U2 komt weer in de Arena

Gestart door Marantz 81, maart 10, 2009, 20:14:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Hallo  :-D

las het vanmiddag al in de krant  20 juli zal  U2 weer een eenmalig concert geven in de amsterdam Arena  :-)

ik heb zelf al een kaartje ga met men neef en zijn tante ,hij is lid van de fanclub  en ik vindt het zelf ook waanzinnig goed  HB  :yes: :-D

groeten Arjan  byebye

Jeroen

Ja die komen in de Arena ja en daar ben ik bij pompom pompom pompom. Ik heb ook kaarten besteld HB HB HB via U2.com.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

WimPeu

Bands in de Arena :no:  No way dat ik geld betaal om me daar met een verrekijker te ergeren aan kleine poppetjes met een K geluid. Galm galm galm....

Ik weet dat U2 niet meer in Paradiso komt maar ga dan naar het Golffert park ofzo dan heb je iig niet die metalen galm.

Ik heb U2 1 keer gezien. Ergens in 1983/84 in de Martinihal in Groningen. Het was niet eens uitverkocht. De WAR tour. Beter dan dat wordt het toch nooit meer. (Zei de ouwe .... :wink:)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Jeroen

Ik denk dat ze in de Arena komen vanwege hun nieuwe podium (360 graden rondom). Zo heet hun nieuwe tour ook 360graden. Is echt wel vet (zie U2.com) ik vind de Arena ook niks maar als je op veld staat en het geluid knalt eruit hoor je niet echt verschil als je bovenin zit ja dan is het helemaal niks.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

vielzweck

Ik heb u2 4 maal gezien.

Vanaf hun eerste concert (als broekjes) op het europese vasteland, daarnaast hun concert met bb. king en nog 2 maal.

1 keer daarvan was in de arena. :no: :no:

schreeuwen modus aan:

NOOIT MEER!!!!

schreeuwen modus uit.

En ik leg het probleem  niet bij de Arena, ik leg het probleem bij U2.

Hoe haal je het in je hoofd om telkens weer in zo schandalige aucoustische ruimte op te treden???
Let wel ik heb het niet over een beginnend bandje maar over een topband die er vaak genoeg heeft opgetreden om te kunnen weten wat voor acoustische bende het daar is, en die onverwaardelijk(!) eisen kan stellen aan hun ruimte waar ze optreden en dat dus niet doen.
Geloof maar niet dat een top klassiek-orkest zich ooit zal lenen om op te treden in een concertzaal die volledig ongeschikt is.
Dat heeft met vakmanschap te maken en of je je fans serieus neemt.

Sorry dat moest me gewoon even van het hart.............

Neemt niet weg dat U2 een uitstekende cd heeft gemaakt.




Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Marvin

ze gaan naar de Arena om zo veel mogelijk fans te bereiken en zo snel mogelijk de zakken te vullen...  :wink:
elk zichzelf respecterend artiest zal de Arena mijden...
al is het met de nieuwe installatie een stuk verbeterd in de Arena, het blijft een verschrikkelijke akoestiek.
maar om een groot publiek te kunnen trekken is de Arena natuurlijk erg handig...
3 optredens in de Arena staat ongeveer gelijk aan 3 weken Heineken Music Hall.
die zit ernaast en is bedacht om geluid tot z'n recht te laten komen, enkel passen daar maar iets van 5000 mensen in...

Jeroen

Hier ben ik het niet mee eens, U2 zelf bemoeid zich niet met waar ze op treden dat word voor hun gedaan. Tevens is het zo dat openlucht concerten nu steeds minder worden vanwege geluidsoverlast (behalve pinkpop dan). Je moet ook rekening houden dat de kuip aan veroudering ondergaat en op de manier zoals nu gaan toeren past ook weer niet in het goffert park.
Let wel ik ben ook niet gecharmeerd van de Arena maar ja als je fan bent dan volg je gewoon.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Marvin

gelukkig vind ik het ook nog eens ruk muziek...  clown1

vielzweck

Citaat van: Jeroen op maart 11, 2009, 16:22:34
Hier ben ik het niet mee eens, U2 zelf bemoeid zich niet met waar ze op treden dat word voor hun gedaan. Tevens is het zo dat openlucht concerten nu steeds minder worden vanwege geluidsoverlast (behalve pinkpop dan). Je moet ook rekening houden dat de kuip aan veroudering ondergaat en op de manier zoals nu gaan toeren past ook weer niet in het goffert park.
Let wel ik ben ook niet gecharmeerd van de Arena maar ja als je fan bent dan volg je gewoon.


Ben ik niet met je eens   :-)

Als u2 met z'n management afspreekt dat ze in zaal x niet optreden dan wordt er in zaal x niet opgetreden.

Popconcerten buiten en geluidsoverlast.
De lijst met openluchtconcerten in Europa is een lange lijst. Ik heb honderden bands gezien en een flink gedeelte van internationale faam en voor 90% openluchtconcerten.
Ik zou er ook dit jaar in een cirkel van 300 kilometer vele 10tallen aan toe kunnen voegen.

Ik maak me over U2 geen zorgen de fans blijven komen ik had hen(de fans) alleen een geschikt lokaal gegund om van hun favorieten te genieten.

Mocht je gaan dan gun ik je een geweldig concert met goede accoustiek. (dat gun ik u2 overigens ook)

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

vielzweck

Citaat van: marvin op maart 11, 2009, 16:27:32
gelukkig vind ik het ook nog eens ruk muziek...  clown1

verleden tijd van rock muziek?  :evil:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Marvin


Marantz 81

nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover  hello :yes: :-D

WimPeu

#12
Citaat van: marvin op maart 11, 2009, 12:13:39
ze gaan naar de Arena om zo veel mogelijk fans te bereiken en zo snel mogelijk de zakken te vullen...  :wink:
elk zichzelf respecterend artiest zal de Arena mijden...
al is het met de nieuwe installatie een stuk verbeterd in de Arena, het blijft een verschrikkelijke akoestiek.
maar om een groot publiek te kunnen trekken is de Arena natuurlijk erg handig...
3 optredens in de Arena staat ongeveer gelijk aan 3 weken Heineken Music Hall.
die zit ernaast en is bedacht om geluid tot z'n recht te laten komen, enkel passen daar maar iets van 5000 mensen in...


Waar was dance valley ook alweer???  :wink: Dat was toch ook niet in HMH?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Lapti

Citaat van: WimPeu op juli 18, 2009, 13:33:14
Waar was dance valley ook alweer???  :wink: Dat was toch ook niet in HMH?

Mja bij dance valley is het alleen van belang dat je boem-tisch-boem-tisch-boem-tisch hoort, dat klinkt overal wel behoorlijk  :wink:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Marvin

dat is dus gewoon niet waar...
ook Dance feesten hebben een goede akoestiek nodig.
het maakt de speaker en de geluidsgolf niet uit welke muziekstroming er door de ruimte gestuurd moet worden.
ze hebben hetzelfde karakter, ....

daarbij is Dance Valley een goed voorbeeld, de open-stage's hebben het mooiste geluid.
geen reflectie's, -en een natuurlijke demping plus uitsterving.