Geen tv beeld via NR 1603

Gestart door Colargol, augustus 23, 2023, 12:57:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op september 02, 2023, 12:22:22Het blijft stil ?????

AAAAaaaaaaaaaaaa.............................

Hoewie Loewie

Ik denk dat de NR in de kliko ligt..........  :?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op september 02, 2023, 13:31:25Ik denk dat de NR in de kliko ligt..........  :?

Tja, ik zou de NR hoe dan ook, ook in de kliko pleuren.....  :-D

Colargol

Citaat van: RHK op augustus 30, 2023, 20:13:32Alles afkoppelen, alleen de KPN box met HDMI naar de tv HDMI in. Vanaf de tv optisch uit naar de de 1603 optisch in en dan eens kijken wat er gebeurt.

Helaas ook dan valt het geluid weg.

Maar.... volgens mij heb ik het gevonden. Zou te maken kunnen hebben met de kpn tv box. Ik zie als ik daarop zoek heel veel klachten hierover.

Had de tv box op passthrough staan, heb deze daarna op automatisch gezet en nog steeds viel het geluid weg.
Nu op dolby digital gezet en even aankijken hoe het dan gaat.

Trouwens blu ray viel ook weg eergisteren en dat heeft dan volgens mij weer niet te maken met de kpn tv box.

Is het niet mogelijk om de uitgang hdmi (arc out) op de Marantz te gebruiken ipv de optical?

CBdicX

#19
Citaat van: Colargol op september 02, 2023, 14:26:22Helaas ook dan valt het geluid weg.

Maar.... volgens mij heb ik het gevonden. Zou te maken kunnen hebben met de kpn tv box. Ik zie als ik daarop zoek heel veel klachten hierover.

Had de tv box op passthrough staan, heb deze daarna op automatisch gezet en nog steeds viel het geluid weg.
Nu op dolby digital gezet en even aankijken hoe het dan gaat.

Trouwens blu ray viel ook weg eergisteren en dat heeft dan volgens mij weer niet te maken met de kpn tv box.

Is het niet mogelijk om de uitgang hdmi (arc out) op de Marantz te gebruiken ipv de optical?

Het klopt dat KPN een bron van storing is, maar dat is Ziggo ook.
Daarom ben ik overgestapt naar NLziet.....
Maar jij zegt dat je de storing ook met BD hebt, dan is er iets anders aan de hand.

Dat Optical stoort is niet normaal, die doet het altijd, en er zit nooit, echt nooit, storing in !!
Optical is de meest betrouwbare digitale verbindingen.
En waarom, omdat er geen electrisch geleidende verbinding word gemaakt tussen 2 apparaten, wat met alle andere aansluitingen wel het geval is.
Soort dit of valt het uit, dan wat anders aan de hand.

En ja, ARC kan, maar krijg nu het idee dat ik in herhaling val

Even kort dan,

1) HDMI in ARC AVR, en ARC TV 
>> en wel de ARC HDMI gebruiken anders blijft het stil, ARC heeft vaak een witte HDMI ingang op de AVR !!

2) TV ARC aan

3) AVR op TV Audio

En hoppa, geluid.......... (als alles werkt zoals het zou moeten)

Colargol

Bedankt  CBdicX ik ga het morgen nog een keer proberen

CBdicX

Citaat van: Colargol op september 05, 2023, 19:59:37Bedankt  CBdicX ik ga het morgen nog een keer proberen

Ben benieuwd.....

Colargol

Citaat van: CBdicX op september 05, 2023, 20:14:30Ben benieuwd.....

Ik geef het op. HDMI aangesloten op tv HDMI3 naar HDMI ARC op de receiver.
Geen geluid.
Blu Ray verwijderd van HDMI 2 op de TV en aangesloten op receiver blu ray in.
Wel geluid geen beeld.

Nu audio maar weer aangesloten op digital optical, geluid van blu ray valt ongeveer 20 seconden weer weg.

Ik heb 2 foto's gemaakt maar kan deze blijkbaar niet uploaden.

Bedankt voor de antwoorden en moeite die jullie erin gestoken hebben

CBdicX

#23
HDMI (e)Arc is (meestal) hdmi 2...
Arc gebruik geeft geen beeld, alleen geluid.

Colargol

HDMI 1 en 2 zijn bij mij EARC 4K en HDMI3 en 4 = ARC

CBdicX

#25
Citaat van: Colargol op september 06, 2023, 19:45:44HDMI 1 en 2 zijn bij mij EARC 4K en HDMI3 en 4 = ARC

Volgens deze beschrijving zijn alle 4 ARC en alleen HDMI 2 eArc.
Dit doet Philips dan iets anders als de andere merken.
Zou je een Atmos - DTSX - TreuHD of HD Master signaal door 1-3 en 4 sturen, hoor je niets !
ARC doet max DD+, ik zou dan HDMI 2 eArc gebruiken, die doet het op alles.

Rear connections comprise four HDMI inputs, all of which are ARC enabled, with eARC on HDMI 2.
HDMI 1 and 2 are 4K 120Hz compliant.
There's also a digital optical audio output, subwoofer pre-out, a trio of USB ports, and Ethernet to support Bluetooth and Wi-Fi.

Colargol

HDMI KPN TV box aangesloten op tv HDMI2 EARC naar HDMI ARC op de receiver.
Geen geluid.
Blu Ray verwijderd van HDMI 2 op de TV en aangesloten op receiver blu ray in.
Wel geluid geen beeld.

Helaas hetzelfde effect

CBdicX

#27
Citaat van: Colargol op september 08, 2023, 20:23:51HDMI KPN TV box aangesloten op tv HDMI2 EARC naar HDMI ARC op de receiver.
Geen geluid.
Blu Ray verwijderd van HDMI 2 op de TV en aangesloten op receiver blu ray in.
Wel geluid geen beeld.

Helaas hetzelfde effect

Heb je na het wisselen wel de AVR en TV opnieuw opgestart ?
En dan eerst de TV aan, en daarna de AVR, want die dient het ARC "vlaggetje" van de TV te ontvangen, en dat gaat alleen als eerst de TV opgestart is.

Heb je wel geluid en beeld als je alles op de TV zet en de speakers van de TV gebruikt ?

Colargol

#28
Citaat van: CBdicX op september 08, 2023, 20:32:35Heb je na het wisselen wel de AVR en TV opnieuw opgestart ?
En dan eerst de TV aan, en daarna de AVR, want die dient het ARC "vlaggetje" van de TV te ontvangen, en dat gaat alleen als eerst de TV opgestart is.  Ja ook gedaan

Heb je wel geluid en beeld als je alles op de TV zet en de speakers van de TV gebruikt ?
Ja dit werkt wel

Ik heb zoveel geprobeerd, er zijn zoveel instellingen ook op de tv dat ik het niet eens meer weet.

Het is me nu gelukt om foto's te maken zoals de instellingen op de NR1603 nu staan.

Voor de blu ray krijg ik wel geluid als ik de ingang blu ray gebruik op de receiver maar geen beeld dan verschijnt afbeelding 2. HDMI aux dan gezet op hdmi 2 ipv hdmi 6


CBdicX

#29
Citaat van: Colargol op september 09, 2023, 10:47:23Ja dit werkt wel

Ik heb zoveel geprobeerd, er zijn zoveel instellingen ook op de tv dat ik het niet eens meer weet.

Het is me nu gelukt om foto's te maken zoals de instellingen op de NR1603 nu staan.

Voor de blu ray krijg ik wel geluid als ik de ingang blu ray gebruik op de receiver maar geen beeld dan verschijnt afbeelding 2. HDMI aux dan gezet op hdmi 2 ipv hdmi 6



Ik denk het probleem te zien, TV audio staat op Optic, dat moet Arc  zijn, zo krijg je geen geluid via HDMI.

Als je nu alle bronnen aan de TV laat, want die werken nu, dan hoeft er maar 1 HDMI kabel tussen de TV en AVR, wel via de Arc poorten.

Dan de TV en AVR op Arc, of alleen de AVR, maar dat ligt aan de TV, dat wisselt.
Ook dient de TV op externe audio gezet te worden, anders blijven de TV speakers actief.

Bronnen schakelen doe je via de TV, niet de AVR, zo heb ik het ook.
Dan zou het moeten werken.

Maar het belangrijkste, TV audio moet Arc zijn !!