Server disconnected tewijl hij wel netwerk ziet!!

Gestart door Adriaan, oktober 27, 2012, 12:31:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adriaan

Wie kan mij ook met dit probleem helpen!!!! ik, Adriaan, heb al een uitgebreide probleem gepost, maar dit is zonder Airplay dus gewoon aanzetten en met de meegeleverde afstandsbediening....
Als ik 's morgens internet radio wil spelen geeft hij aan dat de "Server disconnected" is, alle andere apparatuur werkt wel, dus er is wel internet.
Als ik de stekker (RJ45) van netwerk eruit trek meld de Receiver dat er geen netwerk verbinding is, dus hij ziet netwerk maar kan internet radio niet opstarten.
ik zie bv:
Queen, Server disconnected, Christina, Server disconnected, Anouk, Server disconnected, enz.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Het is een Marantz SR5006
Groetjes Adriaan


Faxe

Via airplay kun je via je eigen netwerk wel muziek naar je reciever streamen? Als dit wel werkt en internet radio niet ligt het wellicht aan je modem/router waarmee je verbinding maakt met het internet.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Adriaan

Beste Vlearmoes, ik heb het IP adres al vast gezet, Faxe zegt wellicht je router/modem deze is de 3e die ik net nieuw heb de 1e kon geen Windows 7 aan de 2e was niet stabiel voor mijn beveiligingscamera's en kon ook niet samen werken met mijn Mediaserver, dus ben ik overgeschakeld naar glasvezel en heb nu de nieuwste ExperiBox v8 ik heb wel mijn Marantz op een Switchbox/Router die weer naar de ExperiaBox gaat, moet ik de Marantz dan rechtstreeks op de ExperiaBox zetten, hoop van niet want ik heb geen poorten meer over.
Sattie ik zal ook de vraag stellen aan mijn dealer, intussen hoop ik dat er van de leden van dit Forom een oplossing komt, vaak gaat dat sneller, ik heb mijn TV naar de dealer gestuurd en heb ik nu na 5 weken nog niet retour, vaak gebeld en iedere keer zijn ze ermee bezig, dus dealers ben ik niet meer zo content mee.
wie weet wat ik nog meer kan proberen???

Faxe

Je zou eens de Marantz rechtstreeks aan kunnen sluiten op je Experiabox. Misschien werkt dat wel. Heb zelf sinds vrijdag ook glasvezel van XS4ALL. Het fritzbox modem wat zij leveren werkt probleemloos met mijn Marantz.