Beste/mooiste combinatie (qua muziek)? - update

Gestart door LeCram, juli 14, 2014, 22:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

ik ben het wel met je eens hoor dat een nette mp3 niet mteen heel slecht klinkt, maar het is voor mij meer een principe kwestie, ik wel het gewoon bit voor bit binnen halen.

zo heb ik net de pink floyd high rez versie binnen van division bell in 5,1. deze is 24 bit/96 khz versie. staat op flac. maar daar kon mijn streamer niets mee.

met foobar weer terug gezet naar wav en hoppa spelen maar.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

LeCram

Ok, even de volgende situatie:
Als ik de Sonos (die ik gebruik voor internetradio en afspelen van muziek v.d. NAS), via de dig out op de dig. in van de SA-KI aansluit (en de SA dan op de PM), kan ik dan FLAC afspelen?
Ik vraag dit omdat mijn UD5007 dit wel kan en de UD7006 van Williamb niet.
Heb de voorkeur voor de Sonos boven de NA, vanwege de bediening (app via mobiel/tablet) en evt. een Play3/5 voor de slaapkamer.

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

LeCram

Update:
NA wordt het niet, vind de zenders zoeken en bladeren in de muziek op de nas, niet echt gebruikersvriendelijk op dat kleine display(heb de ervaring met de NR1603).
SA wordt het ook niet, vind 800 euro een beetje veel voor een apparaat dat dan geen blurays af kan spelen, of moet de UD er bij houden, maar dan nog.
Nu ik de Sonos Connect een weekje heb, vind ik het toch wel gebruiksvriendelijk. Makkelijk via smartphone/tablet zenders zoeken of bladeren door de muziekcollectie op de NAS.
Vond de geluidskwaliteit toch net niet, omdat de PM geen dig ingangen heeft, moet ik de Sonos analoog op de PM aansluiten. Misschien is de DAC van de Sonos niet echt geweldig.
Dus ik dacht, een externe DAC! Heb de Musical Fidelity V90 DAC besteld, makkelijk dat internet, bevalt het niet, kun je het altijd weer terug sturen.
Voordeel van deze DAC is dat ie 2 dig. ingangen heeft, 1 voor de TV en 1 voor de Sonos.
Wat een genot! 's Avonds luister ik graag naar smooth jazz. Wat klonken de piano en gitaar helder/zuiver! En ook meer en mooiere bas.  :yes:
Komt dat nu echt door dat kleine kastje? Ik hoor sommigen denken, en ik dacht het zelf ook, dit is de wens van de gedachte! Als je iets wilt horen, dan hoor je het ook.
Om dit te "testen", heb ik de Sonos op 2 manieren met de PM verbonden.
Sonos > analoog > PM
Sonos > dig > MF dac > analoog > PM
Op deze manier kon ik dus schakelen om het verschil evt. te kunnen horen. En het verschil is er wel degelijk!
Blijf deze week nog even schakelen om de verschillen te horen. Blijft dat in het voordeel van de MF V90, dan is het een blijvertje.
Om het plaatje compleet te maken, wil ik deze week nog een Play3 bestellen voor de slaapkamer, om 's avonds heerlijk met smooth jazz in slaap te vallen.
Ben al 4 jaar gescheiden, dus je moet toch wat, he.  :-P
Tot zover.

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

xander32

Topictitel:  "Beste, mooiste combinatie qua muziek" ...

... en uiteindelijk primair een keuze gemaakt gebasseerd op gebruiksgemak (leuke app) en euris :roll: (?)