SR 6006 standby knippert

Gestart door mvs@, juli 17, 2023, 16:16:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvs@

Hallo forum leden,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Ik ben in het bezit van een rs6006 en sinds ik deze weer heb aangesloten na een verhuizing blijft de standby knipperen.

Wie heeft er een tip wat ik kan doen om dit op te lossen.

Gr Marc

Marvin

#1
Goeie middag..

De versterker doet het wel gewoon?
Zou het kunnen dat er een zone aanstaat?

(Ik ga er even vanuit dat je een SR 6006 bedoelt en geen RS, volgens mij zijn dat auto's met amfetamine).

CBdicX

#2
Citaat van: mvs@ op juli 17, 2023, 16:16:15Hallo forum leden,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Ik ben in het bezit van een rs6006 en sinds ik deze weer heb aangesloten na een verhuizing blijft de standby knipperen.

Wie heeft er een tip wat ik kan doen om dit op te lossen.

Gr Marc


Wat zou kunnen bij het opnieuw aansluiten van de speakers dat een los draadje de kast raakt.
Als eerste alle speakers los, en de SR opnieuw opstarten en resetten.
Dan de speakers weer aansluiten en oppassen met losse koper draadjes, mocht dat zo aangesloten worden.
Niets mis mee echter zijn oa bananen pluggen wat zekerder met aansluiten.

Gebruik je al bananen pluggen dan eens kijken of iets anders de kast raakt.........

Reset 6006:

Terwijl de stroom is uitgeschakeld, houdt de "DISPLAY"-knop, de "ZONE SELECT"-knop en de "POWER"-knop op de AVR tegelijk ingedrukt, start de 6006 en houdt deze ingedrukt totdat het display van de AVR begint te knipperen met tussenpozen van ongeveer 1 seconde.



mvs@

Bedank voor jullie reactie.

Het is er idd een zonder drugs haha.

Ik heb hem zonder bedrading aangesloten op de stroom en de reset uitgevoerd, helaas gaat na een seconde of twee de standby weer knipperen.
Bij het resteten gaar er lampjes branden bij pure direct en M-dax en het scherm knippert in een rustig tempo zodra ik los laat gaat hij weer over op knipperen van de standby.
Ik kan niet controleren of er een zone aanstaat omdat hij kort na opstarten begint te knipperen en dan kan ik niets meer doen.
Hoe kan ik controleren of dat er een zone aanstaat?

Die banaanstekker heb ik niet maar zal ik aanschaffen als hij weet opstart, bedankt voor de tip.

Gr Marc


Marvin

Welkom..!
Ik ging er met goeie hoop nog een beetje vanuit dat SR wel aanging, maar dat er ergens wat bleef branden wanneer je hem uit zet.

mvs@

Citaat van: marvin op juli 17, 2023, 19:39:17Welkom..!
Ik ging er met goeie hoop nog een beetje vanuit dat SR wel aanging, maar dat er ergens wat bleef branden wanneer je hem uit zet.

Nee helaas gaat hij snel weer knipperen, hoelang zou je de knoppen vast moeten houden.
Heb gezien dat er geen zone aanstaat dus dat kan het niet zijn.

Is er nog een andere manier om hem te resetten?

CBdicX

#6
Citaat van: mvs@ op juli 17, 2023, 19:27:03Bedank voor jullie reactie.

Het is er idd een zonder drugs haha.

Ik heb hem zonder bedrading aangesloten op de stroom en de reset uitgevoerd, helaas gaat na een seconde of twee de standby weer knipperen.
Bij het resteten gaar er lampjes branden bij pure direct en M-dax en het scherm knippert in een rustig tempo zodra ik los laat gaat hij weer over op knipperen van de standby.
Ik kan niet controleren of er een zone aanstaat omdat hij kort na opstarten begint te knipperen en dan kan ik niets meer doen.
Hoe kan ik controleren of dat er een zone aanstaat?

Die banaanstekker heb ik niet maar zal ik aanschaffen als hij weet opstart, bedankt voor de tip.

Gr Marc



Als je de reset uitgevoerd hebt, staan er geen zones aan.
Het knipperen nu is een indicatie dat er "iets" mis is.

Zal vermoedelijk naar de reparateur moeten en doormeten om te bepalen wat er loos is ☹️

Marvin

Citaat van: CBdicX op juli 17, 2023, 19:53:20Als je de reset uitgevoerd hebt, staan er geen zones aan.
Het knipperen nu is een indicatie dat er "iets" mis is.

Zal vermoedelijk naar de reparateur moeten en doormeten om te bepalen wat er loos is ☹️
Heel vervelend, maar dat zal de uitslag wel een beetje zijn ja.

CBdicX

Citaat van: marvin op juli 17, 2023, 19:58:45Heel vervelend, maar dat zal de uitslag wel een beetje zijn ja.

Het is toch een baasje op leeftijd, misschien een goed excuus om wat vakantie geld aan een nieuwe AVC uit te geven 🎶🏖

mvs@

Citaat van: CBdicX op juli 17, 2023, 20:11:38Het is toch een baasje op leeftijd, misschien een goed excuus om wat vakantie geld aan een nieuwe AVC uit te geven 🎶🏖

Daar was ik al bang voor dat het iets groters zou zijn.

Jullie bedankt voor de info en tips
groet Marc

Marvin

Ja is zeker een optie, wel een dure optie...
Maar je zou ook eens in de buurt kunnen zoeken naar iemand die er voor niet al te veel eens naar wilt kijken. 
Waar ik laatst mijn versterkers heb laten nakijken deed ook gewoon surround receivers repareren.


CBdicX

#11
Ik knalde meteen de 11.4.6 Nakamichi Dragon erin  :-D  :-D

Wel even rond de 4000 euro neer leggen..... :-o

Marvin

Met een nul eraf kan zoiets volgens mij wel interessant zijn, ze hebben ook genoeg ander spul staan.

https://www.winkelmodellen.nl/product/denon-avr-x1400h

CBdicX

#13
Citaat van: marvin op juli 17, 2023, 20:29:56Met een nul eraf kan zoiets volgens mij wel interessant zijn, ze hebben ook genoeg ander spul staan.

https://www.winkelmodellen.nl/product/denon-avr-x1400h

Helaas zal het tussen de 3 en 4000 eindigen voor de Dragon.
Reviews zijn lovend, zeker over de wonderlijke subwoofers, en eigenlijk alles van de Dragon.

Leuke aanbiedingen van die winkelmodellen.

Marvin

Citaat van: CBdicX op juli 17, 2023, 20:35:49Leuke aanbiedingen van die winkelmodellen.

Ik heb al een paar tv's gekocht in Naarden, slaapkamer, bar, en voor de buurvrouw.
Beetje wat je ervan kan verwachten, geen fancy showroom, maar alles netjes opgesteld en aardige gasten.
Beetje garantie erbij, veel inruil spul van freaks zoals wij...  :wink: