Geen tv beeld via NR 1603

Gestart door Colargol, augustus 23, 2023, 12:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#30
Wat ook een optie is de AVR en TV resetten en dan opnieuw beginnen.

Maar dan wel weer alle hdmi bronnen aan de TV.

Colargol

Citaat van: CBdicX op september 09, 2023, 11:10:28Ook dient de TV op externe audio gezet te worden, anders blijven de TV speakers actief.

Dit staat op externe audio

Bronnen schakelen doe je via de TV, niet de AVR, zo heb ik het ook.
Dan zou het moeten werken.

Maar het belangrijkste, TV audio moet Arc zijn !!

Ik heb alleen de optie bij TV Audio  HDMI ---- en bij digital: OPT - Geen- COAX

CBdicX

#32
Citaat van: Colargol op september 09, 2023, 16:32:37Ik heb alleen de optie bij TV Audio  HDMI ---- en bij digital: OPT - Geen- COAX

Die streepjes betekent dat er niets is toegewezen aan die input, dat dien jij zelf te doen.
Het staat dus nog open voor TV audio, Optical of Arc.
Als je Arc activeert staat TV audio automatisch op Arc, en staat op de plek van de streepjes, arc

Je bent er bijna.......🎶😀

Colargol

De vraag is dan nu nog: hoe activeer ik ARC op de receiver.

Het lijkt zo simpel. HDMI kabel in de TV EARC aansluiting en in de monitor out van de receiver

CBdicX

#34
Citaat van: Colargol op september 09, 2023, 21:32:52De vraag is dan nu nog: hoe activeer ik ARC op de receiver.

Het lijkt zo simpel. HDMI kabel in de TV EARC aansluiting en in de monitor out van de receiver

HDMI control moet aan staan in de Marantz, dat activeert Arc, en dan Arc aan in de TV, als dat er is, meestal wel.

Ik zie dat ik eerder vertelde HDMI control uit te zetten, maar dat is voor avr's die een specifieke Arc aan/uit hebben, wat de 1603 niet heeft lees ik.
Excuus voor de verwarring, ik raak ook wel eens het spoor kwijt tussen alle modellen......😟

Colargol

Het schijnt dat het nu is opgelost.
Gisteren weer een hele tijd aan het stoeien geweest  :yes:

De instellingen stonden al op HDMI ARC aan.

En ineens werkte het  hello

Ik heb een 4k hdmi kabel op de uitgang van de receiver gezet en ineens zowel beeld als geluid.
Ik had hier een gewone hdmi kabel op aangesloten en kreeg toen alleen maar geluid, heel apart.

De gewone hdmi kabel aangesloten op de tv en de blu ray en dat geeft beeld en geluid (via de receiver).

Nu nog even aankijken of het geluid nog wel valt  :angel: , maar gisteravond in ieder geval niet. byebye

CBdicX

#36
Citaat van: Colargol op september 11, 2023, 16:45:21Het schijnt dat het nu is opgelost.
Gisteren weer een hele tijd aan het stoeien geweest  :yes:

De instellingen stonden al op HDMI ARC aan.

En ineens werkte het  hello

Ik heb een 4k hdmi kabel op de uitgang van de receiver gezet en ineens zowel beeld als geluid.
Ik had hier een gewone hdmi kabel op aangesloten en kreeg toen alleen maar geluid, heel apart.

De gewone hdmi kabel aangesloten op de tv en de blu ray en dat geeft beeld en geluid (via de receiver).

Nu nog even aankijken of het geluid nog wel valt  :angel: , maar gisteravond in ieder geval niet. byebye

Goed dat het eindelijk werkt !!

Maar,
voordat iedereen naar de winkel holt en een "4K" HDMI kabel gaat kopen, niet doen, die kabels zijn marketing BS en niet nodig voor een huiskamer HT omgeving.
Iedere 1080P High Speed HDMI 1.4 kabel (al sinds 2009 op de markt) en 2.0 (2013), werkt voor 4K, ARC, Dolby Atmos, DTSX.

High Speed (HDMI 1.4) = 10.2Gbps (voldoende voor 1080P en 4K, en al het andere audio gedoe)
Premium High Speed (HDMI 2.0) = 18Gbps
Ultra High Speed (HDMI 2.1)  = 48Gbps

Fijn voor je dat het nu werkt  hello

Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl