Kanaal afregel foutje met de Cinema 40 ??

Gestart door CBdicX, juli 25, 2023, 08:44:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Alle speaker uitgangen zouden een gelijke dB moeten hebben.
Echter de Hight Rear Links is bij mij +/- 1.5/2.0 dB zachter  :-o
Dat viel mij op omdat alle Hight speakers weer achter de TV hangen (sorry), Front Hight een hoek van 10 graden, Rear Hight een hoek van 20 graden, maar alle speaker hangen in een gebied van 1,5 meter.

Dan zou je verwachten dat ze op een 0.5 to 1 dB verschil per speaker ingesteld worden.
Dat is ook zo voor 3 stuks.
Die Hight Rear Left wordt op +2 dB tov de andere speakers neer gezet.
Ik dacht even dat het aan de speaker lag, maar als ik dan een andere Hight speaker in die uitgang doe wordt ook die 2 dB harder gezet dan de rest.
Als ik alle Hight kanalen op 0 dB zet en er langs loop, klinkt HRL ook wat zachter dan de rest.

Viel mij nooit op als de speakers in 4 verschillende hoeken van de kamer hangen en er vaak behoorlijke dB verschillen kunnen zijn.
In dit geval is die uitgang gewoon 2 dB te laag afgeregeld, geen probleem maar wel vreemd....

RHK

Met inmeten wordt ook de reflectie gemeten, hoeft maar een paar graden te schelen en je hebt x afstand een verschil.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op juli 25, 2023, 12:08:45Met inmeten wordt ook de reflectie gemeten, hoeft maar een paar graden te schelen en je hebt x afstand een verschil.

Dat begrijp ik, maar als je op dat kanaal een speaker zet die zeg -1 krijgt, opnieuw inmeten en dan +2 krijgt, dus op dezelfde plek, dan is er toch iets met dat kanaal aan de hand.

RHK

#3
Citaat van: CBdicX op juli 25, 2023, 13:03:58Dat begrijp ik, maar als je op dat kanaal een speaker zet die zeg -1 krijgt, opnieuw inmeten en dan +2 krijgt, dus op dezelfde plek, dan is er toch iets met dat kanaal aan de hand.

Misschien komt het wel door je gehele opstelling, waarvan ook speakers achter je tv hangen. Mogelijk raakt de software in de eindberekening van de totale meetresultaten daardoor in de war. Het blijft een meetprogramma, gevoed door meet en ontwikkelresultaten, en ze zullen daar berekeningen op los hebben gelaten, die in de meeste gevallen voldoen. Ja, en jij bent sowieso niet een van de meeste in je opstellingen, haha.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#4
Citaat van: RHK op juli 25, 2023, 18:44:02Misschien komt het wel door je gehele opstelling, waarvan ook speakers achter je tv hangen. Mogelijk raakt de software in de eindberekening van de totale meetresultaten daardoor in de war. Het blijft een meetprogramma, gevoed door meet en ontwikkelresultaten, en ze zullen daar berekeningen op los hebben gelaten, die in de meeste gevallen voldoen. Ja, en jij bent sowieso niet een van de meeste in je opstellingen, haha.

Ik ben benieuwd hoe het met de C70 gaat.

CBdicX

#5
Citaat van: RHK op juli 25, 2023, 18:44:02Misschien komt het wel door je gehele opstelling, waarvan ook speakers achter je tv hangen. Mogelijk raakt de software in de eindberekening van de totale meetresultaten daardoor in de war. Het blijft een meetprogramma, gevoed door meet en ontwikkelresultaten, en ze zullen daar berekeningen op los hebben gelaten, die in de meeste gevallen voldoen. Ja, en jij bent sowieso niet een van de meeste in je opstellingen, haha.

EDIT

Heb nog een nieuwe meting (C70) met de Audyssey app gedaan, maar daar komt wat anders uit, geen opmerkelijk verschil in die hoogte speakers, dus denk toch een fout in de C40, ondanks mijn latere meting met andere speakers op een andere plek.

RHK

#6
Citaat van: CBdicX link=msg=356592 date=1691603260

Zal inderdaad die "Frankenstein" setup van mij zijn, dus die ?? kan eigenlijk weg, is niet de C40.........  :-D
[/qu
quote author=CBdicX link=msg=356592 date=1691603260]
Heb nog een nieuwe meting (C70) met de Audyssey app gedaan, maar daar komt het zelfde uit, ook weer wat verschil in die hoogte speakers, dus lag niet aan de C40, ondanks mijn  latere meting met andere speakers op een andere plek.

Dus dan zit er niks anders op door de meetresultaten van alles te handhaven, behalve die van de heights achter de tv. Die regel je dan handmatig in met afstand en Db en zo. Je komt er wel, ook weer een uitdaging. De speakers en subs zou ik nog niet wegdoen, genoeg dynamiek.

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#7
Citaat van: RHK op augustus 09, 2023, 20:11:27
Citaat van: CBdicX link=msg=356592 date=1691603260

Zal inderdaad die "Frankenstein" setup van mij zijn, dus die ?? kan eigenlijk weg, is niet de C40.........  :-D
[/qu
quote author=CBdicX link=msg=356592 date=1691603260]
Heb nog een nieuwe meting (C70) met de Audyssey app gedaan, maar daar komt het zelfde uit, ook weer wat verschil in die hoogte speakers, dus lag niet aan de C40, ondanks mijn  latere meting met andere speakers op een andere plek.

Dus dan zit er niks anders op door de meetresultaten van alles te handhaven, behalve die van de heights achter de tv. Die regel je dan handmatig in met afstand en Db en zo. Je komt er wel, ook weer een uitdaging. De speakers en subs zou ik nog niet wegdoen, genoeg dynamiek.





CBdicX

Heb reeds een nieuwe "uitdaging" gevonden, eigenlijk meer een oude, waarover later meer.....  frusty

RHK

Citaat van: CBdicX op augustus 12, 2023, 14:36:26Heb reeds een nieuwe "uitdaging" gevonden, eigenlijk meer een oude, waarover later meer.....  frusty
Ben benieuwd wat dat is   :lol:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#10
Citaat van: RHK op augustus 12, 2023, 15:59:45Ben benieuwd wat dat is  :lol:


Tipje van de sluier: 15 - 13 = 2 ....... :-o

Ik start er binnenkort wel een nieuw draadje over  :yes:

RHK

Dus gewoon weer naar stereo? Dat hield je ook niet vol.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 12, 2023, 19:15:03Dus gewoon weer naar stereo? Dat hield je ook niet vol.


Ohhhh dat vraagteken, laat toch weer wat ruimte om niet direct "klopt" te zeggen, dus ik laat nog even zo 😝 😉

RHK

Citaat van: CBdicX op augustus 12, 2023, 20:32:56Ohhhh dat vraagteken, laat toch weer wat ruimte om niet direct "klopt" te zeggen, dus ik laat nog even zo 😝 😉

Je hebt het al gezegd haha
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#14