De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Klaar liggen een aantal cd's, Logitech iPhone doc, the waterfall interlink, harde schijf en veel goede zin want ik ga vandaag luisteren naar de laatste aankoop de " Dynaudio 160 "
Eerst dadelijk naar Leo, en dan doorrijden naar Arjan. Ook zie ik vandaag Zoldar waarmee ik de laatste tijd al veel pm's heb gestuurd ivm aankoop DAC, maar nog niet in levendelijven heb gezin.
Wordt weer een erg leuke/muziekale dag. HB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Heb ik iets gemist? Wat leuk! Weer een heuse M&G. Ik ben benieuwd naar jullie luisterervaring(en).

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Laat de set alvast warm draaien  8-)  :-D

lo

We verwachten ook niet anders....  :-P :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32


Marantz 81

Was een mooie muzikale middag  :yes: van alles geluisterd bakkie gedaan leo had worste broodjes uit branbant en heerlijke chocolade meegenomen , van william docking station gehad voor men I Phone  :-)

aan het einde nog VDH The waterfall ertussen gestoken , ga die Interlink binnenkort weer aanschaffen is het geld meer als waard

tot de volgende keer mannen   pompom

Rob46

Goed om te lezen dat dez M&G weer goed is geslaagd!!!! Ik lees graag een recensie over jouw speakers...... :yes:

Marantz 81

deze vandaag ook beluisterd mooi album  :yes: stond al op de lijst om aan te schaffen

lo

Was weer een gezellige middag in goed gezelschap en lekker worstenbrood  :kwijl:  gevolgd door ferero rocher chocolaatjes :-D

Als je bij Arjan de living binnenkomt zijn de eerst in het oog springende zaken zijn speakers, maakt niet uit wat hij heeft staan maar daar kijk je altijd, ik in ieder geval, als eerste naar. Nu wordt deze vertrouwde plek opgeëist door de erg mooie witte dynaudio 160's op bij behorende dynaudio stands. Deze laatste sluiten perfect aan op de speakers, hieruit blijkt weer maar eens dat het toch wel het beste is om stands en speakers van hetzelfde merk te hebben. Arjan had de set al aanstaan op de tuner en tijdens ons eerste bakkie koffie, feitelijk binnen de 1e vijf seconden, hoor je het potentieel en het verschil met de focus 220's al. Heerlijk ontspannen, erg mooie resolutie, goed verstaanbaar op een laag geluidsniveau ..... dit lijkt toppie te gaan worden. Korte tijd later wordt ons gezelschap versterkt door Zoldar en kan het serieuze luisteren beginnen natuurlijk  :yes:

Grappig zoals het luisteren naar muziek via Arjan's set en speakers steevast in eerste instantie naar de achtergrond verschuift omdat een ieder met elkaar in gesprek is over van alles en nog wat. Al meer aangehaald dat dit "bij product" van dit soort M&G's misschien wel de hoofdzaak aan het worden is notworthy

Tussen het gekakel door natuurlijk toch wel serieus geluisterd en het moet gezegd, de eerste indrukken worden bevestigd. Mooie tonale balans, helder, erg mooie resolutie, meer dan voldoende bas nog aanwezig, maar vooral opvallend is toch de tonale balans over het gehele frequentie gebied. Ik denk dat we met z'n 4-en erg genoten hebben van het plaatje wat tevoorschijn wordt getoverd. Het was meer dan geslaagd.

Heren ik wil jullie graag bedanken voor de gezellige middag en gesprekken en Arjan natuurlijk in het bijzonder voor zijn gastvrijheid :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Zo dat was weer leuk!

Altijd goed om bij arjan neer te ploffen voor wat stevige muziek, koffie en gelijkgestemden als het op geluid aankomt. De Dynaudio's zijn in iederg geval goed geslaagd. Veel meer open en dynamisch in het midden hoog gebied. Gebleven is de mooie volle basweergave die nu niet de hele muziek overheersde maar juist wat toevoevogde bij deze monitors.

Wat me opviel is dat er hier en daar nog een graadje verfijning te winnen valt in het hoog en midden. Ik wees de vinger naar de marantz CD speler als eerste upgrade, maar na het verwisellen van de IC door een hoogwaardigere kwam die verfijning goed naar voren. Ik zou die waterfall idd houden en die andere meteen op MP gooien.

Al met al een leuke middag weer en leuk om een gezicht bij een naam te zien, william :)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

#2787
Mooi open, en gedetailleerd geluid, gezelligheid, koffie , worstenbroodjes , uitwisselen van gedachten en bestanden.
Zo wil ik deze gezellige dag omschrijven.

Bij binnenkomst vallen de Dynaudio 160 gelijk op. De Dynaudio' zijn erg mooi afgewerkt en staan op mooie stands.
Bijzonder is dat deze monitor's zwevend zijn gemonteerd met behulp van een extra rubberen plaat op de stands.
Goed over nagedacht en met deze stands krijgen de 160 een stoer uiterlijk.

Maar goed, eerst koffie met koek en Leo trakteerde ons met een Brabantse worstenbroodje.
Zoldar had zijn laptop meegenomen en hebben even wat Flac's uitgewisseld.

Maar nu het geluid: bij het beluisteren van de eerste cd's viel gelijk het open en gedetailleerd geluid op.
En wat kunnen deze monitoren mooi laag weergeven.
Een verstandige keus die 160's.

De hele middag cd's beluisterd en gedachten en verhalen uitgewisseld, en was het helaas weer tijd om richting Brabant te vertrekken.
Arjan bedankt voor je gezelligheid en zeker tot ziens bij mij.
 
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

#2788
heren ik zal een keer wat datum's geven voor een M&G bijmij  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Is weer heel erg gezellie geweest! De Dynaudio's doen het dus meer dan prima bij Arjan. Goed om te lezen dat er een goede balans is, dat de broodjes uit Brabant lekker waren en dat er weer audiofiel gepraat is. Altijd leuk die M&G's!  notworthy