de linker chinch kabel uit je voorversterker in. Zo ook met rechts

Neem je links en rechts de fronts voor de bass en de surrounds voor de high en mid

grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

lang leve de splitters :)

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Zo is het niet de bedoeling en werkt het ook niet helemaal goed, je krijgt wel geluid maar niet de juiste spanning naar de eindbak vanaf de voorversterker

Dus weet je niet of het een verbetering is naar mijn mening maar ik kan er naast zitten maar het word zo knullig met die verloopjes 





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 14, 2010, 15:23:51
Ja, niets voor jou? Echt een jwx-oplossing.  :wink:

kost dat?

en wat kan je inruilen bij Music at the Pawnshop in Houten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#11
Maar wat is er mis met deze stroomvreter



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

nou als het bij een sub werkt,

maar je kan ook een goede kwaliteits interlink zo laten maken. Ik zie daar zo het probleem niet in.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: thepioneer op december 14, 2010, 16:42:05
nou als het bij een sub werkt,

maar je kan ook een goede kwaliteits interlink zo laten maken. Ik zie daar zo het probleem niet in.


Gaat niet om de interlink maar het klopt niet zoals ik al zei als je 10 Volt uitstuurt naar een 1 eindversterker en je gaat splitsen naar 2 ga je ergens wat verliezen

Als je van verloopjes kan genieten dan moet men het absoluut doen

Maar kan je ook (THE PIONEER) onderbouwen waarom het wel zou kunnen werken daar hebben we wat aan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.